Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Had al een keer aangegeven dat ik erg tevreden ben over Barton en dan met name de Elite. Ik vind het sowieso leuk om verschillende banden te kopen en te testen. Een band kan een horloge zo laten ‘veranderen’.

Vandaag even kunnen spelen met de banden.
Hieronder een overzicht van de 19mm en heb nog enkele andere maten.

Zoals eerder aangegeven, vind ik de kwaliteit erg netjes voor het geld. De afwerking had wel iets strakker gemogen, maar voor het geld.
Draag ze dan ook op diverse horloges en heb allerlei verschillende rubberen banden. Van de duurdere Everest, RubberB tot Hirsch. Toch ga ik meestal voor deze elite banden.

De kleuren zijn niet allemaal even mooi en vaak ook een beetje te doorschijnend/plastic/goedkoop. Eigenlijk hebben de zwarte mijn voorkeur en de oranje.

De sluiting met het lipje in de keeper blijf ik geweldig vinden. Draag deze banden ook met één keeper. Had deze twee foto’s al eens gepost. Enkel niet verkeerd om ze nog een keer te laten zien.


Wel merk ik dat na ‘intensief’ gebruik, ze op bepaalde plekken duidelijk laten zien dat ze al even meegaan. Hieronder een foto van een zwart bandje van een 1,5 jaar oud (zegt bij mij helaas niet veel), maar heb hem zeker een vijf weken omgehad in de zee, strand, etc.

Ze maken bij Barton nog andere rubberen banden. Zijn ook niet verkeerd en hebben aan de binnenzijde een kleine blokjes zodat ze iets comfortabeler om de pols zitten. Dit zijn wel redelijke stofmagneten en ook een duidelijke mindere afwerking.
Heb er eentje een paar uur om gehad en dat was voor mij eigenlijk ook lang genoeg:


Dan maken ze nog andere soorten banden en ook daarover ben ik niet negatief, maar het zijn simpelweg ook geen hoogvliegers. De lederen bandjes zijn wel redelijk soepel en heb daar geen aparte foto van, er staat er eentje op de eerste foto.

Al met al prima banden en mochten er meerdere kleuren bijkomen, dan zal ik er dankzij mijn aandelen vast wel weer een paar krijgen.

Voor de naïeve lezer, ik heb uiteraard geen aandelen.

11 likes

Wat een collectie. Ik heb er maar 4. :wink:

1 like

Het zijn gewoon fijne bandjes en heb enkele horloges waar er eentje op zit. Ook fijn dat ze de maat 19mm hebben, blijft toch een ‘vreemde’ maat.

Denk ook dat ik mijn rubber fase zit. :wink:

Ik bestel er gewoon steeds maar één.

2 likes

Wauw je heb daar bijna het hele assortiment liggen! :grin:
Die ‘Crimson’rode is ook een mooie, denk dat ik die ook eens ga bestellen :slight_smile:

Die vind ik juist niet zo. De randen met veel licht zien er erg goedkoop uit. Op de foto is het niet goed te zien.

1 like

Je bedoelt dat je 3x een ‘enkel-stuks’ bestelling hebt gedaan?

Ik wilde er ook 2 gaan bestellen, maar had ook geen zin in 13 euro bovenop de belasting op bandjes van 15-20 euro p.s., dus bestel ik ze ook per stuk. Ik vind die 22 euro zo onmeunig laag gekozen.
Dat protectionisme van eigen markt staat wel redelijk haaks op de wens van globalisering.

Ja, 3 keer enkel besteld

2 likes

Moest net 18€ afrekenen voor twee bandjes. Tegenvaller maar aangezien ik nooit eerder heb betaald ok.

5 likes

29 juni besteld, 6 juli vertrokken uit Elk Grove Village, IL. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt…

Nog een uurtje blijkbaar :smile:

Mooie comfortabele band. De korte optie is ook wel echt kort. Het past net op mijn 17cm pols, maar dat heeft ook een beetje net de korte lug to lug van de Citizen te maken.

8 likes

Mijn blauwe is ook binnen. Ik heb hem 26 juni besteld, dus dit is geen vlugge geweest.

Morgen eens een dag om de pols proberen met de RLG Atlanticus, dit is mijn eerste rubberband. De eerste indruk is iig goed. Maar de mesh vind ik mooier.

7 likes

Wel een mooie kleur band, denk dat zwart of grijs mooier zou staan.

Ik heb ‘m nu een halve dag om en kan me grotendeels aansluiten bij de bevindingen in dit topic.

De band is echt supercomfortabel. De pasvorm is perfect, de korte optie zorgt ervoor dat ik geen ‘flap’ over heb en de band plakt niet aan m’n pols. Los van de prijs of het materiaal ken ik geen andere band die zo prettig draagt. De groene kleur is erg mooi en het 2 tone effect van de zwarte onderkant geeft een luxe uitstraling.


Staat super

Van een afstandje lijkt de afwerking goed, als ik van dichterterbij kijk zie ik dat niet alle ‘nopjes’ van de structuur even diep zijn en de randjes niet superstrak afgewerkt zijn.
De band trekt minder stof aan dat anders siliconen banden, maar het is nog steeds niet zo stofvrij als bijvoorbeeld het natuurrubber van de Borealis. De beperkte dikte van de pushpins en het flexibele materiaal van de band geven me een beetje een ‘onveilig’ gevoel. Ik denk zeker niet dat het horloge elk moment van de band af kan vallen, maar het horloge lijkt iets minder goed vast te zitten dan met de originele band of een nato.


Onregelmatigheid in structuur

Hoewel het mischien niet zo lijkt als je bovenstaande leest, ben ik toch erg tevreden over mijn aankoop. Ik denk alleen dat ik liever het dubbele zou betalen voor een zelfde band die wel perfect is afgewerkt, iets steviger aanvoelt en van natuurrubber is.

2 likes

De klantenservice is erg goed, dus zou de ‘onregelmatigheid’ even melden.

Staat hem iig erg goed. :+1:t2:

1 like

Thanks, heb ze even een berichtje gestuurd. Als er niks van komt vind ik het overigens ook prima, voor deze prijs wil ik niet al te veel zeuren :slight_smile:

Heb de titel een beetje aangevuld aangezien het hier voor 99% over de Barton Silicone Elite gaat.

3 likes

Voor die 1% dan gelijk maar even de Barton sailcloth banden die ik vandaag ontving (1 juli besteld met priority mail). Ze zijn nu nog een beetje stug, maar worden ongetwijfeld soepeler. Mooie glans, solide gesp. Alleen bij de khakikleurige zijn de gaatjes in de band net naast het midden. Het zit wel goed, dus ik laat het zo.

3 likes

Die blauwe staat mooi op de SARB.
Komen die ook in 2 lengtes?

Nee. Maar ze zijn wel geschikt voor uiteenlopende maten. Zelfs met mijn pols van 16,5 cm heb ik nog drie gaatjes over en is er zat ruimte voor grotere polsen.

3 likes