Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Terug komen van vakantie en dan deze enveloppe met inhoud op de deur mat vinden!!

26 juni besteld dus was best snel hier, dit weekend maar eens op de Speedy

4 likes


Ik heb de laatste ook binnen! Wit met zwarte onderkant. Staat geweldig, al zeg ik het zelf.

8 likes

Tot mijn eigen verbazing lag mijn nieuwe Barton vandaag al thuis, besteld op 9 juli.

1 like

Grappig. Ik heb het precies andersom. Zwart van buiten en groen aan de binnenkant. Heerlijke banden. Ik heb ook 17cm polsen maar vond het korte deel toch te kort voor me.
06960169ed367610e4ce8b638ff5cc71093ab298_1_461x50037e184d8845fa53f53dbef22a585734a14efd43b_1_281x500

5 likes


18e besteld en vandaag binnen

3 likes

Hier om de 18e besteld en ook vandaag in huis. Mooie band voor het geld, en ook nog eens 2 maten.
Klein nadeel, als ik mijn bandje niet kan vinden heeft mijn vrouw deze geleend want die past met het korte deel haar prima.

2 likes

Exact hetzelfde heb ik gehad met een canvas strap van Barton.
Na 3 maanden nog niet geleverd,toen ik meldde dat ik geen vertrouwen had dat het nog goed ging komen kreeg ik het geld retour en micht het bandje houden mocht het ooit komen.
Die lag er op een goeie dag,was ‘m alweer vergeten,denk al met al wel 4 maanden na bestellen :grimacing:

Ik heb 2 Barton Elite banden maar heb nu een goedkope via Ali gevonden, die ik eigenlijk toch een stukje comfortabeler vind dragen. Ze zijn een stuk dikker, wat zeker op een wat dikker horloge zoals een duiker (Seiko SKX als voorbeeld) ook een stuk mooier is. Naar mijn mening dan.

Ze zijn net zo zacht / soepel als de Barton Elite banden…

En ook bij Natobelt:

De keuze wat kleuren is (voorlopig?) wat beperkt, en geen structuur, dus enkel glad.
De onderkant is wel erg goed gemaakt en voorzien van Quick Release.
Helaas geen extra korte versie zoals bij de Barton, maar ik heb die van mij gewoon wat korter geknipt nu en daarna nog wat af gesneden. Minder dan 8 Euro incl. verzenden, en net zo snel of soms sneller binnen als de Bartons. :rofl:

Verschil in dikte - Zwart/Oranje is Barton en de Blauwe is de Aliexpress Fluorine

Dan heb ik vandaag naast een paar extra kleuren zoals bovenstaande banden nog onderstaand alternatief besteld, lijkt het zelfde materiaal maar deze sluiten dan (hopelijk) mooi aan op de kast met curved end:

Foto van review:

Zou zeggen kan bijna niet voor het geld maar de reviews zijn veelbelovend.

Ik doe wel een vervolg als ik die binnen heb…

Overigens ben ik wel ook een liefhebber van de Bartonwatch Canvas banden, die zijn helemaal erg dun, maar op sommige horloges is dat weer juist mooi.

Ik bestel bij Barton altijd per stuk met de goedkoopste verzendoptie. Onder de 22,- Euro geen probleem met import kosten.

Bij Ali bestellen is doorgaand geen probleem, zolang het geen hele grote paketten en “Aliexpress Standard Shipping” betreft. Meestal in een week of 2 in huis, soms sneller.

1 like

:sweat_smile: Hier dus ook. Geld terug ontvangen inderdaad en eergisteren lag de band alnog, na 3 maanden, op de mat.
Kleur is wel anders als ik had verwacht en matcht niet echt met het horloge :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb de mijne uiteindelijk weggegeven, hoewel het een mooie band was paste deze nergens bij.
Nu vind ik die silicon banden met QR wel erg aantrekkelijk maar de levertijden houden mij nu nog tegen,blijkt wel dat mijn ervaring met Barton niet op zichzelf staat helaas.

1 like

Mijn Barton Strap op de SKX is een fijne combi.

4 likes

Gek genoeg heb ik de volgende ervaring met bestelde Barton bandjes. De eerste keer geen geld terug, maar werd opnieuw het bestelde bandje verzonden en dat ontving ik binnen een redelijke termijn. De tweede keer refund en na een periode van zo’n drie maanden lag bij thuiskomst na de vakantie de verdwenen bestelling zo maar in de bus. Ik was als een kind zo blij!
O ja, oom Wopke was kennelijk op vakantie.

1 like

Toevallig kom ik exact (voor zover ik kan zien) dezelfde strap op Watchgecko tegen:

https://www.watchgecko.com/zennor-quick-release-fkm-rubber-watch-strap-by-zuludiver

Dan zit er wel een mooiere buckle op, maar betaal je ook £28.00 excl. verzendkosten.

Ik denk dat ik nog eens op zoek ga naar een paar mooie buckles, voor weinig… lol

Incomming.2 bandjes besteld voor oa de DS30.


Ik heb ook weet een poging gedaan en een Barton Elite besteld. Ditmaal via Amazon.de. Daar was opeens weer ruime voorraad/keuze aanwezig (pre-order iig). Mijn eerste bestelling bij Barton zelf is nooit aangekomen helaas.

1 like

3 weken geleden besteld zojuist lag die op de mat best snel.
Draagt lekker moet ik zeggen.

5 likes

Heb er zojuist 1 via amazon besteld,paar € duurder maar komt maandag 10-08 al binnen :grinning:

1 like

Deze is ook lekker hoor.

7 likes

Deze heb ik besteld! Voor op een gele Doxa. Ee gaan t zien… :sunglasses:

2 likes

Hier ook binnen voor de BB58, fijne quick release en zit heerlijk met dit warme weer.

8 likes