Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Lijkt niet op de elite
Minder gaatjes, ronde gaatje en geen textuur op de band

Nee, maar het lijkt wel heul verdacht veel op de standaard rubber band van Barton denk je niet?
Volgens mij komen die bandjes gewoon uit dezelfde fabriek.

barton

Ho es effe, niet te snel ik denk dat er naast Barton zeker nog een aantal zeer goede alternatieven zijn. Natuurlijk mag iedereen het voor zichzelf uit maken maar ik vind de Barton Elite nog steeds slechts voornamelijk geschikt voor de wat meer verfijnde / dunne horloges. En op Ali is naast rommel ook zeer goed spul te vinden, zowel in rubber en zelfs betaalbaar leer. Moet je wel zoeken natuurlijk :wink:

Nog een ander alternatief dan… gisteren een Miltat stalen band van Monsterwatches binnen gekregen en daar zal (per ongeluk of niet?) een extra rubber band bij die ik nog niet gezien had.

https://www.monsterwatches.nl/product/waffle22/

De Waffle blijkt toch wel een erg mooie band te zijn, bijna net zo soepel als de Barton Elite maar zeker een wat stoerder uiterlijk en ik vind de metalen passant ook een zeer gave optie.

Vanmorgen uit getest, meteen maar even op de Cristopher Ward gezet omdat we daar toch al een reeks foto’s van gemaakt hebben. Kleur combi niet echt passend en voor de C65 misschien weer net wat te dik, maar op de Seiko SKX… daar kan de Barton Elite dus echt niet aan tippen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ook een aanrader dus wat mij betreft, ik ga t.z.t. zeker nog een zwart en/of blauwe bij bestellen.

Niet zo mooi wat kleur betreft dus, maar op de SKX is het een plaatje… en comfortabel !

8 likes

De Monsterwatches Waffle is toch echt wel een fijne band. De betreffende kleurcombinatie helemaal perfect op mijn oude Armani (48mm) beest van een digitaal horloge. Al tijden niet meer gedragen omdat de 23mm lederen band helemaal op was. Met wat ringetjes er tussen blijft de Waffle er nu op en is de Armani zeker nieuw leven in geblazen :slight_smile:

Had iemand het nog over goedkope ALI rommel trouwens?
Vandaag nog wat meer bandjes om uit te testen lol…

2 likes

Hoe bevallen de ali rubberen met het curved uiteinde? Heb die in 22 mm onderweg voor ofwel een sea urchin of skx, passen die goed?

First contender. De vertrouwde rubber band zoals eerder gepost, dit zijn echt fijne bandjes en zeker dat oranje knalt er SUPER uit. (De foto’s geven dan niet eens echt weer)

Quick Release, materiaal en afwerking is top, clasp van zeer goede kwaliteit.
Voor een prijs van € 8,61 kan ik dit dus ECHT geen rommel noemen! Toch de groene ook nog eens bestellen!

Met meer opties:

3 likes

Laat ik straks weten. Kwaliteit is net iets minder, clasp is beetje ruk, geen pins bij geleverd en of de curved ends passen valt nog te bezien.

Ze waren wel spotgoedkoop tegen ca. 3,5 Euro dus mag niet klagen.

1 like

Vandaag maar weer eens de Barton Elite in smoke grey op de speedy

Super fijne en comfy strap

6 likes

Crocodile Pattern Soft Silicone

Wat we nu weer gevonden hebben…

Deze bandjes zagen er op het oog best goed uit, minder als 2 Euro / stuk dus waarom niet uit proberen?

Deze bandjes zijn ook van super zacht siliconen, afwerking in de details is wel wat minder en ik had al direct door dat deze bandjes stof aan trekken als de neten!
Op de foto’s ook direct te zien.

Geen push-pins bij geleverd but who cares, de looks zijn wat mixed: op de SKX vind ik het niks wat passing betreft, de blauwe op de vertrouwde C65 (dunner horloge) is echter toch best fraai te noemen.
Is dit een aanrader? Moet het wat langer dragen natuurlijk, de uiteinden zijn wat raar en dus op de SKX gewoon niet zo comfortabel. Maar voor de prijs is het natuurlijk nooit verkeerd. Of het een blijver is valt dus nog te bezien. De blauwe vind ik wel tof, erg mooie kleur blauw!
Deze bandjes zijn overigens vrij kort, voor mijn pols ideaal maar dus zeker niet voor iedereen.

Link:

1 like

Die crocos trekken wel stof aan zie ik. Je moet je forumnaam veranderen in Rubberen Robbie. :wink:
Maar leuk al die testen. Vooral doorgaan. :+1:

1 like

Donderdagmiddag besteld en vanochtend in huis via Amzazon.de :truck::tornado:
Ik had de oranje iets feller verwacht maar hoe langer ik ernaar kijk hoe beter het oogt.

En nee, ik heb er geen uur over gedaan om te wisselen :joy:

6 likes

Dat gaf ik dus ook al direct aan in de post :wink:

Ik “Robbie” gewoon rustig door… ben overigens ook wel verbaasd want toen ik mijn eerste rubber band kreeg (Die op de SKX 009) vond ik het echt drie keer niks.

Update met de Orient, ook hier een wat beter resultaat wat pasvorm betreft.
Ik vermoed ook dat het best wat kan zweten bij hoge temperaturen. Maar zoals gezegd voor de prijs hoor je me niet klagen :wink:

De blauwe op de C65 begint al een beetje een blijvertje te worden voor mij na een kwartiertje dragen, om zo af en toe te wisselen met de Khaki canvas van Barton.

1 like

Een uur om een bandje te verwisselen?? Je bent toch geen mietje ofzo! :wink: :smile:

De curved end volgen straks, valt me wel op dat het materiaal toch ook net iets anders is (bij de zwarte kleur goed te zien) en voelt ook net wat anders aan. En uiteraard het gemis van Quick-release bij de curved valt op.

2 likes

En nu snel zo’n curved erop :wink:

Ben erg benieuwd!

De laatste die dat zei kan bevestigen dat dat inderdaad niet zo is :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ik was even bezig… maar U vraagt wij draaien:

Deze curved banden zijn zeker niet verkeerd, materiaal van het rubber is wel net wat minder dan die top Quick-release banden van Ali. Daarnaast zijn de clasps zeker niet mijn ding maar die zijn eenvoudig te vervangen. (zie verder op voor de link)

Wat passing heeft het wel een horloge met wat grotere lugs nodig, ik had een 21mm witte voor de Alpiner besteld maar die gaat dus niet passen helaas. Misschien nog eens proberen, montage van deze bandjes is wel iets moeilijker in vergelijk met normale rechte banden.

Voor de rest op onderstaande horloges is de passing prima, de bandjes dragen zeker zéér comfortabel mede door de sterke contour gevormde uit-einden.

Link voor de bandjes voor de goede orde:

Advies om eventueel direct beter kwaliteit clasps bij te bestellen, 2mm smaller als de band maat.
(er zitten mooi 3 pushpins bij, dus wie geen duizenden van die dingen heeft liggen is dan ook meteen geholpen)

Order combineren met verschillende items houd de verzendkosten zeer laag of gratis, levering via Aliexpress standard shipping in ca. 1,5 week.

Heel die zooi van vandaag had ik in twee pakketjes, geen import kosten gezeur!

Genoeg geleuterd, beeldmateriaal dan maar:

5 likes

Ziet er behoorlijk uit. Ik heb daarnet nog 2 tropics besteld:

Benieuwd hoe die vergelijken met uncle seiko (patroon ziet er hetzelfde uit). Nu zit ik aan 5 bandjes, dus wel de verzendkosten betaald. Nog steeds goedkoop. :slightly_smiling_face: :+1:

1 like

Die is ondertussen bij mij ook onderweg, heb ook nog deze waffel besteld:

Kijken of het iets is :slight_smile:

En deze:

2 likes

Aan bandjes zal je de komende tijd niets te kort komen :slightly_smiling_face::+1:

Ik voel een bandenparade aankomen :stuck_out_tongue_winking_eye: