Ben op zoek naar een goede watchwinder voor een horloge. Welk merk zouden jullie me adviseren.
Beco Boxy Fancy Brick.
Compact, instelbare draairichting en TPD, betaalbaar.
Niet vergeten de voedingsadapter bij te bestellen! 
Heb zelf al 10 jaar de Beco Carbon winder in gebruik, maar die is niet zo compact dus onhandig om mee te nemen.
(Foto van Internet)
Je bedoeld een watchwinder voor als je op vakantie bent? Of ga je hem echt meenemen?
“Voornamelijk om mee te Nemen op vakantie.” 
Nee foutje. Als op vakantie ben
Ja foutje.
Aha!
Dan alsnog een winder van Beco.
Stil, instelbaar, betaalbaar.
Wolf heeft ook een mooie (de 1834), stond er laatst nog één te koop op het forum.
Ja super. Die adapter Vsn euro 20 erbij nemen 

Ik heb een vraag.
Waarom?
Waarom niet?
Zodat een horloge zo te pakken is met juiste datum en tijd.
Ik zit toch met dezelfde vraag. Ofwel zit je met zo’n perpetual calendar met moonphase waar je drie weken mee kwijt bent om hem als leek in te stellen, maar dan neem je die mee naar de boutique en ze doen het zo voor je terwijl je een glas champagne drinkt op hun kosten, of je bent extreem lui en verwacht dat je na drie weken je horloge gewoon om de pols gooit en dat het nog “juist genoeg” staat.
Waarbij mijn vermoeden is dat je horloge effectief een minuut mis staat en dit je stoort, wat uiteraard fout kan zijn. Maar toch.
Omdat het compleet zinloos is als je geen annual calendar hebt?
Heb je dat nodig dan? Laat staan op vakantie?
Gemakzucht.
Maar deze discussie is al vele malen hier gevoerd en iedere keer komen de voor en tegenstanders met allerlei argumenten echter is het toch echt aan de horloge eigenaar.
Als hij hem lekker op de winder wilt…waarom niet. Laat hem lekker.
Is jouw mening, dus de waarheid dan 
Daarom ook maar voor een horloge. 
Jij komt met waarom niet als antwoord, moet ik daar dan nog serieus op ingaan ook?
Hij mag van mij doen wat hij wil; het is niet mijn geld. Maar als we hem kunnen behoeden van een aankoop die gewoon uitdraait op een duur ding dat in de kast eindigt en niet gebruikt wordt dan is dat winst voor iedereen. Eerlijk gezegd: zo heb ik er veel en ik zou dankbaar zijn had iemand me toen even gezegd hoe gek mijn zogenaamd probleem was.
Hoezo is dat winst voor ons?
Ik vroeg advies voor een winder. Waarom wel of niet is andere discussie n​:+1:
Ik ben altijd gelukkig als ik iemand van verspilling behoed. Your mileage may vary