Goedheid op HF

Bijzonder bijzonder, dat er nog mensen zijn die zoiets doen in deze egocentrische “but what’s in it for me” maatschappij.

HF valt gelukkig erg mee, alhoewel ik hier soms ook wel wat vijandigheid waarneem en de afgelopen jaren het fatsoen soms toch best wel een beetje ontbreekt bij een hoop mensen. In dat opzicht was vroeger wél alles beter (zei opa). Maar gelukkig is dit forum nog niet helemaal verpest, reguleert het zichzelf best goed, en is het zeker nog wel leuk vertoeven met lotgenoten (voelt als een soort AA maar dan voor horlogefetisjisten). Dit in tegenstelling tot de meeste andere fora die eigenlijk niets meer zijn dan het afvoerputje van de maatschappij omdat het verpest wordt door anonieme idioten die echt IEDERE discussie willen laten ontsporen en erg graag polariseren. En aan die jojo’s zeg ik; duik lekker in Musk’s aarsgat genaamd X (previously known as Twitter) en blijf hier weg, want daar barst het van je soortgenootjes.

4 likes

Ach ik hou me bewust meer bezig met goede dingen die voorbij komen. Ik ben daar bewust naïef in, dat is een keuze. In praktijk stoot je af en toe je hoofd en blijf daar niet in hangen. Anders sta je niet meer open voor de honderden positieve ervaringen die je kunt tegenkomen. En de paar keer dat ik ruw terug op aarde wordt gezet is soms wel even goed.

12 likes

Dankje @johngo deze gaat naar een man in een psychiatrisch/verpleeg afdeling. Deze man droeg altijd stoere zware horloges. Maar door zijn spierzwakte kon hij die niet meer dragen. Deze is van titanium dus het weegt niets. Deze man neemt nooit kado’s aan maar als hij iets vindt dan pikt hij het snel in. Deze gaat hij ‘vinden’ mijn vrouw neemt hem mee naar haar afdeling

21 likes

@GiveMeYourDough China heeft geleverd.
Super leuk. Er waren ook stickers bijgeleverd.Een deel is naar eerdergenoemde doel en
Er gaan wat spiderman/frozen horloges naar leger des heils gezinsopvang

15 likes

Nice! Goed om lezen dat ze zijn aangekomen.
Foto doet het niet bij mij.

3 likes

Nu wel

1 like

:+1:t3:
Veel plezier met uitdelen. Ze komen vast goed terecht.

4 likes

Vraag je aan forumlid om iets met een tandwiel te repareren, bij mijn Elgin zakhorloge. Tandje was weg. Wilde niet iemand met veel werk opzadelen :woozy_face:. Oeps
Maar dan krijg je een bericht:
Hallo Bill, ben weer terug en begonnen met jouw zakhorloge. maar daar zijn meer issues dan voorzien.
Onder de wijzerplaat zitten een aantal dingen niet goed. Gekomen door o.a. het afbreken van een tand in het opwindwiel.
Wel, ik heb dat weer gemaakt en een nieuw wiel erin gezet. Toen kwam het probleem. Het kon niet worden opgewonden. De opwindveer was gaan hemelen.
Ook dat is geen probleem, daar heb ik genoeg van in mijn laatjes. Maar toen ik aan het slopen was, zie ik toch dat het uurwerk wel erg vuil is. Dus ga ik het helemaal uit elkaar halen, slopen volgens sommige clinicers, schoonmaken en weer monteren.
Dat doe ik voor niets, omdat ik jou best wel een aardig ventje vind.
Het probleem is dan wel dat het dus niet morgen klaar is. Maar dat zal jou worst zijn geloof ik.
Ga je akkoord dat ik het ga slopen en weer opbouwen. Dan heb je wel weer en uurwerk dat langer meegaat dan jou achter, achter, achter en nog een paar achter klein kinderen.

42 likes

Wat een schat van een HF lid is dat, zeg.

5 likes

Je hebt helemaal gelijk

1 like

Nou hij is al klaar hoor. Super mooi. Volledig schoongemaakt, gerepareerd en geolied. Super bedankt. Hij klinkt ook gewoon lekker.

25 likes

Leuk filmpje van de binnenkant

5 likes

@Climholland was op bezoek in mijn bescheiden stulpje.

Sympathieke kerel met een flink dosis geduld en technisch inzicht.
De Oriënt die ik liet zien onder het kopje “wat dragen we vandaag” was al een langere tijd niet helemaal in orde. Hij liep goed maar het kalender gedeelte werkte niet. Dat irriteerde me mateloos en ik zag wel wat er loos was maar wist het zelf niet op te lossen. Een horlogemaker die ik benaderde vondt het economisch niet de moeite waard om het te repareren en adviseerde me het zo te laten. Eigenlijk baalde ik daar wel van.

Terug naar het onderwerp. @Climholland is een druk bezette man. Maar hij zag wel dat ik deze horloge koesterde, ik heb een zwak voor die kleur groen. Net voor ik hem naar de deur begeleidde draaide hij zich om en vroeg me de horloge te pakken. Hij zag er wel heil in en ik moest hem maar meegeven :grin:. Ik moest alleen geen haast hebben.

Hier wat foto’s en filmpje

Ik draag hem vandaag met plezier. Thnx kerel!
Volgens mij was hij binnen een week al klaar.

19 likes

Graag gedaan Bill, ik zag je irritatie en dat haalt het plezier van een horloge af.
Op de foto met de blauwe omcirkeling zie je waar een palletje door een ringetje zit, deze was losgeschoten waardoor het verzetten niet meer werkte.

8 likes

Hier weer 3 horloges binnen.:+1:
@HarryHarige Ik ben nu bezig om horloges apart te leggen voor 5 dec. Deze zullen ingepakt worden en als het goed is, krijg ik een lijstje met namen/adressen aangeleverd. Zo weet ik in ieder geval waar we als Sint/en pieten(welke kleur dan ook) welkom zijn.
Als er mensen op HF via beeld contact op 5 dec hun kinderen willen verrassen stuur me dan een pm. Uiteraard wil ik hier niets voor hebben. Is puur voor de lol.

20 likes

Mooi gebaar, mensen doen de laatste tijd te weinig voor elkaar.

2 likes

Goed bezig @HarryHarige :ok_hand:

Kan deze Sint van harte aanbevelen! Mijn kinderen en nichtjes vonden het toen heel erg leuk!!

Dat staat ‘m tof! Goeie keuze :+1:
Originele band altijd goed bewaren :wink:

1 like

Ontvangers worden gevers. Leuk om te zien. @RSG25 heeft twee horloges deze kant opgestuurd. En een stimulans kado.! Ik heb nu maat 5-6 xxxxxxxl Aangezien ik momenteel veel sport en moet afvallen. Ik kwam in contact met een Ukraine vluchteling Gregory waar ik vroeger wat van kocht. Sowieso is hij handig en helpt me met kleine reparaties. We kijken dan samen waar ze goed terecht kunnen komen. We beperken ons niet tot alleen vluchtelingen.
Ik wil graag nu een voorraad verzamelen nieuw in doosjes voor kinderen en moeders. Mannenhorloges heb ik nog wat van. Bandjes zijn ook welkom. Liefst leder en rubber of nato. Dat scheelt me veel werk met het inkorten. Mijn Sint aanbieding was serieus, als mensen geen bezoek willen maar wel via beeldbellen dan kan ik wat voor je betekenen. Geen vergoeding nodig en het boeit me niet welk kleur Piet moet zijn. Allemaal prima

14 likes

Graag gedaan.

5 likes