Goedkoop kopen op forum en duurder doorverkopen

Moet je eigenlijk zwijgen nadat je iets hebt verkocht en je ziet daarna iets absurd? Ik hielp iemand aan een gezocht horloge voor een normale tot goede prijs en werd specifiek op het zoekertje geattendeerd. Was niet speciaal van zinnens te verkopen maar ik had er toch niet veel mee. Zelf wat geld op verloren, vond ik niet erg maar nu staat die nog geen half jaar later voor 136 procent te koop. Ik dacht eerst dat het een grapje was: de prijs in het zoekertje werd na een eerste up met 36 procent verhoogd. Het is geen Rolex maar een budget merk dat nooit die prijs gaat halen en onlangs in een sale voor peanuts ging. Ik vind zoiets compleet not done. Wordt dat hier vaak gedaan? Precies alsof de persoon van wie je het gekocht hebt is blind of zo.

12 likes

Ik snap je punt absoluut, ik sta er wel anders in om eerlijk te zijn.

Kan mij echt niks uitmaken wat de volgende eigenaar ermee doet.
Zijn keuze, zijn horloge en niet meer dat van jou.

Wanneer je het gevoel hebt dat je iemand “geholpen” hebt aan dat ene gezochte horloge en daarbij de prijs “leuk” hebt gemaakt snap ik wel dat je nu ff denk van s#kkel…
Dat s#kkel moment mag, daarna hem gewoon lekker de verkoop en de winst gunnen joh.

Lekker laten, geen energie insteken.

20 likes

Je hebt een punt dat de beslissing van wat ermee gebeurt natuurlijk elders ligt en dat er beter niet zwaar aan getild wordt. Ik blijf het zelf wel niet zo ethisch vinden, c’ est la vie.

4 likes

Ik begrijp je gevoel, maar het is niet anders. Jammer genoeg.

De vraagprijs is geen verkoopprijs. Op HF zou ik geen 30% aanhouden maar op Marktplaats bijvoorbeeld zeker. Is het chique? Misschien niet. Maar een beetje onderhandelingsruimte is voorstelbaar.

30% marge op 100 euro is natuurlijk iets anders dan 30% marge op 10.000 euro …
Ik zou me niet zo opwinden om dit soort tientjeswerk :stuck_out_tongue:

7 likes

Ik zou ook wat meer vragen om in onderhandelingen te kunnen zakken. De meesten willen er altijd wat af.

3 likes

In de rubriek gezocht scrol ik onmiddellijk verder bij oproepen zoals: ik zoek een zgan SKX met saffier en krasvrije Strapcode Jubilee voor een klein prijsje. Ik doel hier niet op specifieke personen, maar wat verwachten zulke mensen eigenlijk, dat je dat aanschaft, vervolgens een paar weken in de doos laat zitten en dan voor de helft verder verkoopt.

3 likes

Verkocht is verkocht.
Wat de volgende eigenaar doet, is zijn zaak.

4 likes

:point_up_2: Dat dus

2 likes

Sore loser… Dat gevoel moet je uit de weg gaan.

Verloren moeite, in the end is het toch ieder voor zich.

Ik koop vaak een horloge met soms alleen maar de intentie om winst te pakken.

Moet ik wel eerlijk zeggen niet betrokken van het forum.

1 like

Jij hebt er zelf voor gekozen om het voor X bedrag te verkopen.

Dat iemand anders er een half jaar later meer voor vraagt dat moet diegene weten.

Dat jij daar mee zit, zegt wat over jou. Niet over een ander.

2 likes

Een klein prijsje is niet per se de helft van wat je betaald hebt. Er zijn ook genoeg mensen die denken goh die is opzoek en wil er graag een, laten we daar gebruik van maken en de hoofdprijs vragen.

Het zegt iets over dat je vertrouwen in de medemens hebt.

4 likes

Dat dus, tenzij je echt iets verkocht hebt aan iemand met een bleeding heart story zeg maar, dan ben je zelf genaaid bij de verkoop.

Maar in alle andere gevallen: niet zeiken, het is je horloge niet meer.

2 likes

Ik heb wel eens gratis een horloge voor iemand op dit forum gerepareerd ook nog de wijzers gerelumed. Was nog een Radium horloge ook. Met zielig verhaal enzo…dan wil je iemand helpen.
Dit horloge stond ook wat later gewoon hier te koop.
Sindsdien, forumprijsje prima maar gratis reparatie doe ik niet meer.

25 likes

Jammer dat mensen niet op school verplicht het vak handel&verkoop krijgen. Zodat je een realistisch beeld van de wereld krijgt betreft koop- en verkoop.

Zodra jij afstand doet van een product voor de door jou gevraagde prijs. Dan mag de koper hiermee doen wat hij wil. Als het om een exclusieve deal gaat dan kun je op papier zetten dat de verkoopprijs niet hoger mag zijn dan de koopprijs.

Maar in 99.5% van de gevallen is dit niet van toepassing. En daarom vind ik topics als dit altijd zeer onnozel. Als je hartezeer hebt van de verkoop omdat:

  • Je het niet leuk vind dat iemand iets doet met je product wat jij niet wil
  • De waarde gestegen is
  • Je niet de juiste prijs gekregen denkt te hebben
  • De verkoper een ander verhaal ophangt tijdens koop dan bij verkoop
  • ect
  • ect
  • blabla

VERKOOP DAN NIET.
Zodra je verkocht hebt ===== > Niet meer uw product. Je hebt er geen bal meer over te zeggen.
En als je wat vindt , dan moet je het naar de politie brengen.

My 2 cents.
Heb geen enkele connectie met TS en of koper van zijn product.

Goed weekend :hugs:

16 likes

Het verschil is dat we hier op een liefhebbers forum zitten. Dat zou een daadwerkelijk verschil moeten maken en het is jammer dat dat vaak niet blijkt.

19 likes

Mijn beste , aan dit soort zaken til ik al wat zwaarder. We (meeste) beleven de hobby met een passie en een bepaalde charme die ook ons hart laat spreken. Als je dan zoiets voorhebt dreig je die charme die voortkomt uit de horloge passie voor een stuk te verliezen. Echt zonde ! Spijtig genoeg is het respect niveau , algemeen op onze blauwe planeet enorm gedaald naar een niveau waar ik elke dag wel met worstel… een simpele degelijke aanspreking is soms al teveel gevraagd ? Maar goed ik wil niet klagen. Ik geloof in goede mensen en daarbij komt dat ik twee jonge kinderen moet zien op te voeden en dan moet je wel sterk , positief zijn en respect aanleren :muscle:… de horloge hobby van papa krijgen ze leuk mee :wink:

3 likes

Liefhebbers van verkoop idd.
En als deze liefhebbers dus bovenstaande geleerd zouden hebben op school dan waren ze op de hoogte van het verkoopproces wanneer zij een liefdadigheid delen met een mede liefhebber.

1 like

Ben tegenwoordig meer van de snel geld aanbieding. Geen zin meer om te leuren.
Mocht iemand daar 100 of 200 euro mee willen verdienen? Best man!

4 likes

Zo is het exact.:+1: Dat is niet op een andere manier uit te leggen. Als ondernemer weet ik dat ook, maar de meeste leden hier hebben nooit in de verkoop gewerkt. Zij hebben daar geen idee bij en laten emotionele overwegingen een rol spelen bij hun verkoop. Dat is inderdaad niet realistisch, maar ik kan het wel begrijpen.

Ik verkocht ooit eens een heel dure gitaar aan een gitaarleraar. Bij afsluiting van de deal gaf hij mij een hand en zei: " … je weet in ieder geval dat je gitaar goed terecht komt". Ik antwoordde met " … ook bedankt voor de deal, maar waar die gitaar terecht komt maakt mij helemaal niets uit. Wat mij betreft steek je hem in de brand!" Die man was echt verbolgen en begreep niet dat ik zo gevoelloos was…:slightly_smiling_face: Geen gevoel voor hoe handel werkt dus; aardige vent verder en een liefhebber.:wink:

3 likes