Goedkoop kopen op forum en duurder doorverkopen

Maar wat ik laatst mee maakte sloeg echt alles.

Was toen nog opzoek naar een 16233 , kreeg ik een pm van iemand “ 4200 minimum prijs. “

Had die persoon hem maandje daarvoor gekocht voor 3600 :joy:

Prima om te vragen maat dan ben je wel echt een lul de behanger hoor…

1 like

Ik wist dat we uit hetzelfde hout gesneden waren Harry. Ik had met @tjeerd een soortgelijke discussie.

14 likes

De meeste horloges die ik via Hf heb verkocht waren allen verliesgevend.
Wat me daarbij opviel is dat het overgrote deel vd biedingen marktplaatswaardig waren!
Écht tenenkrommend!
HF onwaardig ook.
Ontopic: niet helemaal.
Maar wilde dit ergens kwijt

2 likes

Hahaha… inderdaad Han! :wink::+1: Maar zo is ook gewoon de realiteit. Het feit dat we op een liefhebbersforum zitten verandert daar niets aan.Ik ben zelf een enorme liefhebber, maar handel is en blijft gewoon handel. Leuk dat jij er ook zo in zit…:sunglasses:

Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen: uiteraard ben ik zelf ook blij, wanneer ik met een van mijn horloges iemand blij heb gemaakt. :blush: Maar het is geen voorwaarde voor een succesvol afgesloten transactie. Zonder die blijdschap kan het ook heel goed. :wink:

4 likes

Ook mbt het verkopen/kopen beleven we de hobby op verschillende manieren.
Voor mij is een gun factor onder liefhebbers daar onderdeel van.
Als ik iemand daar een groot plezier mee kan doen, dan is dat mooi meegenomen. Helemaal als dat wederzijds is.

Dat zal bij de flipperaars veel minder een rol spelen en dat mag.

11 likes

Toch wel grappig.
Natuurlijk kloppen de hierboven feitelijk benoemde argumenten over kopen & verkopen. Het voelt alleen heel zakelijk.
Ik snap TS ergens wel. We zijn een forum met liefhebbers waarbij iedereen in principe hetzelfde doel nastreeft, genieten van horloges. In de kern is het ergens dezelfde discussie als over de verkoopregels welke er nu is.

3 likes

Precies dat.

5 likes

Tja. . . zal de tijdsgeest zijn

2 likes

Hoi! dat ben ik geheel met jou eens!:slightly_smiling_face: Maar… stel ik heb jou kort geleden een mooi horloge verkocht voor een uiteraard eerlijke prijs. Jij was er b.v. blij mee. Dat enthousiasme deel ik dan oprecht en dan ben ik zelf ook blij. Ik doe heel graag iemand een plezier. Maar als ik er na twee maanden achter zou komen dat je het horloge weer hebt verkocht… voor welke prijs dan ook… zou ik daar totaal geen enkele moeite mee hebben, want dat is mijn zaak niet meer. Dat is hoe het koop/verkoop proces (met bijbehorende consequenties) nou eenmaal werkt. Als ondernemer (niet in horloges overigens) weet ik dat heel goed, maar ik merk dat sommige andere liefhebbers er op het forum moeite mee hebben en daar heb ik alle begrip voor. We beleven de dingen nou eenmaal allemaal op onze eigen manier. :wink:

1 like

Ik zou daar ook geen moeite mee hebben, enkel kan het ook anders.
Daarom zou ik minder snel een horloge verkopen aan bepaalde personen. Juist omdat liefhebbers onder elkaar de hobby voor mij leuker maakt.
Zo heb ik met regelmaat gratis een bandje opgestuurd. Zo zie ik ook vaak catalogussen verkocht worden op het forum. Dat is een andere categorie liefhebber, denk ik dan maar.

Wat iemand na de verkoop met een horloge doet heeft voor mij dus wel een vorm van waarde. Zou het erg zonde vinden als iemand meteen dat horloge kapot maakt of direct doorverkoopt voor de hoofdprijs. Dat is het ‘liefhebbers-aspect’. Met andere dingen heb ik dat dan weer niet of minder.

16 likes

Deze discussie is uiteraard al 10x gevoerd, bijv;

4 likes

Dat ben ik zeker met jou eens, maar in mijn beleving kan je goed een echte liefhebber zijn en toch realistisch over het aspect handel/verkoop denken. Dat hoeft elkaar in het geheel niet te bijten voor mij. Maar ook daarover zullen de meningen verschillen. :wink:

1 like

… of in de brand steekt. :smiley: Dat is uiteraard gechargeerd uitgedrukt om het standpunt duidelijk te maken… In de werkelijkheid heb ik nog nooit direct na verkoop iemand een gitaar van mij in de brand zien steken of een horloge stuk zien slaan … :wink:

Als echte liefhebber geef ik ook bandjes cadeau, of b.v. een mooie pet van een bekend horlogemerk en ik heb hier ook wel eens een horloge weggegeven of ik geef een liefhebber echt een goede prijs. Dat hoort inderdaad allemaal bij de hobby en het gevoel dat je dat samen deelt.:blush: Dat is gewoon hartstikke leuk, maar daarnaast blijft een handelstransactie toch een handelstransactie. Ik ben opgegroeid in een ondernemersfamilie en kan dat toch niet anders zien… Maar wie ben ik? :wink:

3 likes

Zo is elke discussie al weleens gevoerd. Daar is het forum ook voor.

1 like

By the way: heb je de mooie Junghans Max Bill nog? :slightly_smiling_face:

Volgens mij schrijf ik niks anders.

1 like

Waarschijnlijk wel, want heb al niks verkocht. Heb momenteel twee Max Bill modellen van Junghans. Een origineel en de re-make.

1 like

Die je van mij hebt gekocht niet lang geleden. :slightly_smiling_face:

Uiteraard en die gaat ook niet meer weg, is al meerdere jaren geleden dat ik iets verkocht heb.

ps. Kwartje valt nu pas.

1 like

Dat vind ik oprecht leuk om te horen! :blush: