Goedkoop kopen op forum en duurder doorverkopen

Oprechte vraag, nu gaat het over de winst; maar hoe kijkt iedereen naar het vervolgens doorverkopen met verlies? Komt vaak zat voor?

2 likes

Ik heb in de horlogehobby best wel eens een horloge met verlies verkocht. B.v. omdat ik echt een nieuwe aankoop wilde doen en de fondsen nodig had. Dat hoort er voor mij ook bij in de horlogehobby.

2 likes

Omdat het een leuke deal tussen 2 liefhebbers was, kan ik me zo voorstellen. En in het verlengde daarvan zou je het dus misschien ook jammer vinden als @Bidle hem misschien toch niet meer had?

Helaas pindakaas is het dan natuurlijk want verkocht. Maar hier op het forum liggen de sentimenten soms anders en dat begrijp ik ook. Helaas kan je er geen rechten oid aan ontlenen maar het kan wel eens zuur vallen.

2 likes

Vind ik onder liefhebbers ook niet kunnen. Als liefhebber probeer je dit tegen te gaan. Vaak als ik een horloge met een lagere vraagprijs zie, probeer ik altijd bij te leggen.

1 like

Ja dat was niet mijn punt. Ik gaf een voorbeeld van de vorig discussie

:+1:

Vanwaar specifiek deze aanhalen, omdat je het met deze citaten eens bent?

1 like

Dat is zeker zo en de mensen die mij kennen weten dat ik daarvan ook echt geniet. :blush:

Ik vind het ook echt leuk dat @Bidle dat horloge nog heeft. Maar
 als hij hem wél zou hebben verkocht zou ik er toch ook geen moeite mee hebben. :wink:

2 likes

Komt ook voor, maar denk dan dat het gaat om waardevermindering door het dragen en niet meteen door het te veel te hebben betaald, en anders heb je idd een slechte koop gedaan

1 like

Ik begrijp TS wel. Lees in zijn verhaal dat hij niet per se wilde verkopen, maar de hobby wilde delen en zodoende de koper wel wat gunde. Jammer dat een dergelijke geste een half jaar later uitgebuit wordt.

Wel de lusten, niet de lasten. Best wel schraal.

2 likes

Want liefhebber en zakelijk gaan niet samen?

Ik vind mezelf een liefhebber maar heb toch graag een mooi bedrag als ik iets verkoop. Wat diegene er daarna mee doet maakt mij niet uit. Moet er zelf een goed gevoel bij hebben. En dat is meestal niet minder dan ik er zelf voor betaald heb.

1 like

Niet helemaal mee eens, het kan ook zijn dat “de markt”’(wat dat dan ook mag zijn) anders reageert, kijk maar naar de milgauss gv een aantal jaren terug, door productieproblemen met het glas was die naar 20(!!!)k, paar maanden later naar 5. Dit is een extreem voorbeeld, om aan te geven hoe mijnheer markt zich KAN gedragen, en komt bij alle merken wel voor. Panerai iemand?

Mee eens, maar er zijn wel meer ingeschreven liefhebberij regels wat mij betreft. Elkaar een seintje geven als een top stuk weg gaat waarvan je weet dat de ander er al een tijdje er naar het lonken is. Of juist voor een langere tijd reserveren, als je weet dat iemand nog moet verkopen om het geld bij elkaar te sparen om jouw stuk over te nemen.

Begrijp me niet verkeerd, eigenlijk zou ik meer van het goede willen zien (laten we forum verkopen kwalificeren als een “test of character”), een dans naar het licht. Wat mij betreft was de recente inzamel actie voor het lid dat een ongeluk had gehad daar een prachtig voorbeeld van.

4 likes

Dat zijn inderdaad de mooie dingen van het forum en die komen gelukkig ook voor. De verbroedering die op dat moment plaats vond was gewoon mooi om te zien en deel van uit te maken.

2 likes

image

4 likes

Is naar het gemeentehuis cq kantoor tegenwoordig.:sunglasses:

Maar ook voor meer dan dat je er bij wijze van spreken 1 of 2 maanden geleden op het forum voor betaalde? Natuurlijk stijgen bepaalde horloges in prijs over tijd maar dat is dan een ander verhaal. Misschien verkoop je het horloge dan voor minder dan je er evt voor kan krijgen. Maar als een ander dat ook doet kan jij een ander horloge ook voor een gunstige prijs kopen en maakt het allemaal per saldo dus niks uit :wink::wink: Misschien komt het ook omdat ik het zelf niet leuk en nodig vind ergens vde hoofdprijs voor te vragen

1 like

Haar product.
Haar verhaal.

Kunnen we niet onthouden wie de drie actieve dames op het forum zijn?

3 likes

Zolang het geen bewuste handel is heb ik er geen moeite mee

Als de huidige markt prijs dat rechtvaardigt dan jazeker. Zou niet weten waarom ik bijv mijn explorer 2 nu niet voor meer neer zou zetten dan ik er een half jaar geleden voor betaald heb.

Maar in het algemeen komt maar weinig voor hoor. Als liefhebber ben ik ook niet op zoek naar dit soort dealtjes. Ik kan me wel voorstellen dat er liefhebbers zijn die daar wel een neusje voor hebben en dat maakt me bar weinig uit. Het enige waar ik dan van ‘baal’ (groot woord) is dat ik het zelf niet kan. Geld stinkt niet zeg maar :wink:

3 likes

:point_up_2::point_up_2::wink:

Ja en dat probeer ik dus niet te doen. Soms zie ik iets en denk ik goh, als ik dit koop kan ik er elders euro’s op pakken. Maar dat soort dingen laat ik allemaal liggen als ik het horloge zelf in eerste instantie niet wil

3 likes