Goedkoop kopen op forum en duurder doorverkopen

Nobel :slight_smile:

Maar eigenlijk zijn we het wel redelijk eens denk ik.

1 like

Oeps, dikke aanname dat het een mannelijk forumlid is. Excuus @TenebraeNoctis.

@Blauwbeer: nooit onthouden, noch geweten, noch op gelet wie de actieve vrouwelijk leden zijn. Boeit mij ook niet zo, al komt het nu wel lullig over.

2 likes

Vanwege dat laatste zou het je wel moeten boeien. :slightly_smiling_face:

Gebruik dan niet van die metalen boeien maar zoiets:

3 likes

Even vooraf; je hoeft ook geen liefdadigheid te verrichten, maar toch snap ik het niet helemaal (ik citeer dit omdat het m.i. representatief is voor meerdere reacties) want, een hobby kan toch wat kosten? Stel je houdt van bioscoop bezoek, iedere week een film, ben je al gauw 60-70? per maand kwijt. Ik zie doorverkoop ook als deel van de hobby, liefhebber naar liefhebber en als ik er dan na een half jaar ofzo 100 euro bij inschiet bijvoorbeeld is dat nog altijd minder dan de bios. Bovendien heb ik er dan een half jaar plezier van gehad.

2 likes

Wat ik persoonlijk koop is meestal redelijk courant en raak ik ook gewoon weer voor die prijs kwijt. Tuurlijk wel eens voorgekomen dat ik in moest leveren maar dat maakt me dan ook weer niet veel uit. Wat je zegt het is een hobby.

Het meeste verlies pak ik op bandjes en aangezien ik er nogal wat koop loopt dat ook wel op :slight_smile:

3 likes

Nee

2 likes

Blauwbeer to the rescue voor alles wat vrouwelijk is of vrouwelijk is geworden.

1 like

@Blauwbeer zou moeten overstappen op Gender neutraal.
Komt ie vast tegen bij de overheid. :stuck_out_tongue: :wink:

Geen probleem hoor, kon je niet weten hé. Is een normale aanname vind ik niet erg. :slightly_smiling_face:

2 likes

De laatste is wel toepasselijk maar het is allemaal zo erg niet. De eerste spreuk niet echt, wel mooi. Onze nationale spreuk is eendracht maakt macht: Concordia res parvae crescunt. Dacht eerst dat het e pluribus unum was maar dat zijn de Verenigde staten, ook een mooitje.

1 like

Het vertrouwen dat mensen artikelen die jij verkoopt ook voor dezelfde prijs verkopen?
Dat heeft niets met vertrouwen te maken, eerder met niet kunnen hebben dat een ander er wellicht wat mee verdient.

Als er nou een dag tussen zit en iemand biedt het voor veel meer aan op ditzelfde forum, dan snap ik nog enigszins dat iemand dat als vervelend kan ervaren.
Maar nu zit er maar liefst een half jaar tussen.

Ik snap niet dat mensen al die vraagprijzen hier bijhouden en onthouden.

3 likes

Als je zelden verkoopt, is het niet moeilijk om je eigen vraagprijs te onthouden hoor.

Dat is waar, maar er zijn hier mensen volgens mij, die constant opletten of iemand niet teveel vraagt, of winst maakt. Het zou mij een zorg zijn.

4 likes

Voor mij 1 van de grootste redenen om zelden iets te koop aan te bieden op dit forum.

Op andere fora nooit last van maar hier zijn altijd leden die je in een prive bericht even terecht willen wijzen op je prijs.

3 likes

Dat heb ik nog nooit gehad :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Nou, ik vind het wél gewoon lullig en dit forum onwaardig. “Ja maar het is de markt bla bla” kan wel, maar het gaat wat mij betreft in tegen de geest van dit forum. Dat mensen doodvriezen op straat is ook “de markt”, maar dat maakt iets niet ethisch of moreel verkiesbaar. Ik zou het dan ook kwalijk vinden als dat mij zou overkomen.

2 likes

Nee dat snap ik. Jij vraagt er ook nooit meer voor dan van degene van wie je het gekocht hebt.

Dat wist ik niet, zal ze eens zoeken als ik in de buurt ben!