Goedkope duiker (automaat) onder de €200

Goedemorgen allemaal,

Omdat de zomer voor de deur staat, ben ik opzoek naar een betaalbare duiker. Kwam zelf al op een Seiko SKX023 / SKX031 of een Citizen NY2300 (zie foto’s bijgevoegd). Helaas zijn deze modellen lastig te vinden, daarom ben ik opzoek naar een alternatief.

Onderstaand een aantal voorwaarden, waaraan het horloge dient te voldoen:

  • Horloge is onder de €200,-
  • Automatisch uurwerk
  • Niet groter dan 40mm
  • Liefst nieuw (gebruikt mag ook, maar in goede staat)
  • Geen voorkeur voor stalen en/of rubberen band

Graag hoor ik welke alternatieven er zijn. Wellicht heb je er één te koop? Stuur me dan gerust een berichtje :wink:

Alvast dank!


ny2300-09e_25

2 likes

Mag het ook een ‘hommage’ zijn? Heimdallr heeft (vind ik) erg mooie hommages aan diverse duiker modellen. In veel gevallen met betere specs als het origineel. Veel Seiko modellen (o.a. SKX) maar dan wel direct met saffier glas, NH36 uurwerk etc. Indien je in het geval van het SKX model ook wilt gaan modden dan zou ik wachten op het 2020 model dat binnenkort uitkomt. Deze is bijna volledig compatibel met (aftermarket) Seiko onderdelen waar het huidige model dat veel minder is.

1 like

Orient Mako 2 misschien een optie?

Online denk ik tussen de 100 en 150 euro te vinden ofzo.

6 likes

Heb je het aanbod van Vostok ook bekeken? Ik geloof dat zij ook 39mm duikers hebben. Vaak ook erg betaalbaar.

5 likes

Liever geen hommage, blijf liever in de lijn van Seiko / Citizen. Zijn er al foto’s van het 2020 model? ben benieuwd!

Die ben ik ook al tegen gekomen tijdens mijn zoektocht, zeker een mooie en goede optie. Staat denk ik op nummer 3 (na bovenstaan Seiko en Citizen) :wink:

Ik zag op ebay een SKX023 uit Spanje. Hoogste bod incl verzending is nu 188 euro

1 like

Zou je mij die willen berichten? :slight_smile:

De Citizen NY0040 met automatisch uurwerk koop je nieuw voor €200.

7 likes

Citizen NY0040 Promaster

9 likes

50 shades of blue :raised_hands:

Zeker een aanrader!

3 likes

SKX013 hands down

5 likes

Hele mooie! Had 'm al gezien, ben alleen niet zo fan van de kroon die schuin links zit… als die rechts in het midden had gezeten was die van mij! :fire:

Edit: @RLC

1 like

Kan je dat niet modden? Wijzerplaat er anders inzetten en klaar. Kroon rechtsboven i.p.v. linksonder.

2 likes

Dat zou top wezen! Lijkt me alleen niet? Volgens mij moet het hele uurwerk dan op de schop? Iemand hier wellicht ervaring mee? Anders zou dat zeker een goede optie zijn.

Zeker de Citizen NY0040-17LE! De kroon links is geen probleem in de praktijk. Even wennen, gaat nu prima.

4 likes

Volgens mij draagt het zelfs erg prettig, doordat de kroon niet in de weg zit voor je hand. Vindt het persoonlijk alleen niet fraai ogen…

En niet vergeten dat de ny0040 eigenlijk een 42mm horloge is. Moet wel zeggen dat hij aanzienlijk kleiner draagt. (40mm is voor mij ook de max, naar de ny0040 draagt toch wel erg goed)

2 likes

Pepsi?

6 likes