Goedkope duiker (automaat) onder de €200

Ook meer dan welkom! Bezel kan altijd nog verwisselt worden naar zwart :smiley:

Is dit iets voor je? Orient Mako USA II, wel 41mm.

4 likes

NY0080-12E . Nog limited ook dus een stuk spannender dan de zoveelste SKX :innocent:
image
Heb er nog een liggen voor je in goede staat, pm maar als je interesse hebt.
Edit:nvm ik zie dat hij 42 is? Vreemd hij draagt enorm klein…

6 likes

Draagt erg comfortabel en het heeft een eigen gezicht. Ik ben geen steeds meer gaan waarderen.

2 likes

Ok, er staat ook een zwarte 5KX in het blauwe gedeelte. Die is inmiddels ook al gezakt naar €200

1 like

Ben niet zo van de witte wijzerplaten, Maar de Mako II is zeker een optie. Zou dan eerder voor de zwarte plaat gaan (hierboven door @Ruud genoemd).

Orient Mako 2 misschien een optie?

Ook iets groter maar zomers!!!

!
PB bij interesse!

1 like

Hoop stiekem dat iemand hier ervaring heeft met het verplaatsen van de kroon, dat zou echt een top optie zijn namenlijk! :slight_smile:

Kwestie van dial pootjes knippen, draaien en vast plakken toch? Weet alleen niet wat er dan met de day/date uitdijing gebeurt. Wijzers moeten ook 180 graden gedraaid geperst worden lijkt mij.

Heb het zelf ook een paar keer overwogen, maar nooit echt gedaan omdat ik geen omweg voor de uitlijning van dagaanduiding heb kunnen verzinnen

1 like

Even voor de duidelijkheid. Mijn volledige post ging over de hommage modellen van Heimdallr. Er komt (voor zover ik weet) geen nieuwe SKX van Seiko zelf.

1 like

Een 5KX is geen duiker. Het ziet eruit als een duiker maar het is het absoluut niet. Mode nep duikert…

1 like

Seiko of citizen idd! Als je toch een quartz wilt overwegen is ook de Casio Duro 200 erg tof! En nog vele malen goedkoper!

3 likes

Daar heb je gelijk in. Ik weet niet hoe de ts hierin staat maar ik dacht ik noem het toch even.

2 likes

Nog even ter illustratie:


1 like

Die Casio Duro ben ik ook al tegen gekomen, top horloge! Alleen een quartz. Als het een automaat was, was de keuze makkelijk haha :wink:

Klinkt vrij complex (heb er verder geen verstand van), maar het lijkt mij dat aardig in het uurwerk moet gaan rommelen? Komt het horloge denk ik niet ten goede.

Heb even foto’s bij een vorige post geplaatst. :wink:

1 like

Ziet er niet gek uit! Is rechtsmidden ook een optie? Of zit je dan met het datumvenster?

Dan moet je gewoon voor deze gaan.

https://www.eglobalcentralnl.com/seiko-five-sports-roestvrij-staal-100m-waterweerstand-automatic-herenhorloge-snzf17k1.html?gclid=EAIaIQobChMI9dWnxoau6QIVmbt3Ch0PkAxGEAQYAiABEgJNdPD_BwE

1 like

Zal het beste werken met een day/date-loze dial

:yum:

1 like