Ik was weer eens toe aan een dresswatch, zoals ik vind dat zoiets er uit moet zien.
Witte plaat, gouden (vergulde) kast, bruine band, kleine seconde. En dan ook met een goed uitziend mechanisch uurwerk, en voor een prijs waar ze alleen in het verre oosten iets voor kunnen fabrieken
Ik heb er één gevonden met voor mij mooie afmetingen, 43mm zonder kroon, 10mm dik, helemaal goed. De kleur is een beetje rosé, maar niet té rood, en gedeeltelijk geborsteld, en gedeeltelijk gepolijst. De plaat is mooi, iets glimmend wit, beetje porcelein-achtig, met lekker dik opgebrachte cijfers.
Ik heb alleen een minpunt gevonden. Waarom moeten ze toch altijd misleidende teksten gebruiken, zoals in dit geval ‘Germany mov’t’ >X Het is gelukkig dusdanig klein dat ik het alleen op de foto zag, en toen ik heel goed keek pas in het echt…
Doet mij inderdaad erg aan een ander Duits merk waarvoor wachtlijsten bestaan denken… Jammer van die frauduleuze toevoeging over het German mov. Dat heeft zo’n horloge toch niet nodig lijkt me.
Hoe zie je dit soort horloges?
Als veel horloge voor weinig geld, of als serieus alternatief voor de onderkant van de Zwitserse markt?
Ondanks de mooie foto’s krijg ik er een beetje een goedkoop gevoel bij (niet het uurwerk!), met name details als de blikken schroefjes. Ik ben bang dat het ding bij mij na een week in een la verdwijnt.
Ik ben een beetje een detailfreak. Moet ik het gewoon proberen, als in: voor dat geld moet je niet zo moeilijk doen…
Ik ben benieuwd naar jouw en andere ervaringen met “Chinezen”.
Hoe zie je dit soort horloges?
Als veel horloge voor weinig geld, of als serieus
alternatief voor de onderkant van de Zwitserse
markt?
Ondanks de mooie foto’s krijg ik er een beetje een
goedkoop gevoel bij (niet het uurwerk!), met name
details als de blikken schroefjes. Ik ben bang dat
het ding bij mij na een week in een la verdwijnt.
Ik ben een beetje een detailfreak. Moet ik het
gewoon proberen, als in: voor dat geld moet je
niet zo moeilijk doen…
Ik ben benieuwd naar jouw en andere ervaringen met
"Chinezen".
Ik zie het als heel erg veel horloge voor het geld. Deze klasse, zeg sub €100, zie ik niet echt als alternatief voor zwitserse horloges.
Maar voor mij is de onderkant van de zwitserse markt totaal oninteressant. Als je kijkt hoeveel horloge je krijgt voor je geld in Japan of China, of bij kleine bouwers als Roland Kemmner, dan verlies ik alle interesse in de swiss made producten.
Pas bij de dure horloges wordt het interessant, maar die prijsklasse kan ik voor mijzelf nog niet verantwoorden.
Voor een paar maanden waagde ik ook de stap naar China, perpetual en kmoet toegeven dat je na een beetje zoeken toch heel mooie uurwerken vindt.
En vaak gebruiken ze dezelfde binnenwerken.
Ik ben er tevreden over.
Je moet natuurlijk het kaf van het koren scheiden.
Een elg;) mooie aanwinst, ik had hem al in het engels voorbij zien komen en heb meteen even de taoshop gechecked. Zelf zou ik namenlijk ook wel eens iets goud(kleurigs) willen proberen.