Goin' for Gold

Dank voor je antwoord.
Prijs/waarde is natuurlijk ongelofelijk. En misschien kun je de schroefjes vervangen door messing exemplaren.
Het blijft natuurlijk appelen met peren vergelijken.

Dat je rationeel gezien voor de bekende Zwitserse merken te veel betaalt, daar geef ik je helemaal gelijk in.

Mijn punt is dat de “betaalbare” Zwitsers, zoals Certina, Tissot, Longines,Frederique Constant qua afwerking een niveau beter zijn dan de < EUR100,- Chinees. Voor mij vallen Aerowatch en zeker Kemmner voor minder geld in de zelfde klasse.

Een Japanner, daar kan ik niet heet of koud van worden.
Da’s geen horloge maar een gebruiksvoorwerp. (zoiets als een broodrooster).

Ik vind hem wel mooi. Inderdaad is dat German mvt iets wat je er liever niet op ziet staan. Verder vraag ik me af of de goudkleur wel of niet snel verkleurd. Bij goedkopere verguldingen wordt de kleur namelijk nogal snel een stuk bruiner.

MartinB Schreef:

Deze zijn vrij goedkoop. Kijk maar eens hier:
http://store.taowatch.us/handwindwatch.aspx

Groeten,

Martin

Thanks!:~

Inspiriert durch…

http://www.google.nl/images?q=dornbluth&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ADBS_nl&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=956&bih=785

Mooi Klokkie hoor zeker ook de achterkant.
Met wat gotischere cijfers had ik wellicht zelfs nu een bestelformulier in zitten vullen :wink:

een zeer mooi klokje(tu) veel draagplezier.

Een IWC Portuguese Jones ripoff…

hcptdg Schreef:

Inspiriert durch…

Je zou kunnen zeggen dat een Dornbluth op de Stowa MO geïnspireerd is, en ga zo maar door…

Groeten,

Martin

okzbow Schreef:

Een IWC Portuguese Jones ripoff…

Bedankt voor deze constructieve bijdrage. Mensen zoals jij zijn een aanwinst voor dit forum :sunglasses:

Wat zijn we weer aardig voor elkaar… en dat op vrijdag.:frowning:
Elkaars hersens inslaan mag op het “hommage topic”.:wink:

Constructief is het zeker… ik noem het beestje bij z’n naampje.

Je feliciteren is zeker wel constructief?

Maar daarom ziet de Tao er toch nog wel goed uit?

En omdat we niet allemaal even naar de IWC-boer op de hoek kunnen
voor een tussendoortje, vindt ik het een leuke klok voor weinig.

Veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst.

Deze discussie kent alleen maar verliezers. Als imitatie de grootste vorm van vleierij is dan is dit een…ehm behoorlijk vleiend voor IWC.

Misschien ga ik hier wel verschikkelijk off-topic, maar ik wilde het toch kwijt:

Ik vraag me nu eigenlijk iets af: Elders werd er luidkeels negatief commentaar geleverd op een hommage van een horloge. Hier zie ik echter aanvankelijk hele positieve geluiden, terwijl dit ook een behoorlijke kopie blijkt te zijn. Hierbij wordt echter niet luidkeels commentaar gegeven. Hoe komt dit? Mis ik iets als beginnend horlogefanaat? Komt het doordat in dat andere topic bewust gepretendeerd werd dat het om een hommage ging, terwijl hier die link niet werd gelegd?

Ik vind het horloge namelijk erg mooi, ook al is het dan een kopie. Ik zit dan ook te overwegen om deze te gaan kopen. Niet omdat ik een namaak-IWC wil hebben, maar omdat ik in eerste instantie dacht dat deze TAO een nieuw, origineel model was. Als de foto van de IWC niet was geplaatst had ik hem waarschijnlijk al in huis gehaald… Nu twijfel ik toch wel, deels doordat er zat mensen zijn op dit forum die er grote moeite mee hebben dat mensen een ‘namaak’ kopen.

Nou hoef ik me natuurlijk niets van de andere users hier aan te trekken, maar het knaagt wel, het geeft een dubbel gevoel, omdat ik ze ook geen ongelijk kan geven. Ik speel nog weleens games en dan kan ik me er mateloos aan ergeren als mensen illegale kopieën hebben van games, terwijl ik hier wel voor betaal. Niet helemaal hetzelfde, al helemaal niet qua prijsklasse, maar toch, ik denk dat het wel enigszins vergelijkbaar is.

Han R Schreef:

Een Japanner, daar kan ik niet heet of koud van
worden.
Da’s geen horloge maar een gebruiksvoorwerp.
(zoiets als een broodrooster).

Nou het wordt dan wel eens tijd om je horizon te verbreden. Beetje kort door de bocht dit.

dreski Schreef:

Han R Schreef:

Een Japanner, daar kan ik niet heet of koud van
worden.
Da’s geen horloge maar een gebruiksvoorwerp.
(zoiets als een broodrooster).

Nou het wordt dan wel eens tijd om je horizon te
verbreden. Beetje kort door de bocht dit.
Heb je wel eens een Seiko Alpinist bekeken?

Eerlijk gezegd dacht ik bij aanschaf ook dat het een gewoon generiek ontwerp was, en kende de bewuste IWC uitvoering niet eens. Als ik het geweten had ik hier niet als nieuwe aanschaf gepresenteerd, hem hooguit eens op plaatjesdag voorbij laten komen, omdat ik een hekel aan het gezeik eromheen heb. Ik begrijp sowiezo niet waarom er op het ene merk hier meer wordt afgegeven dan het andere terwijl de mate van inspiratie identiek is.
Ik draag hem, ondanks alles, graag, en hij loopt ook nog eens verbluffend nauwkeurig.

Groeten,

Martin

Puringa Schreef:

Misschien ga ik hier wel verschikkelijk off-topic,
maar ik wilde het toch kwijt:

Ik vraag me nu eigenlijk iets af: Elders werd er
luidkeels negatief commentaar geleverd op een
hommage van een horloge. Hier zie ik echter
aanvankelijk hele positieve geluiden, terwijl dit
ook een behoorlijke kopie blijkt te zijn. Hierbij
wordt echter niet luidkeels commentaar gegeven.
Hoe komt dit? Mis ik iets als beginnend
horlogefanaat? Komt het doordat in dat andere
topic bewust gepretendeerd werd dat het om een
hommage ging, terwijl hier die link niet werd
gelegd?

Ik vind het horloge namelijk erg mooi, ook al is
het dan een kopie. Ik zit dan ook te overwegen om
deze te gaan kopen. Niet omdat ik een namaak-IWC
wil hebben, maar omdat ik in eerste instantie
dacht dat deze TAO een nieuw, origineel model was.
Als de foto van de IWC niet was geplaatst had ik
hem waarschijnlijk al in huis gehaald… Nu
twijfel ik toch wel, deels doordat er zat mensen
zijn op dit forum die er grote moeite mee hebben
dat mensen een ‘namaak’ kopen.

Nou hoef ik me natuurlijk niets van de andere
users hier aan te trekken, maar het knaagt wel,
het geeft een dubbel gevoel, omdat ik ze ook geen
ongelijk kan geven. Ik speel nog weleens games en
dan kan ik me er mateloos aan ergeren als mensen
illegale kopieën hebben van games, terwijl ik hier
wel voor betaal. Niet helemaal hetzelfde, al
helemaal niet qua prijsklasse, maar toch, ik denk
dat het wel enigszins vergelijkbaar is.

Huh? Ik kende dat hele IWC model ook niet…Die Tao blijft gewoon mooi hoor. (tu)

MartinB Schreef:

Eerlijk gezegd dacht ik bij aanschaf ook dat het
een gewoon generiek ontwerp was, en kende de
bewuste IWC uitvoering niet eens. Als ik het
geweten had ik hier niet als nieuwe aanschaf
gepresenteerd, hem hooguit eens op plaatjesdag
voorbij laten komen, omdat ik een hekel aan het
gezeik eromheen heb. Ik begrijp sowiezo niet
waarom er op het ene merk hier meer wordt
afgegeven dan het andere terwijl de mate van
inspiratie identiek is.
Ik draag hem, ondanks alles, graag, en hij loopt
ook nog eens verbluffend nauwkeurig.

Groeten,

Martin

Ja, ik moet zeggen dat dat me wel tegenviel toen ik me had aangemeld op het forum. Op het eerste gezicht zag ik allemaal superenthousiaste horlogeliefhebbers praten over hun hobby en hun passie. Na wat meer doorspitwerk merk ik inderdaad vooral bij de bespreking over kopieën of hommages dat er erg aggressief gereageerd kan worden. Ik schrok daar wel erg van, het vertroebeld mijn beeld hier wel enigszins, terwijl ik voor de rest met erg veel enthousiasme dit forum doorlees! Een tegenstander zijn is prima, maar blijf elkaar wel met respect behandelen. Hoe vaak hebben we namelijk een ander weten te overtuigen van zijn of haar gelijk? Het moet altijd bespreekbaar blijven natuurlijk, maar de intentie moet niet vanaf het begin zijn ten koste van alles de ander van alles en nog wat te overtuigen. We zijn geen hooligans toch?

Maar goed, genoeg daarover: Hoe nauwkeurig is het horloge precies? ik wilde dit al een keer vragen, maar was het toen vergeten.

Het is natuurlijk puur een gevoelskwestie. De illusie dat een Zwitser of een Duitser met veel liefde (van de aandeelhouders :D) en met de hand wordt gebouwd…
Zoals je hoort ben ik een beetje een romanticus.

Seiko Alpinist ken ik eerlijkgezegd alleen van naam.
Verder volg ik Seiko alleen vanwege de techniek. De Zwitsers lopen op dat gebied natuurlijk 10-15 jaren achter.