Goin' for Gold

Zeer leuk horloge. zeker gezien de prijs!

Han R Schreef:

Het is natuurlijk puur een gevoelskwestie. De
illusie dat een Zwitser of een Duitser met veel
liefde (van de aandeelhouders :D) en met de hand
wordt gebouwd…
Zoals je hoort ben ik een beetje een romanticus.

Seiko Alpinist ken ik eerlijkgezegd alleen van
naam.
Verder volg ik Seiko alleen vanwege de techniek.
De Zwitsers lopen op dat gebied natuurlijk 10-15
jaren achter.

Han, kijk eens naar de verzameling van deze Mijnheer:
mollewatch.webgain.se

Beste Harry,
ik kan hem niet vinden heb je een link?
Bedankt,
Han

www.mollewatch.webgain.se

hharry Schreef:

www.mollewatch.webgain.se

Veel foto’s van de Seiko Spacewalk! Ik hoop echt zo dat deze als normale serie op de markt komt. En dan iets betaalbaarder dan de 25k die die nu kost. Helemaal goed is dit model! (tu)

Uw betoog is terecht Puringa…en sommigen durven er ver ingaan!

Puringa Schreef:

Ja, ik moet zeggen dat dat me wel tegenviel toen
ik me had aangemeld op het forum. Op het eerste
gezicht zag ik allemaal superenthousiaste
horlogeliefhebbers praten over hun hobby en hun
passie. Na wat meer doorspitwerk merk ik inderdaad
vooral bij de bespreking over kopieën of hommages
dat er erg aggressief gereageerd kan worden. Ik
schrok daar wel erg van, het vertroebeld mijn
beeld hier wel enigszins, terwijl ik voor de rest
met erg veel enthousiasme dit forum doorlees! Een
tegenstander zijn is prima, maar blijf elkaar wel
met respect behandelen. Hoe vaak hebben we
namelijk een ander weten te overtuigen van zijn of
haar gelijk? Het moet altijd bespreekbaar blijven
natuurlijk, maar de intentie moet niet vanaf het
begin zijn ten koste van alles de ander van alles
en nog wat te overtuigen. We zijn geen hooligans
toch?

Maar goed, genoeg daarover: Hoe nauwkeurig is het
horloge precies? ik wilde dit al een keer vragen,
maar was het toen vergeten.

Ik ben het volledig met je eens, maar ga liever de discussies uit de weg. Er zijn forums waar men het ene type waardeert, en op andere bespreek je andere modellen.

Qua nauwkeurigheid, na een weekje of twee hem voor mijn doen heel veel dragen (3 keer per week ofzo, soms zelfs twee dagen achter elkaar, loopt hij slechts enkele seconden per dag voor. Normaal ben ik niet zo’n nauwkeurigheids freak, maar omdat mij opviel dat de regelarm redelijk ver in het ‘fast’ gebied stond, heb ik gecheckt of hij met opzet zo was ingesteld. En dat bleek het geval (tu)

Groeten,

Martin

Ja, ik bedenk me nu dat de nauwkeurigheid inderdaad niet heel erg enorm boeiend is waar ik hem voor wil gebruiken. Desalniettemin is een dergelijke afwijking inderdaad erg netjes!

M’n handen beginnen nu wel te kriebelen. Eerst nog even slagen voor een mooi stemvorkhorloge en dan ga ik deze waarschijnlijk ook kopen.

+1…

groet,
Arno.

Puringa Schreef:

Ja, ik bedenk me nu dat de nauwkeurigheid
inderdaad niet heel erg enorm boeiend is waar ik
hem voor wil gebruiken. Desalniettemin is een
dergelijke afwijking inderdaad erg netjes!

M’n handen beginnen nu wel te kriebelen. Eerst nog
even slagen voor een mooi stemvorkhorloge en dan
ga ik deze waarschijnlijk ook kopen.

Een Accutron wellicht?

Enneh, wat betreft hommages en replicas… heb er zelf niet zo veel problemen mee. Het is er maar hoe ermee omgegaan wordt. Ook met spelletjes heb ik er geen problemen mee, ben juist blij dat ik een spel goedkoop kon ‘uitproberen’. Als iets me echt bevalt, dan koop ik zelf wel het origineel. Heb te vaak 60 euro voor een spel betaald, wat ik maar niks vond. Heb tegenwoordig geen haast met de games, en wacht rustig tot ze 15 of 20 euro zijn. Bovendien kun je tegenwoordig ook demo’s voor de consoles downloaden.

Pracht klok zeg vooral voor dat geld en ik koop een horloge voor de vormgeving in deze prijsklasse.
Heb inderdaad ook gemerkt hier dat sommigen wel heel erg een hekel aan een copy hebben snap het eigenlijk niet zo we downloaden ook allemaal wel eens wat of het vroegere cassettebandje namen we ook de muziek mee op in plaats van naar de winkel te hollen.
Begrijp ook wel dat je hier op het forum geen nep breitling gaat tonen maar met deze pracht klok heb ik totaal geen moeite.

marnix.moed Schreef:

Een Accutron wellicht?

Daar zat ik in eerste instantie naar te kijken. Ik kijk nu wat meer naar de andere horlogefabrikanten die een afgeleide van de Bulova-stemvork hebben gebruikt, omdat ik op eBay zelden echt mooie Accutrons tegen kom.