Het voelt niet zo, maar het is al meer dan 14 maanden geleden dat ik me hier aanmeldde en het HF-virus met te pakken kreeg… Inmiddels zijn we van een collectie van 1 horloge (Meistersinger No2) en een Timex met lege batterij gegroeid naar 8 (en een NA incoming). Met veel dank aan verscheidene forumleden is er kennisgemaakt met Sinn, Damasko (2x!), Citizen, HELM en een Frederique Constant.
Ja, het virus heeft goed toegeslagen. Maar hoe is het afgelopen met mijn eerste post en zoektocht?
Dankzij dat topic werd ik de trotse eigenaar van een AQ4100-06W “Spring Air”:
Maar hoewel een vrij draagbaar horloge niet altijd even “stoer” en dus bleef het jeuken. Totdat ik hoorde van het bestaan van de Seiko “Alpinist” lijn: mooie horloges waar twee hobbies samenkomen (al zou ik op de gletsjer liever niet op de kompasfunctie van de Seiko’s willen vertrouwen…).
En toen viel het oog al snel op de SPB121J1, maar de “cyclops” vind ik niets (en heb ik gelukkig ook nog niet nodig). En de SARB017 dan? Die is prachtig maar overlapte qua looks toch veel met de Citizen:
Maar ook wel een flinke hap qua budget. En toen viel mijn oog op de Alpinist JDM lijn en specifiek de SBEJ005: groen, kompas, date, GMT, opgelegde indices. Veel te druk toch? Toch zag ik er eentje die tweedehands in Japan werd aangeboden en kon ik het niet laten:
Leuk horloge! Uit je bericht maak ik op dat je spannende dingen onderneemt met gletsjers enzo. Gaaf hoor. Lijkt me leuk om daar tzt wat meer over te lezen op HF. Hoe je dan je horloge gebruikt en hoe het bevalt tijdens het echte werk.
Je hebt de zon nodig om je horloge zo uit te lijnen dat je het noorden kan bepalen, hiervoor ff Google gebruiken want ik vergeet steeds de details.
Dan is de gadget op de Seiko dat je de kompas schaal bij kan draaien. Moet je wel je horloge steeds in de goede stand houden.
Die schaal heb je dus niet nodig, kan met iedere analoge wijzerplaat maar is wel geinig.