Op zoek naar een 💚-NA: going green!

Alright! Eerste post op het forum en ik vraag meteen om jullie hulp!

Nadat het horloge-virus mij dit jaar te pakken kreeg (vanwege deze briljante blogpost) is mijn collectie gegroeid van één dressy Meistersinger naar een brede collectie microbrand duikers (van een Helm Vanuatu via HF tot 62Mas-hommages via Ali).

Verslavend, maar dat hoef ik hier vast niet uit te leggen. En nu zoek ik hulp bij mijn verslaving, en niet om er van af te komen :wink:

Want mijn collectie ontbeert nog een horloge met groene dial. Liefst iets meer dressy, maar mag aanwezig zijn. Liefst niet te druk (geen chrono, niet veel tekst). Neem bijvoorbeeld de Breitling Superocean van Rutg3r: tophorloge, maar niet voor mij.

Wat dan wel, om iets aan richting te geven?

Aspiratie: Oris Aquis / Calibre 400
Geen Rolex Hulk of Kermit, maar de Oris Aquis Date (met Calibre 400, al schijnt dat een mixed bag te zijn)

Simple elegance from Japan: Seiko Presage
Natuurlijk kun je niet om de Grand Seiko Birch heen, maar die ligt net buiten budget. Met toch meer een “modekleur” als groen weet ik ook niet of ik dat aan zou durven. Maar kan het eigenlijk misgaan met een Seiko Presage SRPD37?

Gokje: Sherwood Kickstarter
Een kickstarter, maar wel van iemand met kennis van design: de Sherwood Dress/Diver. Geen fan van het grote logo, maar goed.

Hebben jullie tips? Inspiratie? Waarschuwingen? :slight_smile:

14 likes

Tissot PRX Powermatic 80 met groene dial. Vind ik persoonlijk prachtig!

21 likes

Groen gekleed en sportief.

3 likes

De Tissot Gentleman!

11 likes

HD2s0W

25 likes

Volgens mij zijn alle groene platen hier nu wel getoond. :grin:

3 likes

Deze vond ik in real life ook heel erg mooi. Was ik heel positief verrast over, de citizen van @Fate_Amenable_To_Change is natuurlijk ook prachtig.

Succes

3 likes

Ik wil hier toch ook wel even een lans breken voor de Straum Opphav. Een prachtig horloge van een microbrand uit Noorwegen. Ik heb zelf de blauwe en ben zeer onder de indruk. Worden nu geleverd met leren band maar er komt een stalen band aan. Deze is al bij het horloge te bestellen.

16 likes

Mooie en brede opsomming, met een aantal leuke groene horloges!
Deze stond er niet in en vind ik toch ook wel het noemen waard.

5 likes

Sinn 104 St Sa A G

16 likes

Omdat ik de kleur wilde testen in de collectie ben ik voor een wat lager budget gegaan maar daarom niet minder mooi. De Citizen NH8390-03XE.

De kleur en het horloge zijn geweldig. Ik betrap me er alleen op dat ik gewoon bijna geen groen draag behalve als ik ga vissen. Dan draag ik echter G-Shock. Wellicht gaat deze daarom in de verkoop.

2 likes

Groen is mijn favoriete kleur, dus kan wel wat suggesties geven. Liggen wellicht buiten budget maar je moet iets te wensen overhouden :sunglasses:

15 likes

Terecht. In het echie gezien van @peter_bij_de_tijd, als ik me dat juist herinner, en die is geweldig. Super cool.

1 like

Mijn groene Breitling, super fijn horloge, heerlijke band!

2 likes

Bijna niet aan te raken maar als je echt groen wilt:

13 likes

Misschien iets te veel tekst op de wijzerplaat voor jou. Vind de nieuwe prospex gmt wel gaaf.

8 likes

Een van de mooiste groene dails momenteel naar mijn mening.

10 likes

Hier al gekeken? Groene horloges
Is misschien nog wat inspiratie uit te halen

2 likes

Super tof.

1 like