Disclaimer: er komen ruk foto’s aan die dit horloge eigenlijk geen recht aandoen maar ik heb vanmiddag heel snel enkele foto’s gemaakt en nu is het slecht licht binnen en ik kon niet meer wachten… dus tja… er komen vast nog een hoop foto’s voorbij.
Ik word dus volgende week alweer 40. Het lijkt gisteren dat ik nog op mn scooter rondreed en 5 jaar geleden had ik tinder nog 3x uitgespeeld en stond ik 2x per maand op een festival, maar inmiddels heb ik twee kindjes en is er een puppy in aantocht… Ik word oud ( althans dat hoop ik)
Voordeel is wel dat ik een lieve vriendin heb die een paar maanden geleden zei. Kies maar een horloge uit wat je leuk vindt.
Deze Breitling, maar dan in het blauw, was mijn eerste liefde,( deze kleur was er op dat moment nog niet) maar als eerste luxere horloge vond ik hem voor niet veelzijdig genoeg. Ik heb toen dan ook voor een omega SMP gekozen die ik nog steeds met heel veel plezier draag.
In de tussentijd was ik deze SOH eigenlijk een beetje vergeten maar groeide mijn liefde voor het merk Breitling wel. Ik heb naar veel andere types gekeken, van de navitimer tot de premier tot de chronomat B01 maar ik had bij allemaal niet het idee dat ik daar lang plezier van zou gaan hebben aangezien ik toch meer van de duikers en sportievere horloges ben en ik de chronomat wat te druk vond voor mijn smaak.
De nieuwe superocean en chronomat gmt vind ik beide erg mooi maar ik vind het jammer dat er geen inhouse uurwerk in zit voor dat geld. ( maar dat is persoonlijk)
Wil overigens niet zeggen dat die nooit in huis komen, ik vind ze beide erg mooi en looks is voor mij toch het belangrijkste ( en die smaak verandert met de dag)
Totdat ik de SOH in het groen zag en ik wederom dit model weer heel, heel erg leuk begon te vinden,
Ik heb hem vandaag ontvangen en oh hij is echt heel mooi.
Zoals gezegd doen de foto’s hem geen recht. de groene plaat is bijzonder mooi, Nu 's avonds lijkt hij bijna zwart, afgelopen middag met regenachtig weer was hij verfijnd groen, en ik kan niet wachten tot ik hem in de zon kan zien. Dan glinstert hij van je pols af denk ik.
Hier zit een Breitling B20 in wat ook geen inhouse uurwerk is maar een uurwerk van Tudor. Dat voelt dan net wat meer premium. ( maar goed ik heb er verder ook 0 verstand van)
Op onderstaande foto kan je zien hoe het uurwerk van Tudor eruitziet en hoe de B20 eruitziet.
Het is dus de Breitling Superocean Heritage II in het groen in 42 mm.
Als ik hem vergelijk met de omega is hij net wat zwaarder (heb de specs niet opgezocht dus kan ook door de sluiting komen) waardoor hij heel solide voelt. De band en de sluiting voelen erg premium aan.
De omega is net iets verfijnder als het gaat om het opwinden van het uurwerk en het draaien van de bezel maar de Breitling voelt weer net iets meer als een juweel om je pols dan de omega.
Ik denk dat ze elkaar mooi aanvullen, samen met de witte colt.
Lang verhaal kort. Ik heb een lieve vriendin.