Golfen funest voor automaat?

Ik las vanmorgen onderstaand bericht in de krant van wakker Nederland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3691080/Golfen_funest_voor_dure_polshorloges_.html

Het is sowieso niet goed om met mechanische horloges dingen te doen waarbij hevige schokken en/of hoogfrequente trillingen ontstaan.

De horloges die naar mijn ervaring het beste daartegen kunnen zijn digitale horloges als de G-shock.

Kan ik mij ook wel iets bij voorstellen, maar ik denk dat er wel meer sporten voor in aanmerking komen dan alleen golfen, alhoewel ik mij een verhaal over de wielrenner Wim van Est kan herinneren die een ravijn in viel, maar zijn horloge liep nog.

Ed

Lacroix Schreef:

Kan ik mij ook wel iets bij voorstellen, maar ik
denk dat er wel meer sporten voor in aanmerking
komen dan alleen golfen, alhoewel ik mij een
verhaal over de wielrenner Wim van Est kan
herinneren die een ravijn in viel, maar zijn
horloge liep nog.

Ed

“Honderd meter viel ik diep, mijn hart stond stil, mijn Pontiac liep…”
:smiley:

Sowieso is als je het ravijn invalt je horloge niet je grootste zorg meer :wink:

100 meter diep???
Dus die man was hartstikke dood, maar zijn horloge tikte nog vrolijk om zijn (waarschijnlijk 6-voudig gebroken) pols, dat zou tegenwoordig echt niet meer door de reclamecodekommissie komen, denk ik… :smiley: :smiley:

Correctie!
Het was 70 meter!

Hij had, op wat kneuzingen, blauwe plekken plus een geknakte trots door het verlies van de gele trui in de tour de france na, geen verwondingen!

Ed en Paul, in de reclame werden hem slechts 70 meter in de mond gelegd.

Om terug te komen op het thema, ik draag m’n horloge rechts en heb al altijd bij tennis en golf uit voorzorg m’n horloge afgedaan.
De schok wordt op de weg van de bal naar de pols zeker gedempt, maar ik denk dat het verstandig is het zekere voor het onzekere te nemen.

Ik heb bijv. vastgesteld, dat met de vuist op tafel slaan funest is voor de precisie van m’n JLC Reverso.

En als ik deze zin lees: "We testen onze uurwerken tot 5000 G en laten ze vanaf een meter hoogte op beton vallen. Dan doen ze het nog"
Dan krijg ik zo’n marketingjongensmaak in mn mond. 5000 G dan heb je volgens mij het dunste horloge ter wereld.

Neenee, ze testen ze allemaal op 5000 G en smijten ze op het beton…

Daarom kunnen ze geen werkjes meer leveren, ze zijn… allemaal kapot…:smiley:

MVG,

Morse.

Ik weet wel dat Le coultre in het verleden de reverso had ontwikkeld omdat er nogal wat glazen sneuvelden met Golf.
Of dit automaten waren of gewoon handwinders weet ik niet, maar volgens mij moet je toch wel eeen behoorlijke slagkracht hebben als door de klap spontaan de tappen afbreken waardoor het horloge stilstaat. als je dat presteerd heb je denk ik ook de golfclub om je nek gedraaid zitten. en een deuk in de bal.

Misschien dan maar terug naar het zakhorloge. Of de diver extentie gebruiken, en hem om je enkel hangen :wink:

Toch schijnen er specifieke golfhorloges te bestaan, heb er laatst nog enkele gezien

o.a. van Revue Thommen en Oris.

Ben benieuwd of daar dan speciale uurwerken in zitten?

Ed

http://cgi.ebay.nl/ORIS-SWISS-GOLF-PLAYERS-AUTOMATIC-GOLFUHR-1990_W0QQitemZ200211383529QQihZ010QQcategoryZ9251QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

jordy Schreef:

Ik weet wel dat Le coultre in het verleden de
reverso had ontwikkeld omdat er nogal wat glazen
sneuvelden met Golf.
Of dit automaten waren of gewoon handwinders weet
ik niet, maar volgens mij moet je toch wel eeen
behoorlijke slagkracht hebben als door de klap
spontaan de tappen afbreken waardoor het horloge
stilstaat. als je dat presteerd heb je denk ik ook
de golfclub om je nek gedraaid zitten. en een deuk
in de bal.

Dat had te maken met Polo, waarbij ruiters met een houten club op de bal meppen.
Soms raakte men het horloge en ging het glas kapot.

Dit staat helemaal los van golf. Golf is ontegenzeglijk slecht voor een mechanisch horloge. TAG heeft niet voor niets een specifiek golfhorloge ontwikkeld dat de klappen beter kan hebben.

Overigens is een val van een metertje op het beton als je het om gaat rekenen een behoorlijk extreme belasting. Het is bijna verbazingwekkend dat zoveel horloges niet vaker kapot gaan.

Ik wil niet op tenen trappen, maar volgens mij hebben mensen die golfen alle tijd. Dus waarom zouden ze überhaupt een horloge omdoen?

Je moet wel op tijd op de golfbaan zijn

Bernard
Je had gelijk le coutre reverso was voor polo

Maar zal dit zoveel verschillen van golf. Je geeft toch ook een mep met je stick

Moet je dan voor tennis ook een speciaal hologe. of dragen die gasten alleen zweetbandjes.

wellicht is het leuk als forumgenoten zelf hun extreemste ervaring kunnen opgeven waarna hun horloge nog liep.

Begin ik met de eerste.

Tijdens het slapen is mijn horloge al stil gaan staan. (:smiley:

Ik denk dat de meeste horloges op de golfbaan niet primair bedoeld zijn om de tijd aan te geven :wink:

je moet toch indruk maken, is het niet met golfen, dan wel met je horloge. :wink:

Dan maakt het ook niet uit als ze ermee stoppen.

Lekker, gisteren net een paar balletjes geslagen…
M’n rollie loopt nog geloof ik :wink:

is rollie de banaming van dat karretje wat jullie altijd achter je aanslepen?