Golfen funest voor automaat?

rolex

jordy Schreef:

Bernard
Je had gelijk le coutre reverso was voor polo

Maar zal dit zoveel verschillen van golf. Je geeft
toch ook een mep met je stick

Moet je dan voor tennis ook een speciaal hologe.
of dragen die gasten alleen zweetbandjes.

wellicht is het leuk als forumgenoten zelf hun
extreemste ervaring kunnen opgeven waarna hun
horloge nog liep.

Begin ik met de eerste.

Tijdens het slapen is mijn horloge al stil gaan
staan. (:smiley:

Het verschil is juist immens tussen golf en polo!
Waar je polo met 2 teams tegen elkaar speelt (en geloof me: contactsport zo nu en dan!!!), daar speel je golf alleen tegen je eigen handicap.

Kortom, je hebt er bij golf niks aan om een reverso te dragen. Het glas loopt nauwelijks risico, het uurwerk daarentegen gaat er met wat pech helemaal aan

Bernard

Nooit gedacht dat ik op een horlogepagina nog een cursus golf kon krijgen.

Maar ik geloof het graag.

Ik begrijp alleen niet goed wat er met je horloge gebeurt dan. Raakt de spiraal uit balans, breken de tappen spontaan, gaat de rotor van de automaat naar de knoppen. zijn er ook problemen met een gewoone handwinder tijdends deze sport.

lees graag je bevindingen hieromtrent.

Groet
Arie

Het glas loopt nauwelijks
risico, het uurwerk daarentegen gaat er met wat
pech helemaal aan

Toch een kleine troost dat er nog iets heel blijft.

Hoi Arie,

Alle onderdelen die kunnen bewegen zullen door de slag in eerste instantie vaart krijgen. Zodra de klap dan komt is die beweging ineens teneinde. Je hebt dan een heftige piekbelasting op die onderdelen.

Er kunnen bepaalde dingen als pivots breken of verbuigen. Verder kunnen jewels barsten door de klap, kunnen tandwielen beschadigen (tanden die breken/buigen) enzovoorts enzovoorts.

Je moet het qua kracht vergelijken met een auto die op een muur rijdt. Omdat horlogeonderdelen erg licht en precies geconstrueerd zijn kunnen ze relatief nog best veel hebben, maar dat je een aanzienlijke kans op schade hebt is wel zeker!

Bernhard

Maar volgens mij draagt die bekende amerikaan (ben even zijn naam kwijt) die topgolf speelt toch ook een horloge tijdens de wedstrijd.
Als het zo schokbestendig moet zijn en er zijn inderdaad speciale horloges dan moeten er als ik jou verhaal begrijp aan alle tappen wel incablokken zitten.
Ik weet wel dat bij het slagwerk van klokken de zogenaamde windvleugel is aangebracht om het breken van tappen te voorkomen door zo’n snelle stilstand na beweging.
Maar dan moeten er toch wel meer extreme sporten zijn wat problemen geeft.
Raar dat zoiets nooit is onderzocht in de horlogebladen.
Groet
Arie

Ik meen dat Tiger Woods een TAG Heuer golfhorloge draagt, met quartzuurwerk en speciaal ontwikkeld tegen schokken. Quartz is aanzienlijk minder gevoelig voor schokken dan mechanische horloges, maar het quartzkristal kan wel kapot gaan. De bewegende delen kunnen natuurlijk ook averij oplopen.

Overal incablocs gaan plaatsen heeft geen nut omdat de jewels ook stuk kunnen gaan door de impuls van de klap, als de uiteinden van de asjes er tegenaan tikken.

Het verhaal van de klappen gaat eigenlijk voor alles met veel trillingen/harde klappen op.

Denk aan het gebruik van een drilboor. Als je horloge het overleeft is het niet goed voor de precisie.

Bij tennis etc. hebben veel mensen minder last omdat ze enkel met hun rechterarm slaan en hun horloge rechts dragen. Met golf gebruik je beide armen.

Doet me denken aan de kreet: “wat mag het Lacoste? Geeft niet, geld speelt geen Rolex”

Maar om terug te komen op de Reverso, het verhaal is idd, dat ze ontwikkeld zijn voor Polospelers. Omdraaien en je hebt een deuk in de kast en geen scheur in het glas als je tegenspeler de bal mist.
De mijne doet het nog en volgens mij ligt het aan de coq/coqueret die niet helemaal in orde is.
Ik ben aan t sparen voor een service :slight_smile:

ja Maurits

en ik ben jaloers

Heb al jaren het idee ooit een reverso te kopen. Alleen als ik wat gespaard hebt wil vrouwlief op vakantie, is de wasautomaat kapot, of de grote beurt voor de auto is duurder dan verwacht.

Het zal wel bij dromen blijven.

Wellicht is een audemars Piquet ook wel geschikt, Als je ziet wat Rambo er allemaal mee doet.
Of zal dat niet echt zijn op TV :smiley:

Koop dan ook gewoon een doosje golfballen. Is qua aerodynamica vele malen beter als een automaat en bovendien ziet er toch ook niet uit om een automaat over de green te meppen.

:P:P:P

Dan maar een kwarts gebruiken op de golfbaan of beter een Seiko monster gaat nooit stuk…wat er ook kan gebeuren.:wink:

Seiko monster is gewoon een mechanisch horloge en een sterke kast garandeert niet dat het uurwerk heel blijft!

Nogmaals, sommige mensen spelen jaren golf met een horloge zonder problemen, anderen hebben direct een uurwerk gesloopt…

Mijn vader sloeg met tennis van een 6138 Seiko de rotor los van het uurwerk, met heel wat schade als gevolg.

Een bekende van me sloeg zijn Datejust kapot. Ook de rotor…

Sowieso met sport: horloge af, dat is comfortabeler. (Tenzij je een denksport doet ;))

Wat dacht je van het horloge van fred Flinstone
die oude zonnewijzerwatchen gaan ook nooit kapot.
ik neem ook aan dat een beetje golfer toch niet sport als er geen zon schijnt.:)-D

jordy Schreef:

Wat dacht je van het horloge van fred Flinstone
die oude zonnewijzerwatchen gaan ook nooit kapot.
ik neem ook aan dat een beetje golfer toch niet
sport als er geen zon schijnt.:)-D

Gewoon na 9 holes het clubhuis in en aan de drank :wink:

Je moet wel een waterdicht horloge hebben als je buiten gaat golfen…

Als je een beetje kan golfen heeft je automaat daar geen last van. De mooie, soepele swing zorgt ervoor dat je een mooie zwaai maakt met je club en “onderweg” het balletje meeneemt. Je voelt het nieteens maar hoort wel een mooi geluid.
Na 22 jaar golfen met automaten heb ik nog nooit ergens last van gehad, maar ja, ik ben dan ook héééééél goed natuurlijk B)-
Jur

Hebben we dit al niet eens eerder besproken, maar dan ivm wielrennen (over kasseien)? Gewoon horloge afdoen bij sterk schokkende bewegingen… En een echte Rochemont omdoen:):

Groeten, Tom Vreeken.

Ik was laatst in de tuin bezig met een schep een boomwortel door te hakken. Ik heb de autmaat die ik om had maar even afgedaan, want de rotor suisde wel heel hard in het rond. Je kon gewoon voelen dat dit niet echt de bedoeling was…

Groeten,

Martin

Misschien heeft een Certina DS minder last van stoten en schokken het uurwerk is in een soort rubber opgehangen.

jordy Schreef:

Ik weet wel dat Le coultre in het verleden de
reverso had ontwikkeld omdat er nogal wat glazen
sneuvelden met Golf.

Dit is zo’n Reverso. Nog het originele formaat en design. Wel gewoon een nieuw model, maar met de oude waarden. Tegenwoordig maken ze ook Reverso’s met aan beide zijden glas, daarmee is dus meteen het hele Reverso principe teniet gedaan!

Hier mijn ex-Reverso! (helaas) :frowning:

Laury Schreef:

Ik las vanmorgen onderstaand bericht in de krant
van wakker Nederland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3691080/Golfen
funest_voor_dure_polshorloges
.html

Ik heb al een aantal jaren een JLC reverso en een enkele keer per ongeluk omgehouden met golf. Na 1 klap kom je er wel achter dat je je horloge af moet doen.
De bezitter van een reverso moet maar eens proberen om het horloge om te draaien, daar is toch aardig wat kracht voor nodig om het horloge los te krijgen. Dan kun je nagaan welke krachten er op het horloge komen om het los te krijgen na 1 slag!
gebroken glas?