Dat geeft enige bescherming, maar in het uurwerk zelf zitten ook voldoende bewegende delen, die hebben weinig aan een montage van het uurwerk in een rubberen ring.
Harde klappen: niet goed!
Hee JW, lang geleden dat ik je gesproken heb, alles goed?
Je hebt toch niet per ongeluk je horloge als golfbal gebruikt?
Ik snap anders niet hoe je dat glas kan breken.
Ed
Ze hebben het hoofdzakelijk over dure horloges. Ik durf te wedden dat je met een Seiko 5 gewoon kunt golfen
JLC reverso is ontworpen voor polo, niet golf
Gewoon een Roger Dubuis kopen. Ralf Schumacher speelt hier altijd golf mee…
Groet,
Arno.
Ik durf het bijna niet te schrijven hier, maar ik speel al jaren golf met een Folex Explorer II zonder enig probleem, met mijn echte spullen doe ik dat niet.
Schei toch uit.
Of het een mechanische klok van een tientje of van 3 ton is maakt geen pest uit.
De mechanische belasting bij golf e.d. is veel te hoog om goed te kunnen zijn.
Of iets nu van Rolex, Seiko, Omega of welk merk dan ook is: de materialen kunnen maar een bepaalde belasting hebben.
Roger Dubuis is ook gebonden aan de wetten der natuurkunde.
Schumacher heeft echter het geld om zich niet druk te hoeven maken als hij een horloge sloopt: hij kan het ding laten repareren.
Golf = geen horloge of een goedkope quartz. Al het andere is gewoon jammer.
En nogmaals, het kan tijden goed gaan, ooit gaat 't fout. Seen it, been there, done that (gelukkig niet zelf…)
Zag toevallig afgelopen weekeind een blad over golf dus toch maar even gekeken
de meeste foto’s waren golfers (o.a. tiger woods) die geen hologe droegen en voor zover ik kon zien waren de wel gedragen horloges quarts.
Valt mij wel weer op dat Rolex er een reclame in zet met een plaatje van een golfer die hun uurwerk draagt. Dan zou je kunnen zeggen dat als deze kapot gaat onder het dragen tijdens zo’n wedstrijd ook onder de garantie valt.
Of heeft rolex nog steeds Quarts in hun aanbod.
Inmiddels alles gelezende hebbend lijkt het mij goed het zekere voor het onzekere te nemen en maar geen mechanisch horloge de dragen tijdens deze sport, mocht ik er nog aan beginnen.
Als er mensen zijn die hun Rolex kapot laten gaan tijdens golf dan betwijfel ik of ze garantie hebben.
Wat staat er in het boekje van Rolex? Ik vraag me dat af, omdat als er staat dat harde klappen enz. schadelijk (kunnen) zijn je met gezond verstand kunnen begrijpen dat golf niet de perfecte sport is voor je horloge…
Er zijn ook foto’s van mensen die duiken met Rolexen. Rolex heeft in het boekje bij het horloge volgens mij staan dat je jaarlijks je horloge op waterdichtheid moet laten testen…
Nou dan is het in ieder geval misleidende reclame als dit niet uitgezonderd word in hun garantiebruchure zou ik het gevecht wel aan willen gaan met deze grote jongen.
Jammer dat ik het geld niet hebt om een rolex te kopen maar er is vast wel iemand op het forum die zijn rolex voor deze test beschikbaar wil stellen.
Kortom, ga je sporten, mechanisch hologe af!
Wil je toch de tijd weten, doe dan gewoon een quartz om de pols, ik heb gehoord dat een G-shock aardig wat kan hebben…
VrGr,
Vincent
Of midden in de nacht sporten en verschrikkelijk veel herrie maken
Doet er wellicht wel iemand een raam open.“zeg weet je wel hoe laat het is” maak niet zo’'n herrie om 3.00 snachts.
Mooi niet!
Groeten, Tom Vreeken.
Jordy, Misschien kan je er een lenen voor dit project.
Ed
nou ik schreef ook alleen maar wat ik eens heb gelezen…misschien bedoelde hij wel golfen met zij Wii:)
groet,
Arno.
afgelopen weekend in basel dit horloge uitgebreid bekeken:
http://www.jaermann-stuebi.com/en/home.html
moet eerlijk bekennen dat ik erover denk het aan te schaffen,
is namelijk een erg leuke en voor de verandering een keer praktische complicatie.
wél mechanisch én automaat, maar ook een jaarlang volledige garantie.
volgens de standhouder een groot succes in de VS.
iemand een mening?
groet, frank.
Nou zitten wij al een week slap te ll over het feit dat je met een automaat niet kan golfen. Komt Frank ff tussendoor met een prachtig automatisch horloge waarmee dat wel kan.
Nu val ik stil.
Waar staat dat je ermee kunt golfen? Je kunt ermee de slagen tellen!
Er is een “shock absorber” voor het uurwerk, net als bij de Certina DS zal dat een rubberen ring om het uurwerk zijn.
Leuk, maar dat voorkomt niet de grote krachten op de rotor en de bewegende delen!
Ik zou het dus alsnog niet aantonen hiermee te golfen.
Overigens, de slag van een amateurgolfer die eens in de grond ramt zal naar ik verwacht schadelijker zijn dan die van een pro. Dat verwacht ik, omdat in het ene geval er een grote afremming zal zijn (als een auto die tegen een muur aanrijdt), terwijl in het andere geval er wel stevige krachten inwerken tijdens de slag, maar het afremmen geleidelijker zal gaan.
Just my 0,02 Eurocent.
Pff, ik heb getracht het hele topic door te lezen maar halverwege liep ik tegen dusdanig flauwe grappen en grollen aan dat ik het maar op heb gegeven.
Mijn vraag in deze is dan ook: Applaudiseren, geeft dit problemen? Zo wil ik op kantoor nog wel eens in mijn handen klappen of het bureau enkele meters proberen te verplaatsen, can my watch cope with this?
(overigens geldt dit ook voor concerten etc.)