Golfen funest voor automaat?

Het lijkt me dat dat moet kunnen. Nog nooit gehoord dat een horloge daarvan stuk ging.

Bij sport komt echter veel meer kracht om de hoek kijken! Daarbij gaat het dan om harde bewegingen en korte stops.

river-vvs Schreef:

afgelopen weekend in basel dit horloge uitgebreid
bekeken:
http://www.jaermann-stuebi.com/en/home.html
moet eerlijk bekennen dat ik erover denk het aan
te schaffen,

Inderdaad leuk, kan geen prijs vinden, weet jij wat ze kosten?

Eric

Renestiphout Schreef:

Pff, ik heb getracht het hele topic door te lezen
maar halverwege liep ik tegen dusdanig flauwe
grappen en grollen aan dat ik het maar op heb
gegeven.

Mijn vraag in deze is dan ook: Applaudiseren,
geeft dit problemen? Zo wil ik op kantoor nog wel
eens in mijn handen klappen of het bureau enkele
meters proberen te verplaatsen, can my watch cope
with this?
(overigens geldt dit ook voor concerten etc.)

En hoe zit het met tandenpoetsen!?

Een wedstrijdje op de mountainbike met hard opgepompte bandjes en zonder vering heeft mij vroegâh ook wel eens een duiker van Prisma (yes, I know…) gekost, zonder ballen.
Is wel een heel andere belasting dan golf en/of polo, maar toch.
Gewoon even oppassen wanneer je welk horloge draagt, maar dat soort opmerkingen kunnen ook alleen maar horlogeliefhebbers onder elkaar maken :wink:

Met tandenpoetsen Jaap-Wim? Uhmm…gewoon andersom, dus je arm stilhouden en je hoofd bewegen (:P)

Bij een automaat blijft alleen door het (goed!) tandenpoetsen de gangreserve al op peil, moet je wel links zijn:). (Hierbij is in acht genomen dat er gevolg wordt gegeven aan een richtlijn van dit forum dat er geen politiek getinte uitspraken worden gedaan.)

Groeten, Tom Vreeken.

Daarom wordt een horloge meestal aan de linkerkant gedragen en niet rechts, dit om het horloge niet zo veel te belasten. De meeste bezigheden doe je toch met de rechterarm (of je moet links zijn):slight_smile:

@ eric,
vanaf € 5.800,- best pittig, vandaar de twijfel.
groet, frank.

Ik ga dus geen serieus antwoord krijgen?

Met mijn 2824-2’s en 7s26’s kan ik gewoon in me handen klappen hoor en een bureau verplaatsen is ook helemaal geen probleem.

Mvg Marco

Ik heb nog nooit gehoord dat bij applaudiseren iets met horloges is misgegaan. Dat hoort volgens mij bij normaal gebruik en daar zou een horloge met een normale schokbeveiliging tegen moeten kunnen. Gewoon fietsen is toch ook niet zonder schokken aan het stuur en daar lijkt mij applaudiseren mee vergelijkbaar.

Groeten, Tom Vreeken.

tjvreeken Schreef:

Ik heb nog nooit gehoord dat bij applaudiseren
iets met horloges is misgegaan. Dat hoort volgens
mij bij normaal gebruik en daar zou een horloge
met een normale schokbeveiliging tegen moeten
kunnen. Gewoon fietsen is toch ook niet zonder
schokken aan het stuur en daar lijkt mij
applaudiseren mee vergelijkbaar.

Groeten, Tom Vreeken.

Hmm, is er iemand bekend met welke krachten, en belangrijker; de waardes daarvan, vrijkomen bij het afslaan van een golfbal? Zelf heb ik regelmatig een balletje mogen slaan maar mij is altijd geleerd door te zwaaien - -> de bal te volgen. Ik kap mijn swing niet ineens af dus… Ik vind het zo’n sterk/vreemd verhaal.

Het is maar moeilijk nadenken zo na het weekeind :slight_smile: