Goud out?

Categorie hele dure kermisklokken?

1 like

Haha… veels te duur! :laughing:

Oh ja, even terug naar de oorspronkelijke vraag, met goud is wat mij betreft niks mis, bijna mijn hele vintage collectie is goud (plated, dat dan wel). Ik vind stalen vintage horloges, zeker als de wijzerplaat ook nog eens zilver of wit is, al gauw erg saai… :sunglasses:

Aan de andere kant ga ik bij moderne horloges dan weer meestal voor staal, al komt dat denk ik deels doordat de wat robuustere horloges eigenlijk nooit meer in goud geleverd worden; dat is meestal voorbehouden aan de zwaar klassieke modellen waar ik dan toch weer wat minder fan van ben.

7 likes

Mooie collectie Wilko!! en wat je daar zegt over de gouden vintage horloges ben ik helemaal met je eens. Dat goud (of plate) geeft het horloge iets chiques mee. :relaxed:

1 like

Nieuwe horloges in goud zijn ook gewoon duur en de afschrijving is hoog omdat de opslag niet in verhouding staat tot de extra goudwaarde (vaak zo’n 5x).

Qua looks enigszins vergelijkbaar en toch totaal anders…:slight_smile:

Wel de goede voorbeelden gebruiken volgende keer he😜

5 likes

Klopt, al geldt dat natuurlijk niet voor gold plated (of PVD) wat ook nog steeds bestaat. Nu snap ik ook wel dat die door de mindere duurzaamheid (die lagen slijten op den duur toch door) minder populair zijn.

Om even te laten zien dat het ook heel smaakvol kan(in tegenstelling tot openingspost :smile: ) : @BH_ kom er maar in met die prachtige gouden apparaten! :ok_hand:

Of @lasteraar kan hier vast ook wel zn gouden Rolex in gooien :sunglasses:

1 like

Ook heel mooi, maar ik wilde wat bijzonders in de groep gooien :slight_smile:
Van die 180.1.99 zijn er ooit toch heel wat verkocht, er staan er momenteel veel te koop, variĆ«rend van 9 tot 19 mille. Voorbeeldje toch van een veranderende smaak…en als je maar lang genoeg wacht…

1 like

Ik wou dat dit het eerste horloge had geweest wat ik ooit had gezien, dan had ik namelijk geen horloge fetisj gehad.

3 likes

Ik hou er stiekem wel van…

Maar vandaag lekker veilig een stalen horloge aan… ^^

edit: Horloge uit starterspost… omg…

10 likes

Zo kan een gouden horloge echt heel mooi zijn (dd van @lasteraar) , bescheiden formaat en mooie plaat erop.

Voor mij komt er ook ooit een goud exemplaar, hoewel ik persoonlijk wil wachten tot net na de middelbare leeftijd. Ik hoop dat ik daar niemand mee beledig, maar valt voor mij in dezelfde categorie als dubbele manchetknopen en een klassieke Mercedes sedan.

OT: ik kan bijna niet geloven dat de JLC uit het starterstopic ooit geproduceerd is, maar gelukkig verschillen smaken. Goud is wel echt uit een dal aan het kruipen heb ik 't idee (mocht het überhaupt ooit in een dal hebben gezeten).

Grt. Erik

Zelden zo’n rommeltje gezien. Wijzers in een allegaartje van stijlen, drie enorme lelijke pukkels van kronen, een lelijke jaren-90 kast en teveel registers op de wijzerplaat, omringd door een rommeltje van indices, getallen, streepjes en bolletjes.

De ontwerper hiervan zegt volgens mij heel erg ja tegen MDMA.

Dat heeft met goud verder niets te maken. Niks mis mee, al is geel mijn kleur gewoon niet. Maar als je dan iets met goud doet: Hou het simpel.

2 likes

misschien zat ie in zijn fotoalbum te bladeren?

1 like

en volgens mij is dit een nep JLC, dus niet toegestaan hier op HF.

Dacht ik eerst ook, maar Google maar eens op: ā€œJaeger-LeCoultre grand reveilā€ :wink:

Mijn jaren veertig Glycine met Bidynator in 18k vind ik wel een juweeltje.

8 likes

Jaren negentig. Wordt daar nu ā€œMaster Controlā€ genoemd? Ik moest wel enige controle uitoefenen om de gag-reflex te onderdrukken. :slight_smile:

Yup.

2 likes

Tegenwoordig zijn de goudkleurige Glycine’s iets minder smaakvol:

Tja, compleet goud(kleurige) bracelets zijn al gauw fout en ā€œoutā€ :wink: