Gisteren is het een en ander gecommuniceerd met @jur. Uiteindelijk heb ik een go gekregen om het originele topic van @hendrik weer wat leven in te blazen.
De vraag vanuit @hendrik was of er animo was voor een gouden Ketelaars. Dit leek mij een gaaf idee gezien dit hoog op mijn lijst staat en ikzelf uiteraard graag dit horloge in mijn verzameling heb.
Het idee is het volgende. Er worden 5 nagenoeg identieke horloge`s gemaakt, waarvan de kast vorm gelijk is, uurwerk en complicaties ook gelijk. Het lijkt mij gaaf om dit model te voorzien van een eigen in-house uurwerk gezien dit model het pareltje van al mijn modellen moet gaan worden.
Er zijn nog 3 plaatsen beschikbaar buiten de horloge van mij en Hendrik. Als dit project door gaat zal dat pas rond begin/half 2020 zijn zodat we nog genoeg tijd hebben om te brainstormen over hoe dit exclusieve model er uit gaat zien.
Voor de geintresseerde, het is niet de bedoeling dat ik een zo goedkoop mogelijk horloge wil gaan maken met gouden kast. Dit moet echt de top gaan worden kwa uurwerk techniek en afwerking. Indien dit door gaan ben ik bereid om een half jaar uit te trekken om deze modellen te realiseren.
Het lijkt me een goed begin om te brainstormen over de:
-Kast vorm
-Kast diameter
-Complicaties
-Afwerking techniek
-Personalisatie
-Prijs
Tot nu toe het overzicht van de 5 plaatsen:
Sn 1: Stefan Ketelaars
Sn 2: Hendrik
Sn 3: TBD
Sn 4: TBD
Sn 5: TBD
Het is niet voor iedereen weggelegd om hier aan mee te doen. Maar het zo prachtig zijn als we onderweg de voortgang kunnen volgen. Heel veel succes met dit mooie initiatief.
Als liefhebber van gouden horloges en van de projecten van Stefan ga ik dit uiteraard volgen. Helaas valt dit financieel volledig buiten mijn budget, dus meedoen gaat er niet in zitten, maar toekijken is bij Stefan ook al een feest.
Ik zou zeker interesse hebben, maar dit is wel erg afhankelijk van een prijsindicatie en het formaat. Je huidige 42/43mm modellen zijn voor mij helaas niet draagbaar. Als het mogelijk is om iets rond de 40mm te maken zou dat voor mij perfect zijn.
Heb je enig idee welke prijsrange je zit te denken?