Gouden Ketelaars

Gisteren is het een en ander gecommuniceerd met @jur. Uiteindelijk heb ik een go gekregen om het originele topic van @hendrik weer wat leven in te blazen.

De vraag vanuit @hendrik was of er animo was voor een gouden Ketelaars. Dit leek mij een gaaf idee gezien dit hoog op mijn lijst staat en ikzelf uiteraard graag dit horloge in mijn verzameling heb.

Het idee is het volgende. Er worden 5 nagenoeg identieke horloge`s gemaakt, waarvan de kast vorm gelijk is, uurwerk en complicaties ook gelijk. Het lijkt mij gaaf om dit model te voorzien van een eigen in-house uurwerk gezien dit model het pareltje van al mijn modellen moet gaan worden.

Er zijn nog 3 plaatsen beschikbaar buiten de horloge van mij en Hendrik. Als dit project door gaat zal dat pas rond begin/half 2020 zijn zodat we nog genoeg tijd hebben om te brainstormen over hoe dit exclusieve model er uit gaat zien.

Voor de geintresseerde, het is niet de bedoeling dat ik een zo goedkoop mogelijk horloge wil gaan maken met gouden kast. Dit moet echt de top gaan worden kwa uurwerk techniek en afwerking. Indien dit door gaan ben ik bereid om een half jaar uit te trekken om deze modellen te realiseren.

Het lijkt me een goed begin om te brainstormen over de:
-Kast vorm
-Kast diameter
-Complicaties
-Afwerking techniek
-Personalisatie
-Prijs

Tot nu toe het overzicht van de 5 plaatsen:

Sn 1: Stefan Ketelaars
Sn 2: Hendrik
Sn 3: TBD
Sn 4: TBD
Sn 5: TBD

52 likes

Succes!

Helemaal top! Ik ben benieuwd👍

Heel nieuwsgierig hoe dit gaat uitpakken.

Zal ongetwijfeld een prachtig stukje werk worden.

Succes toegewenst !

Heel veel succes!
Goed idee en het wordt ongetwijfeld heel mooi. :+1:

Een complicatie is al bekend…

18 likes

Ik doe mee, bij voorkeur met een SS kast met witgouden bezel, maar is dit lastig dan een 'gewone ’ !
Dit is toch een droom : een Echte Ketelaars !

1 like

Mooi plan, ben benieuwd naar de afloop!

Dit is weer een topic om te gaan volgen :muscle: Gaaf @stefanketelaars! Erg benieuwd wat dit gaat worden

2 likes

Het is niet voor iedereen weggelegd om hier aan mee te doen. Maar het zo prachtig zijn als we onderweg de voortgang kunnen volgen. Heel veel succes met dit mooie initiatief.

1 like

Als liefhebber van gouden horloges en van de projecten van Stefan ga ik dit uiteraard volgen. Helaas valt dit financieel volledig buiten mijn budget, dus meedoen gaat er niet in zitten, maar toekijken is bij Stefan ook al een feest. :sunglasses:

3 likes

Daar kan ik op dit moment niets over zeggen, is er al een indicatie ?
Of heb ik dat gemist.:thinking:
@stefanketelaars

1 like

Een 18K kast met complicaties? Stephan zou gek zijn wanneer hij niet minimaal 8-9 gaat vragen. En dat vind ik nog karig tbh :roll_eyes:

3 likes

Dat klinkt redelijk euforisch naar mijn mening.

Edit:

Dat dus

1 like

Euforisch ben ik na een krat bier. Wat bedoel je?

2 likes

Ik hou me in… :zipper_mouth_face:

1 like

Vind je het teveel? Ik ben benieuwd op welke prijs Stephan uitkomt als hij 5 blokken goud koopt om 5 solid 18K kasten uit te halen.

Het idee is cool, echt mega, naar daar schrik je van hoor.

4 likes

Ik zou zeker interesse hebben, maar dit is wel erg afhankelijk van een prijsindicatie en het formaat. Je huidige 42/43mm modellen zijn voor mij helaas niet draagbaar. Als het mogelijk is om iets rond de 40mm te maken zou dat voor mij perfect zijn.

Heb je enig idee welke prijsrange je zit te denken?

3 likes

Alles behalve juist

2 likes

Ah juist, dan snappen we elkaar toch :sunglasses:

3 likes

Wow…heel gaaf. Fijn dat het initiatief van @hendrik nu doorgang mag en kan krijgen. Succes @stefanketelaars :+1:

Ver buiten mijn budget maar dit topic ga ik wel volgen…leuk! :ok_hand:

2 likes