Gouden Ketelaars

Even al die lege flessen naar de Albert Heijn en you are in :grinning:

6 likes

Precies! Het gaat een massief gouden kast worden, daar bij nog een inhouse uurwerk, wat afgewerkt is tot in de fijnste details. Buiten dat worden er ook nog complicaties aan toegevoegd.

Stel we kijken naar het gouden model van holthinrich, daar is de vanaf prijs 18.8k (met een bestaand uurwerk en geen complicaties)

2 likes

Ik wilde hem er net inkoppen. Dan kun jij beter richting de 20 denken.

Vorige week lang met Michiel gekletst, hij laat er nu eentje in platinum printen :astonished: Succes Stephan!

Ik hou van gouden horloges, dus deze ga ik volgen.

4 likes

Hmm, ga ik het zeggen?

Ja, toch wel: ik vind een gouden Ketelaars gaver dan een gouden DD :sunglasses:

10 likes

18K is maar 75% goud, gelukkig. :slight_smile:

Maar alle gekheid op een stokje, ik denk dat @royke74 optimistisch bedoelde, en niet euforisch. :slight_smile: Ik vermoed dat je op 20K voor een horloge uit moet komen als je in house een gouden kast wil bouwen, in house een uurwerk moet gaan doen en al die zaken meer.

Afhankelijk van afwerkingsniveau, complicaties en verwerkingssnelheid zou dat nog optimistisch kunnen zijn. :thinking: Kortom: het wordt 25K.

6 likes

Supergaaf plan! Een Ketelaars is denk ik voor iedere collectie een aanwinst, maar een dergelijk model natuurlijk in de overtreffende trap!
Ik was al bijna in de DM geklommen, maar dit gaat mijn budget helaas ook te boven ben ik bang…

1 like

Wow!

-Een massief gouden kast
-Een inhouse uurwerk
-Complicaties

Dit ga ik zeker volgen, succes Stefan

3 likes

@Veblen wat dacht je van een kast van 41mm?

3 likes

:star_struck:

1 like

Ik ben, na contact met Stefan, bang dat deze buiten mn budget valt… :disappointed_relieved:

2 likes

Het mooie is dat ik een eigen uurwerk ga gebruiken. Door dan de indeling van het uurwerk wat aan te passen kan ik dus een iets kleineren kast gebruiken. 41mm lijkt me niet te groot en zeker niet te klein.

3 likes

Is veel niet een beetje gebaseerd op een kleine overschatting vd goudprijs?

Ik hoor het al Stefan, HF bepaald de prijs wel ff voor je :smile:

14 likes

Ik denk dat de goudprijs the least of his worries is. Uiteraard een aanname, maar ik denk dat tijd de grootste kostenpost gaat zijn als hij -in zijn eentje- vijf volledig zelfgeproduceerde kasten en, erger nog, uurwerken moet gaan maken. Klinkt mij als een soort Magnum Opus in de oren.

11 likes

Ben benieuwd naar dit project, vind het altijd mooi om deze topics te volgen!
Misschien kan iemand vast een photoshopje doen van een bestaande Ketelaars in het goud?

2 likes

Ik denk niet dat dat deze horloges recht zal doen. Een inhouse kast, complicaties etc. is toch net even een ander kaliber. Btw erg leuk Stefan, ben heel erg benieuwd!

1 like

Wat het ook gaat worden , ik volg dit met ingehouden adem.

Toch heb ik het gevoel dat een 41 a 42MM gouden horloge , met complicaties een beetje vlees noch visch is…

Is het een dresser? , is het sportief , elegant?

Mijn gedachte zou zijn een time only , hooguit 1 complicatie en dan 38 a 39MM.

5 likes

Nee, het is een Ketelaars :sunglasses:

11 likes

You vangt mine drift.

2 likes

Dan is het geen Ketelaars. :wink:

2 likes