Ik neem met jullie contact op want ik heb een paar jaar geleden een Monté Horloge geerft van mijn opa. Deze had hij gekregen op zijn werk in de jaren 50 (1955 vermoed ik). Het gaat hier over een gouden Monté horloge met een ETA 1080 mechanisme, dit horloge is helemaal hersteld, nieuw glas en armbandje en het mechanisme is volledig schoongemaakt.
Weet iemand misschien op dit horloge waarde heeft ?
Verder een prachtig horloge. Ik kan je er helaas weinig over vertellen. Het is geen bijzonder merk volgens mij. Misschien heb je een foto van het uurwerk? Dan kunnen kenners je mogelijk verder helpen m.b.t. het binnenwerk.
Monté was een B-plakmerk dat geleid werd door Marcel Koster, de toenmalige Breitling-importeur. Toen ik bij Breitling NL in dienst kwam, 2008 uit mijn hoofd (tijd vliegt, net zoals dat dienstverband snel om vloog ) was een van mijn eerste taken om de hele nog aanwezige inventaris aan Monté horloges van nieuwe batterijen te voorzien; dit voor een definitieve uitverkoop.
Waarde is zoals gezegd de goudwaarde, maar waarschijnlijk zelfs nog zonder dat kratje bier.