Monté horloge

Hallo iedereen,

Een aantal dagen terug kreeg ik van mijn opa een horloge die hij weer van zijn opa had gekregen. Het gaat hierbij om een Monté, ik kon hier heel weinig over vinden en daarom vroeg ik me af of jullie hier wat over weten. Het heeft geen bandje meer maar loopt nog wel.

Ik hoop van jullie te horen.

Is al eens een topic over geweest klik

Ik heb een Monté horloge met AS1686 uurwerk er in.

1 like

Gezien het design en leeftijd van dat model en die van z’n betovergrootvader, vermoed ik dat er nog best wat verschillen tussen zit. Maar dan heeft ie nu alvast wat.

@Johan.d, misschien dat je het ook op t vintage gedeelte vh forum kunt vragen. Waarschijnlijk dat er daar meer experts zitten.
Enneh, leuk hoor zo een erfstuk.

Bedankt, ik zal daar eens rondvragen.

Ik heb nu het topic in het vintage deel gezet. Monté horloge

Volgens mij gewoon een jaren '50 horloge, om exacter te zijn zou een (macro) blik op het uurwerkje iets meer
kunnen vertellen. Monté is niet echt een merk volgens mij maar een zgn. plakmerk een in opdracht
van een (juweliers) bedrijf samengesteld horloge. Er staan er de laatste tijd nogal wat te koop op de
cataw-site…

1 like

Ik zou het een beurt laten geven en dragen met de familiehistorie om je pols.
Als het horloge loopt zou dat niet de hoofdprijs hoeven te kosten.

Volgens Mikrolisk was het een merk van de firma Koster in Amsterdam.

Klopt @Scudo! Heerlijke site hè dat Mikrolisk. Vooral als het gaat om het terugvinden van de wat meer obscure merken of een juweliersmerk zoals dit.
Leuke degelijke jaren '50 '60 horloges van Monté / Koster Je ziet ze m.i. niet vaak. Hieronder mijn exemplaar, ooit eens gekocht op e-Bay voor een lief prijsje. Ik weet zo gauw niet meer wat voor uurwerkje er in zit, maar wel iets fatsoenlijks uit Zwitserland…

Bedankt voor alle reacties! Ik zie dat jullie het veel hebben over een servicebeurt, maar wat moet ik me daar allemaal bij voorstellen en waar kan ik dat het beste laten doen? En wat zijn de prijzen daarvan?