Gouden Omega, Vacheron of Grand Seiko, welke moet het worden, met poll

Vacheron!!!

Aqua Terra 18k gold
Vind dit ok een zeer mooi horloge maar qua merk is het geen VC natuurlijk

2 likes

Man wat is die Vacheron Constantin mooi!

1 like

En ik vind hem te druk. Ik heb eens een 38mm in staal gepast. Heel mooi, maar niet echt mijn stijl.

1 like

Maar ja, geen datum, geen automaat. Die valt dus te ver buiten mijn scope. Ik vind een automaat fijn om te dragen, en ik mis de datum regelmatig als ik een horloge zonder datum draag. Dus ik zou bij deze vc handwinder bang zijn dat hij in de doos bleef liggen mooi te wezen.

2 likes

Heel fraai! Die komt nog wel op het lijstje, ik heb hem op chrono gevonden.

Misschien een andere Omega? :thinking:

3 likes

De bovenste misschien, de onderste is niet mijn ding.

1 like

De tussenstand. De VC, gevolgd door de GS, op ruime afstand gevolgd door de Omega. Het valt mee hoeveel stemmen de Omega nog krijgt, die staat niet zo voordelig op de foto, en komt het minst fris over, maar valt meer in de smaak dan ik had verwacht.

1 like

Van de omega vind ik het jammer dat de datumschijf wit is.
De VC vind ik in zijn geheel te wit.
En bij deze GS vind ik de dubbele logo’s storend. Heb liever alleen het GS logo, zonder Seiko.

Zou zelf aan deze denken, al gaat dat qua budget misschien weer wat verder?

1 like

Ik zeg lekker anders, als je naar vacheron zit te kijken wat denkt meneer dan van een 1921 historiques in rosegoud? Is wel wat duurder maar is zoooo mooiiiii

Maar oke effe een serieus antwoord op je vraag:
Als je mee in de prijs van 10-15k wilt kijken zou ik deze reverso ook geen slechte keus vinden. Dan kan je tenminste nog je huis betalen xD

2 likes

En de Omega met een zwarte wijzerplaat? Ik vind deze eerste Aqua Terra serie toch mooier dan de opvolger. Of is dit te zwart? Donkerbruin is misschien beter.

Oh, ik heb nog een geweldige, maar die is te groot, even zoeken… Deze is het ongeveer, maar net niet. Het is een Moser, rose goud en een zwarte plaat, maar wat stoerder dan deze. Echter, te groot :frowning: En te duur :slight_smile:

1 like

moser vind ik cool, wel groot. De VC uit je post vind ik echt ongebalanceerd.

De manual wind datumloze VCs zijn echt heel sexy

Gouden aquaterra bevalt me ook :scream: . Inderdaad de oudere generatie.

3 likes

H. Moser maakt best wel gave horloges. Bij Ten2two staat er eentje te koop waar de pure schoonheid van de wijzerplaat helaas niet op de foto gevangen is. De prijs is op zich best redelijk, ware het niet dat ze vrij stevig afschrijven op één of andere manier.

1 like

De Moser Pioneer Perpetual:

Maar misschien is de Endeavour van hierboven toch mooier? Of niet? In elk geval beide te groot!

4 likes

Die had ik in mijn openingspost genoemd. Maar een handwinder en geen datum. Wel 41mm, dus misschien het bekijken eens waard.

Sorry. Ik heb het gelezen maar blijkbaar niet goed genoeg.

1 like

No worries, dat je nogmaals tipt wat ik al op de radar had zegt ook wel iets toch?

Zeker. Het is een tof eigenzinnig merk en het is alles behalve mainstream. Ik denk dat ik het merk H. Moser & Cie. liever zie dan het huidige Vacheron.

Alleen de datum moet je maar onthouden :yum:

3 likes