Gouden Omega, Vacheron of Grand Seiko, welke moet het worden, met poll

Al vaker aangedragen, een buiten beentje en goed zoeken:
c1b6831edf53f22678bca937ce4a240b0a5c5ff4_1_690x457 43707b828d1a960685a0b3ae165f0e7862100104_1_690x457

7 likes

@amusicar Een L.U.Chopard XPS zou niet eens een gekke keuze zijn. Die micro rotor uurwerken zijn erg fraai. Eigenzinnige wijzers en indeling.

Met 40mm voor mij net te groot als dresser (aka jurk horloge :joy:)

Vanuit je drie voorstellen zou ik de GS kiezen.
Als het zonder datum mag zijn, de VC Patrimony Traditionelle in witgoud (incoming :hugs:)

5 likes

Heb van de oude serie de 36 en 39mm variant gehad. Tòch overgestapt naar 38.5 nieuw. Die plaat,en band… :ok_hand:

*Geen goud weliswaar.Komt die oude serie in het goud ook in twee maten?

:drooling_face::drooling_face::drooling_face:

En de lange sohne Saxonia niet iets dan?

Ik zie geen plaatje van de GS dus hou ik het op de VC, een erg mooi horloge.

Ah gefeliciteerd! Ik ben benieuwd.

Als je er op klikt wel. :wink:

1 like

Hands down de Vacheron!
Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de handopwinder in 38mm

Globemaster rose goud
39mm
Datum
Hacking
Leren band
4 likes

4 likes

Domme vraag, maar wat is hacking?

Dat is dat je de secondenwijzer stil kunt zetten als je de tijd verstelt. Zodat je de seconden precies kunt uitlijnen met de minutenwijzer, en met de werkelijke tijd. Sommige (veelal de wat oudere) uurwerken hebben een een continu doorlopende secondenwijzer. Ik kan er niet tegen als die niet uit te lijnen is met de minutenwijzer, en de seconden op nul staan terwijl de minutenwijzer halverwege de ene en de andere minuut is. Of het horloge loopt altijd net verkeerd als je ze wel uitlijnt.

1 like

Ik zie het maar ik blijf nu ik hem gezien heb toch bij de VC

1 like

Allemaal op zich erg mooi, maar niet echt mijn ding. Soms voel ik niks met het merk (L.U. Chopard), maar ik ga er eens naar kijken. Soms vind ik het te frivool (Lange), of vind ik het wel een mooi ontwerp, ticks all the boxes inderdaad, maar vind ik het niet bij mij passen (Globemaster).

Deze Memovox, getipt door @TheWornWatch is tot nu toe de enige die ik tot nu toe niet op mijn radar had die zeker op de shortlist komt:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/f/9/7f9ef6a4aa9bb361f481f5efef2e74b547251d42.jpeg

Heftig…

2 likes

ik vind die omega heel mooi, behalve dat datumventerstje, dat is echt een swing-and-a-miss.
andere twee doen het sowieso niet voor mij.
jlc master (ultra thin) is zeer mooi en ingetogen.

WAUW! Deze is prachtig. Weet jij het referentie nummer?

Nu heb ik op Grand Seiko gestemd omdat dat echt een zeldzaam ding is en het materiaal de wijzerplaat wat warmer maakt dan bij de gewone Snowflake het geval is. Evengoed is 10-15K wel veel geld voor een horloge. Je komt dan al in de Calatrava 5196 in geelgoud uit: 37mm, goud dus.

Patek doet mij meer dan Vacheron. Ik vind de Patrimony die je laat zien niet in balans. De datum vis a vis de KS complicatie en dan de plaatsing van het logo, het is het allemaal net niet.

De Omega is een mooie optie, maar ik vind dit echt een staalhorloge. Het is bij lange na niet speciaal of fijntjes genoeg om goud te kopen. Kortom: Niet lelijk, maar op één of andere manier niet correct. :thinking:

Ik doe mijn gebruinde armen gewoon om, ook als ik in Amsterdam ben, hoor. Nooit problemen mee gehad.

2 likes

Ik vind dan de VC veel bijzonderder dan een Patek. Patek is IMO overrated

2 likes