Gouden Omega, Vacheron of Grand Seiko, welke moet het worden, met poll

Na een weekje nadenken, laten rusten, toch niet op “koop nu” drukken, heb ik wat nieuwe inzichten opgedaan.

• de Omega is niet speciaal genoeg om geld aan uit te geven, het is een leuk horloge, maar ouderwets, en voelt niet speciaal genoeg
  • een Grand Seiko voelt voor mij toch beter in staal dan in goud. Goud is zachter en daarmee zal de scherpte van een GS kast in goud eerder afnemen dan van een stalen GS. Was de GS hier in NL 12,5k geweest, dan was hij zeker nog een optie, maar voor 15,5k geimporteerd komt hij wel heel dicht bij een…
  • nieuwe Vacheron Constantin die ik heb gevonden voor 18,5k, en die wel heel mooi blijft
  • maar er is een nieuwe kaper op de kust, een Zenith Ultra Thin in rose goud. Ik heb er al eentje in staal, en het blijft een draagfavoriet van me. Eentje in rose goud is rond 7k wel te krijgen, en is misschien een mooie gouden tussenstap (zonder datum, maar wel automatisch en met hacking seconde)

De poll uitslag na bijna 250 meningen:

En voor @Bidle : ik ben nog steeds in afwachting van mijn Minerva Pythagore die maar ergens in het USPS netwerk rond blijft dwalen :frowning:

2 likes

Vacheron…

Alternatief de 5196 van Patek.

Bedankt voor de tip, maar dit wordt hem zeker niet: geen hacking, geen automaat, geen datum, geen zichtachterkant. Dat zijn drie “geen” teveel. Eén ontbrekende eigenschap kan ik mee leven, maar vier niet.

1 like

Nooit zelf in verdiept maar Kan iemand me uitleggen waarom een hacking functie zo belangrijk is. Nauwkeurigheid op de seconde is toch geen discussie bij een horloge? Gewoon preferentie?

Waar heb je de pythagore gevonden? Ik probeer al lang een model te krijgen?

Lijkt mij de beste keuze! :+1:

1 like

Dat zorgt ervoor dat je net horloge makkelijker op tijd kunt zetten. Ideaal voor de verzamelaar onder ons die nog wel eens iets in roulatie dragen.

1 like

Doen mensen dat echt op de seconde gelijk? Lol, nerds. :sunglasses:

1 like

Me me me me :sunglasses:

2 likes

Genoeg verzamelaars onder ons die realiseren dat aan het einde vd dag het horloge al trager/sneller loopt. :innocent:

Via zoeken aan een verkoper gevraagd of hij me in contact wilde brengen met de koper. Toen daar contact mee opgenomen om te laten weten dat als hij hem ooit wegdeed, ik graag een berichtje zou krijgen. En van het een kwam het ander. Dus hij zweeft nu al een maand in de post van USPS onderweg naar mij. Ik ben heel benieuwd, want het is een 38mm pilotversie van de laatste serie met zwanehals.

Er staat in de VS nog wel eentje met witte plaat en gouden cijfers te koop, incl stalen band:

https://forums.timezone.com/index.php?goto=7669173&rid=0&t=tree

Ik houd ervan als de secondenwijzer en de minutenwijzer uitgelijnd zijn. En het is handig om het horloge stil te kunnen zetten als het iets voorloopt, zonder dat je het opnieuw in hoeft te stellen.

Dat hoort sowieso niet, maar ik mis je punt. Het is gewoon een complicatie, net als de datum. Genoeg verzamelaars onder ons die evengoed wel weten welke datum het is.

Dat is inderdaad geinig. Iedereen zoekt zijn “ ding” in zijn haar collectie. Ik heb er zelf nooit zo over nagedacht totdat het hier ter sprake kwam.

@JPM,

Persoonlijk vind ik het belangrijker om te weten welke dag vd maand het is dan weten of het horloge nog exact meeloopt met de fysieke tijd. Dat een horloge einde vd dag achter of voorloopt met een bepaalde marge vindt ik niet raar zelfs al is het zo goed mogelijk afgesteld.

Maar je hebt gelijk hoor, er is een vraag naar elke complicatie, ik heb een horloge met maanstand en tenzij ik bang ben voor zilveren kogels is dat eigenlijk ook een complicatie waar ik weinig aan heb.

1 like

Iets anders: Laurent Ferrier Galet

https://images.app.goo.gl/qxUPXb8uxWpuVBrVA

Zit ik zelf ook ongelooflijk op te geilen.

4 likes

maar dat is toch wel een hele andere prijsklasse?

Geweldig!

Maar wat @xanderx zegt.
Dit is echt een andere prijsklasse toch?

1 like

In vergelijking met ?
Zit wat in dezelfde prijsklasse als Vacheron, Patek … (t.t.z. veel te duur voor moi)
Maar die gouden Grand Seiko is ook heel duur dacht ik …

2 likes

Ik weet die prijs van de GS niet meer (kon niet zo makkelijk terug vinden).

Maar zag wat horloges voorbijkomen van 15k. Die LF gaat wel boven de 30K.

Maar, mooi is ie wel :smiley:

1 like

Ik heb er eentje gebruikt zien staan op chrono24, in VK, 32,000 USD :crazy_face:

Bon, als ik ooit eens big-time scoor met m’n beleggingen dan koop ik hem misschien wel.

1 like