Mijn vriendin heeft redelijk recent helaas een aantal erfstukken mogen ontvangen.
Sierraden voornamelijk, maar ook een aantal duidelijk oudere horloges.
Nu weet zij, ondanks dat er weinig tot geen contact is geweest in het verleden met die kant van de familie, dat men redelijk gefortuneerd was.
Over het horloge, een gouden Jaeger Lecoultre, waarvan ik hieronder de foto’s zal plaatsen, zouden wij graag meer informatie willen vergaren.
Na zelf zoeken op het internet zijn wij niet veel wijzer geworden.
Onze inschatting is, gezien het achtergrondverhaal in combinatie met hoe het horloge voelt en eruit ziet, dat het een echte is. Echter, dat kunnen jullie wellicht beter beoordelen.
Deze is zeker echt. Bij dit model heeft geen kroon aan de zijkant maar in dit geval aan de onderkant. Buiten emotionele waarde niet meer waard dan de huidige goudprijs.
Heeft jlc zulke slechte afwerking gehad of is dit een stukje sarcasme? kan het niet helemaal ophalen, gezien de afwerkingsgraad had ik op nep ingezet maar ik ben dan ook geen kenner.
Is denk ik wat moeilijker te beantwoorden zonder hem echt geinspecteerd te hebben, maar @Tokes heeft voor mij bijvoorbeeld een horloge met meerdere complicaties weer aan de gang gekregen wat zeker 40 jaar niet had gelopen. Kosten waren meer dan schappelijk.
Als je het om emotionele redenen wilt behouden is het dus zeker niet onmogelijk in ieder geval.
Daar geloof ik eigenlijk echt helemaal niets van.
Toen werkten ze ook met stempels. De kwaliteit van bovenstaande vind ik gewoon niet strak genoeg voor een merk.
Eerder en of handgeschilderd… maybe. Misschien was bovenstaande uurwerk te klein of in te kleine oplage gemaakt voor de investering
Maar ook veel groter
Ben met je eens dat het niet bijster strak oogt, maar je zit hier te kijken naar een niet al te scherpe foto van een horloge ter grootte van een vingernagel