Gouden vintage jaeger lecoultre voor dames, echt?

Goedendag liefhebbers en kenners,

Mijn vriendin heeft redelijk recent helaas een aantal erfstukken mogen ontvangen.
Sierraden voornamelijk, maar ook een aantal duidelijk oudere horloges.
Nu weet zij, ondanks dat er weinig tot geen contact is geweest in het verleden met die kant van de familie, dat men redelijk gefortuneerd was.

Over het horloge, een gouden Jaeger Lecoultre, waarvan ik hieronder de foto’s zal plaatsen, zouden wij graag meer informatie willen vergaren.
Na zelf zoeken op het internet zijn wij niet veel wijzer geworden.

Onze inschatting is, gezien het achtergrondverhaal in combinatie met hoe het horloge voelt en eruit ziet, dat het een echte is. Echter, dat kunnen jullie wellicht beter beoordelen.

Is het horloge echt?
Hoe oud zou het ongeveer zijn?
Is het lastig zijn om het horloge weer aan de praat te krijgen?

Bij voorbaat dank voor de input.

2 likes

Deze is zeker echt. Bij dit model heeft geen kroon aan de zijkant maar in dit geval aan de onderkant. Buiten emotionele waarde niet meer waard dan de huidige goudprijs.

3 likes

Heeft jlc zulke slechte afwerking gehad of is dit een stukje sarcasme? kan het niet helemaal ophalen, gezien de afwerkingsgraad had ik op nep ingezet maar ik ben dan ook geen kenner.

Waar? Ik vind m flinke redial vibes hebben.

1 like

Inclusief ouderdomsvlekken

Of ik mis ze op de foto, maar de verschillende keurmerkjes mis ik ook.

1 like

Stokoud en gedragen.

Op zeker een echte en geen redial als ik t zo zie.

Goudmerkjes in kastbodem en band zijn zichtbaar.

3 likes

Er wordt weer hard “nep” en “redial” geroepen zonder reden. Valt daar een forumbadge mee te verdienen misschien? :roll_eyes:

Dit dus. :point_up_2:t2:

Leuk ding als je van oubollige dameshorloges houdt. De waarde zal inderdaad de goudprijs plus een biertje zijn. Maar dat mag de pret niet drukken :smile:

10 likes

Kijk even naar dat font. Is dat de kwaliteit van jlc?
Vind ik niet. En erg zwart gezien de patina op de plaat. Daarom heb ik redial vibes…

Die case lijkt me 100% echt. Merkjes, type geloof ik direct.

@vinwat mogelijk kun jij hier wat zinnigs over roepen.

Dat kan toch nooit prettig zijn om te dragen de kroon achterop :slightly_smiling_face:

Volgens mij draag je dit soort horloges vrij los…maar dat je ze in 2022 niet meer zo ziet zegt wel dat t niet flink in onbruik is geraakt.

1 like

Over het tweede deel van je vraag

Is denk ik wat moeilijker te beantwoorden zonder hem echt geinspecteerd te hebben, maar @Tokes heeft voor mij bijvoorbeeld een horloge met meerdere complicaties weer aan de gang gekregen wat zeker 40 jaar niet had gelopen. Kosten waren meer dan schappelijk.
Als je het om emotionele redenen wilt behouden is het dus zeker niet onmogelijk in ieder geval.

1 like

Ja precies meer als een soort armband.

1 like

In 1950/60 was dat wel de kwaliteit print.

1 like

Daar geloof ik eigenlijk echt helemaal niets van.
Toen werkten ze ook met stempels. De kwaliteit van bovenstaande vind ik gewoon niet strak genoeg voor een merk.

Eerder en of handgeschilderd… maybe. Misschien was bovenstaande uurwerk te klein of in te kleine oplage gemaakt voor de investering

Beide aanmerkelijk strakker.

2 likes

Maar ook veel groter :wink:
Ben met je eens dat het niet bijster strak oogt, maar je zit hier te kijken naar een niet al te scherpe foto van een horloge ter grootte van een vingernagel :thinking:

3 likes

Waarover moet ik dat foen?

Klopt.

Daarom had ik t over vibes… :upside_down_face:
Durf er mijn hand er ook niet voor in t vuur te steken.
Ik verwacht van jlc alleen beter in de 60s dan bovenstaand.

De foto vond ik trouwens prima voor deze categorie.

1 like

Hier een (ongeveer) soortgelijk horloge op C24:

Jaeger-LeCoultre small 50’s backwind watch voor € 1.450 te koop van een Trusted Seller op Chrono24

1 like

Foto is inderdaad niet slecht voor deze categorie, maar iets scherper was fijn geweest. Ik durf geen uitspraken te doen op basis van deze foto’s :thinking:

1 like