Goudkleurige dresser

Mijn schoonvader klopte van de week op de bedrand om mijn schoonmoeders gesnurk te beëindigen. In de ochtend bleken de wijzers en plaat van zijn horloge losgekomen te zijn.

Aan mij de taak om een nieuw horloge te vinden.

Het moet een simpele, goudkleurige dresser zijn. Quartz. Max 150 euro zei hij, maar iets meer mag ook wel. Niet groter dan 40mm. Op leer en goed leesbaar.

Liefst wel een beetje een merk. Zijn vorige was een Dan Henry en die heeft dat geklap op de bedrand dus niet overleefd.

Tweedehands mag, maar heeft niet echt de voorkeur.

Ik zag laatst een merk, soort Daniel W., maar dan met wat betere specs. Saffier oa. Dat lijkt me wel wat, maar ik ben de naam kwijt.

Daniel W. zelf is geen optie. Mooi succesverhaal, maar ik werk er niet aan mee.

Alvast dank!

2 likes

Voor kwaliteit is iets hoger als 150 vaak wel nodig voor een goud kleurige dress watch. Zeker van een beetje een merk. Ik denk dan namelijk aan Tissot, Logines of seiko. Maar dan word het dus wel een paar honderd euro voor een horloge wat echt wel lang mee kant bij goed onderhoud. Voor iemand die altijd het horloge draagt mag het eigenlijk ook wel een paar honderd euro kosten voor een echt degelijk horloge. Duizenden euro’s zijn niet nodig.

Bijvoorbeeld een:

-Seiko Persage SRPD42J1 (heeft meneer nog een automaat ook)

-Tissot Everytime large (270)

-Tissot Tradition(350)

-Longines horloges met PVD coating

1 like

:joy::+1:

3 likes

De vierkante Seiko hommage aan de Cartier Tank is in twee maten te krijgen en kost rond de 120 nieuw. :grin: In goudkleur.

6 likes

Ik zat ook nog aan de Bambino te denken…
Maar tja, da’s een automaat.
Wel met een tractor van een uurwerk :+1:

Zijn er in vele varianten, ook in goudkleur.

179 pietermannen.

1 like

Voor dat geld heb je dan meteen korte koddige wijzertjes die als een tang op een varken slaan.

3 likes

Terwijl DH ook best goede specs heeft toch?

Ik zou idd voor een (beter) merk gaan en weg blijven van die meuk. En wellicht geen horloge dragen tijdens het slapen?
Qua budget ga je dit niet halen helaas, mag het ook een gebruikte zijn?

1 like

Ik denk dat hij pech heeft gehad met die DH. Dat slapen vind ik ook gek, maar dat blijft hij doen. En een goede tweedehands mag.

Bedankt voor alle tips. Meer dan 200 gaat hij echt niet uitgeven ben ik bang. En het moet dus een quartz zijn.

Die Seiko tank is een goede optie! Weet alleen niet of de kastvorm hem aanspreekt.

Ben nog altijd op zoek naar dat modemerk. Lijkt dus op DW, maar heeft betere specs. Iemand?

1 like

Nou, nou nou nou, poe, poe poe poe…

We zijn niet allemaal OCD met wijzers tot aan de streepjes. :clown_face:

2 likes

Goede kwaliteit quartz: dan zou ik bij Orient, Citizen en Seiko kijken

Uitstekend verwoord :sunglasses:

1 like

En als je zelf ING hebt of wellicht iemand kent die het voor je wil doen, kost hij 90 euro in de rentepuntenwinkel :slight_smile:

1 like

Hij ligt bij de Bijenkorf, dus dat wordt passen. Ik zag dat ze verschillende maten/modellen hebben, dus vandaar.
Hey, er staat er hier ook eentje te koop.

2 likes

Dat zal ik mijn vrouw eens zeggen. Die wilde er één. :grin:

1 like

Sternglas? @RLC kan als in-house expert meer vertellen over de kwaliteit daarvan.

Maar als een automaat mag heb je ook miljarden Seiko 5 horloges voor dat geld. :grin:

Haha nee, dat merk heeft met die ene actie zijn doel wel bereikt. Het hele forum kent het.

Staat hij niet meer tussen, maar bedankt voor de tip.

Ah sorry! Recent nog wel, ik was aan het twijfelen… jammer :slight_smile:

Brathwait Classic Slim. Ben er zelf tevree over; krijgt veel positieve commentaren (van chicks)

1 like

Waarom zet je de wijzers niet gewoon terug?