Graag je tips voor gunstige import

Bij zo’n tip: Ook even vermelden dat je dan onverzekerd (althans niet verzekerd voor de werkelijke waarde) aan het verzenden bent.

2 likes

Klopt, dat brengt inderdaad extra risico voor de verzender mee. Dat is mogelijk een reden waarom een verzender dat kan weigeren.

Ik heb overigens nog nooit om zoiets gevraagd, de meeste Aziatische verzenders doen dat uit zichzelf.

Voor jou als koper is er weinig extra risico iig.

Denk er om, het kan verkeren voor wie het risico van verzenden is in het geval van een particuliere verkoper:

Ik betaal persoonlijk liever iets meer bij een bedrijf in eigen land maar die keuze maak je voor jezelf.
Je kan ook eens kijken bij juweliers in Monaco.
Een voorbeeld van een winkel in Monaco is http://www.mallofthewatch.com/
Daar heb ik geen ervaring mee maar ze schijnen betrouwbaar te zijn.
Geen invoerrechten en daar liggen de prijzen iets lager dan in de meeste Europese landen.

1 like

Dan heb je geluk, ik mocht wel betalen bij mijn pakket van ashford. Mazzelaar…!! :wink:[quote=“bowie, post:6, topic:71771, full:true”]
Paar weken geleden een Jean Richard horloge gekocht bij Ashford.com
Na verzending had ik het horloge na 3 dagen in hadden via UPS.
Hoefde geen BTW of invoerrechten te betalen.

Paar jaar geleden een Armand Nicolet horloge bij Upscale time gekocht.
Vervoerder toen FedEx toen moest ik wel BTW en invoerrechten betalen.

Je kan dus blijkbaar een keer mazzel hebben. Achterliggende reden hiervan is me niet duidelijk.
UPS liep via Frankfurt, Fed Ex rechtstreeks naar Amsterdam.
Wellicht speelde dat een rol.
[/quote]

Vooral als je invoert uit USA, Canada, Japan, dan ben je vrijwel standaard “aan de beurt”. Hong Kong, China, Singapore gaat vrijwel probleemloos zonder check.

Bij UPS wel eens gehad dat de factuur achteraf kwam.

1 like

Eens, maar iets lager is soms een understatement.

Voorbeeldje: OMEGA SPEEDMASTER MOONWATCH 42 MM – 311.30.42.30.01.006

Bij van Baal 5100,- , bij de Monegasken 3550,-
Scheelt weer een leuke klok. van Baal zal er wat van af doen mar geen 1550,- euro

Puur geluk hebben. Ene keer wel en ander keer niet. Wat me wel op viel is dat december het meeste door komt. Ze hebben zoveel pakjes te verwerken dat de kans erdoor komen groter is.
Heb pech gehad met mijn nighthawk.
Maar ja. Dat risico neem je.

En als je regelmatig op 1 adres een postpakketje Vanuit het buitenland ontvangt, dan wordt je pakketjes eruit gepikt bij de scanner.

Ik laat pakketjes soms op mijn vrouwsnaam of andere naam en/of bij me (schoon)ouders bezorgen.

Score tot nu: pakkans 1 op 4

Het is inmiddels ruim 3 weken geleden dat UPS het Jean Richard horloge afleverde. Mag toch niet aannemen dat ik nu nog een factuur krijg?

One never knows…

Als je als particulier zonder eigen UPS account iets afgeleverd krijgt is het boter bij de vis, of dus niks betalen. Navorderen lijkt me 99,99999 % onmogelijk.

Zou mooi zijn!

Toch werkte t bij mij wel zo.

Krijg je (waarschijnlijk) niet meer, ik moest direct betalen. Mazzelaar :+1:t3:

1 like

Geen medelijden met jouw de biljetten groeien op je rug…:joy:

1 like

Grapjas

Guido jij had toch ook nog een pers!? Die biljetten die ik van jouw krijg zijn altijd zo mooi glad. :laughing:

Natuurlijk zijn horloges in Monaco goedkoper. Maar je kan een Nijmeegse juwelier niet met een megabedrijf in Monaco vergelijken. Het gaat erom waar je voor kiest.

Ikzelf heb toevallig mijn Omega Speedmaster bij van Baal gekocht. Net zoals een Tag Heuer Carrera LE, Omega Seamaster en Oris Sixty-Five. Met wat korting met mijn Radboud Universiteit pas.
Bij een luxe product wil ik ook de luxe van service/na-service en geringe afstand tot de dealer. Dat is nu 5 km i.p.v. 980 km. En daar heb ik persoonlijk meer voor over dan de gemiddelde Nederlander denk ik.

Maar dat moet iedereen voor zich beslissen.

Ook met veel plezier mijn Omega Planet Ocean bij van Baal gekocht inclusief wat korting.
Prettig geholpen, prettige aankoop, zonder meer maar als er ruim 1500,- tussen zit zonder noemenswaardig risico dan is mijn plus en min lijstje snel klaar, zo ruim zit ik nu ook weer niet in mijn hobby-budget.

2 likes