Graag je tips voor gunstige import

Je gaat nu uit van iets meer dan 3500 Euro in Monaco en de adviesprijs van 5100 in Nederland.
Naast het feit dat dit vergelijk totaal oneerlijk is en dit niks met van Baal te maken heeft(lijkt nu net of zij enkel adviesprijzen hanteren), moet je (vooral dan) ook de juiste cijfers gebruiken en niet zomaar het maximale eruit gooien.

Ik woon in Indonesië en heb geregeld horloges mee naar Nederland genomen voor kennissen. Er is hier een hele grote tweede hands markt met scherpe prijzen.

Aangezien ik niet ingeschreven sta in Nederland word ik als “toerist” geclassificeerd en vallen horloges gewoon onder persoonlijke bezittingen.

Dan moet ik wel niet met 10 horloges incl doos en papieren komen aanwandelen, dus doos en papieren worden via de post verstuurd.

Net even rondgekeken (meesten zijn een paar jaar oud)
Rolex Explorer 2 2900 euro
Rolex Kermit 5000 euro
IWC 5007-04 4500 euro
Rolex Sub Date 1 maand oud: 5400 euro

Met andere woorden: vraag iemand die in het buitenland woont en af en toe naar NL komt om wat voor je mee te nemen :wink:

Ik vergelijk de cijfers die ik zie, hoor graag de juiste cijfers.

Bij deze een bestelling voor een Rolex Kermit ajb :slight_smile:

1 like

Het gaat toch niet om van Baal? Dus waarom van Baal vermelden als je gewoon de Nederlandse adviesprijs kan vermelden die voor elke dealer hetzelfde is. Dat was mijn punt :wink:

Er is voor veel modellen best iets aan de prijs te doen.
Je begrijpt vast dat ik niet op de onderhandelingsstoel van een juwelier zitten. Welke juwelier dan ook.

Kan je ook wat fotootjes schieten van de klokjes daar ? Ben wel benieuwd :relaxed:

Ben ik ook wel benieuwd naar

Een paar voorbeeldjes:

de IWC:








Kermit, V series, geen doos/papieren:




Zonder d+p werd er laatst een aangeboden door juwelier Burger volgens mij voor 7000.

7000 heb je hier deze BLNR voor. Is trouwens geen hele scherpe prijs, heb ze beter voorbij zien komen.






1 like

Dit de sub date, sorry zie net dat hij van Februari is, dus ietsjes meer dan een maand out.


Wat grappig is op de tweede hands horlogemarkt in Indonesie is dat mensen erg letten op de serienummers. De kringen waar dit soort horloges het meeste in om gaan zijn bij de Chinees-Indonesiers. Dat zijn 3e of 4e generatie Chinezen die hier geboren en opgegroeid zijn. Zij hebben veel geld te besteden maar zijn ook bijgelovig. Voor horloges met veel nummertjes 8 in het serienummer (een geluksgetal voor Chinezen) kan zomaar meer dan de gebruikelijke prijs worden betaald. Nummer 4 in het serienummer daarintegen (welke wanneer uitgesproken erg klinkt als het woord “Dood” krijgt heel wat minder.

Vandaar dat deze AP ROO Safari met veel vieren in het serienummer voor het “luttele” bedrag van 9500 euro 3 maanden te koop heeft gestaan terwijl ze normaal bij wijze van spreken als warme broodjes over de toonbalk vliegen tegen heel wat stevigere prijzen.




1 like

Voor alle duidelijkheid, het gaat inderdaad niet om van Baal. En zeker niet om van Baal af te schilderen als een dure AD. In tegendeel, het is mijn enige referentie bij het kopen van een high end horloge en het was een uitstekende ervaring. Het ging me om de bronvermelding van de adviesprijs (die overigens overal hetzelfde zou moeten zijn maar niet overal hetzelfde is leert een korte vergelijking tussen twee AD’s, ik noem maar geen namen :wink:) en inderdaad je hebt gelijk, voor veel modellen is er wat aan de prijs te doen, ook bij van Baal.

Elke juwelier heeft een eigen prijsbeleid. Voor de volledigheid van mijn vergelijking laat me dan ook gelijk toevoegen dat de Monegask een grijze dealer is en van Baal een volwaardige AD.

Hoop zo een ieder recht te hebben gedaan.

1 like

Ik heb de indruk (maar ook niet meer dan dat) dat het land van verzending van invloed is.
Zendingen uit de USA (horloges maar ook messen, een andere hopeloze hobby) worden vrijwel altijd onderschept, Singapore, Hong Kong, Australië of Rusland nog nooit. Alsof ze denken, daar kan niks duurs vandaan komen. Maar geluk speelt ongetwijfeld een rol.

Ik wou zeggen, ik heb twee horloges uit Singapore ontvangen en Ă©Ă©n uit HK (naar Londen, andere naar NL), alle drie zonder naheffing, terwijl mijn microbrand van $100 uit de VS wel werd aangeslagen. Maar die kwam dan ook met FedEx.

De ‘je wordt sowieso aangeslagen’-mentaliteit klopt hoe dan ook niet in mijn ervaring.

Top! Dingen worden nogal eens verkeerd opgevat door lezers waardoor een verkeerde indruk kan ontstaan.
:thumbsup: