Ik ben nieuw op het forum en ik laat mij graag door jullie adviseren. Ik ben op zoek naar een tijdloze maar sportieve dress watch. Het moet een blijvend geschenk zijn van m’n vader ter herinnering. Hij is nl inmiddels 86.
Ik heb me wat georiënteerd. Ik merk dat ik val op een witte wijzerplaat en blauwe wijzers. Horloges die ik mooi vind zijn de Hentschel H2 Hafenmeister Klassiek Handwound, de Staudt Prelude Handwound, Nomos Ahoi, Tangente of Ludwig, een Iwc Portogieser Automatic of Van der Gang 20009 of 20053 die net is uitgekomen en net wat anders is dan de eerder genoemde.
Ik vind de wijzers van de Nomos wat dun ogen en het merk is wellicht wat minder exclusief. De Iwc en VdG 20009 zijn een stuk duurder dan de andere en misschien een beetje te opvallend naar mijn smaak. Zijn ook iets groter. De keuze tussen Hentschel en Staudt vind ik moeilijker zeker met een prijsverschil van 2500 euro.
Welke voorkeur hebben jullie, of welke zouden jullie zeker niet doen? Zie ik misschien nog andere vergelijkbare horloges over het hoofd?
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Tien jaar op het forum maar ik blijf dit grappig vinden m.b.t. horloges.
Hmm. Lastige keuze. Persoonlijk zou ik in dat geval voor een Portugieser gaan dan. Wat mij betreft de meest iconische van deze opties - dit zou voor mij de beste optie zijn voor een “blijver”
Ik zou er een uitje van maken. Zowel Yvo Staudt als Andreas Hentschel zijn vriendelijke kerels, waarbij hun bedrijven graag meedenken bij dit soort verhalen.
Zo wordt het horloge echt verbonden aan een gouden herinnering.
Zelf heb ik de service van Hentschel in levenden lijve ondervonden. Op een beurs kwam ik aan de praat met Andreas Hentschel. Via mail uiteindelijk de optie gekregen om een testmodel kosteloos opgestuurd te krijgen om uit te proberen.
Uiteindelijk wegens drukte in mijn priveleven niet opgevolgd, maar een heel mooi aanbod.
Ik woon wel in Duitsland en denk niet dat ze deze service in Nederland bieden, maar wellicht hebben ze opties zodat je pa hem kan passen.
JLC Reverso, Master Ultra Thin Moonphase, en de nieuw uitgebrachte master met 3-6-9 dial komen in me op. Breguet 5157, en Credor Goldfeather in edelmetaal ook tof naar mijn smaak.
Van alles wat je noemt… Ik zou een Hentschel H1 pakken in staal of goud. 37mm uiteraard.
Ik ben geen kenner, wat is het nadeel van 18000 BPH ? Ik vind een Chrono minder mooi door de knoppen aan de zijkant. Een chrono seconde wijzer vind ik dan weer mooier dan een grote secondewijzer. De Hentschel en Staudt hebben ook de automatic met secondewijzer.
Dit was ook mijn gedachte. Omega. .925 Wijzerplaat. Genummerde editie. 39mm. Een absolute beauty.
Hij had misschien een millimetertje of wat geschaafd mogen worden.
Er zwerven er een paar rond op het forum. Maar die gasten hebben er nog geen afstand van willen doen.
(Nee, niet in de PM klimmen nu. Ik ben echt blut. )