Graag jullie advies voor een mooie dresswatch

Dat is idd ook een optie en ik houd niet van imitatie maar op de een of andere manier vind ik hem toch net iets minder mooi. Weet niet waarom. Hij oogt ook groter en dikker, en is dat ook. Misschien dat het dat is. IWC is wel een mooi merk.

1 like

Je vindt ze.

Zo, weer een stap gezet. Afgelopen maandag bij Yvo Staudt geweest. Gastvrij ontvangen en 2 uur over horloges gesproken. De handwind Prelude is te groot voor mij, de petit te klein. Blijft de Automatic over :-). Mooi horloge. De twee Hentschels zijn ook keurig verpakt binnen gekomen gisteren. Super service. Erg mooie horloges, maar ook wat te klein helaas. In ieder geval tot de conclusie gekomen dat 40.5 mm voor mij de beste maat is. Ook de Van der Gang is afgevallen

De Staudt blijft over en daarmee ga ik toch weer erg twijfelen over de IWC Portugieser 40 Automatic IW358304. Ook heel mooi horloge, eigenlijk het origineel van Staudt, wel wat dikker. De twijfel zit in de bekenheid van het merk, waardevastheid op de langere termijn en de langere termijn continuiteit van Staudt. Op Chrono24 worden nieuwe IWC’s aangeboden voor 5700 euro via handelaren (bijv in Spanje), terwijl de juwelierprijs 7700 is. Iemand ervaringen hiermee? Waar moet ik op letten als ik een nieuwe IWC op deze wijze zou aanschaffen? Is dit betrouwbaar? En waarom zo een groot prijs verschil? Of mss wel iemand op het forum die de 358304 wil verkopen?

1 like

De top 3 op een rijtje. Allemaal gepast. IWC toch ook erg mooi. Staudt doet er niet veel voor onder. DE Hentschel is een hele mooie watch maar voor. Mij toch te klein.

4 likes

Mooi afgepeld die ui! Nu komt het mooiste… Lekker een nachtje slapen, morgen ontbijten, koffie erbij en dan… toont de meest logische keuze zich aan je. Dat gaat helemaal vanzelf. Je nieuwe polsjuweel check je nog even met je eega. En daar zet je op in. Kopen en afvinken die handel. Enjoy!

Zo, de kogel is door de kerk. Het is de uiteindelijk toch de IWC Automatic 40, 358304 geworden. Daar begon ik mee als inspiratie en ik ben ermee geëindigd. Vanmiddag besteld bij Wristler na contact gelegd te hebben met Timo. Goed gevoel bij tot nu toe. 2 tot 3 weken levertijd.

Allemaal dank voor jullie suggesties!

12 likes

Gefeliciteerd met je keuze

Goede keuze. Ga je ongetwijfeld plezier van hebben.

Uitstekende keus! :fire: :fire:

Hij is binnen en opgehaald! Wat een plaatje en blij met de keuze voor IWC. Hoewe de Staudt ook een heel mooi horloge is, geeft me dit toch een beter gevoel en ook wel mooier. De Portugieser is toch een beetje de inspiratie geweest voor de andere en een icoon. Al vanaf 1939 in productie en nauwelijk veranderd.

Vrijdag afgehaald …

[EDIT: Review over aankoop buiten HF verwijderd]

Was wel nog even puzzelen. Dacht dat de gangreserve niet goed functioneerde maar dit kaliber moet kennelijk tegen de klok in worden opgewonden
Nu ervan genieten en dank voor al jullie suggesties en adviezen.

8 likes

Heel mooi horloge! :star_struck:

Prachtig horloge. Gefeliciteerd

Gefeliciteerd! :ok_hand:t3: