Graag jullie advies voor een mooie dresswatch

Montblanc Heritage Chronometrie Ultra Slim
38mm bij 5.8mm

Ietwat een JLC look-a-like

Foto via Monochrome

5 likes

Ik zou inzetten op de Grand Seiko SBGA293.

2 likes

Of deze…

4 likes

Al gedacht aan de Tudor 1926?

Allemaal de bete wensen en heel hartelijk dank voor jullie bijdragen en suggesties. Heel waardevol. Ik heb op basis hiervan en mooie long list en shortlist samengesteld:
Tissot HERITAGE 1938 AUTOMATIC COSC
Tissot Le Locle Pneumatic 80
Nomos Ludwig
Staudt Prelude
Hentschel H2 Hafenmeister
IWC Portofino IW356527
IWC Portugieser IW358304
Tourby Art Deco Silver Blue
Tourby Marine
Omega Specialities CK 859
Dornblueth Q-2010.1 Klassik
Montblanc Star Legacy Automatic Date 39 mm
Van der Gang 20053
Longines ref. L2.793.4.73.2
Stowa
Dekla

Op de shortlist blijven toch de Hentschel Hafenmeister, de Staudt Prelude en de Van der Gang 20053 staan. Tourby is er bij gekomen. Toch ook goed om de bevestiging te hebben dat mn eerste gevoel nog staat. Ik ga de short list eens in het echt bekijken en passen. Ik houd jullie op de hoogte wat het wordt.

3 likes

Als mogelijke toevoeging de Grand Seiko SBGX 331 :slight_smile:

6 likes

Doe er je voordeel mee…

Mijn ervaring is dat je, als je contact met ze opneemt, ook nog dingen kunt aanpassen zelfs in deze “sale” “. Op mijn Tourby wordt nog een modernere kroon gezet en een rubber strap.

1 like

Team Staudt

7 likes

Vandaag even contact gehad met Van der Gang. Heb brochure ontvangen maar helaas staat de 20053 er nog niet in. Wel alleraardigste geholpen en ik ga volgende week in Utrecht eens passen. Tourby ook twee keer benaderd per mail en app maar krijg geen contact. Maar eens bellen.

Dinsdag as een afspraak in Ootmarsum bij Staudt en woensdag ontvang ik 2 test horloges van Hentschel. Zij sturen 2 horloges vanuit Hamburg op om te proberen. Zeer net contact en snelle reactie van Hentschel.
Ben benieuwd.

Waarschijnlijk wat te eenvoudig voor een dergelijk belangrijke herinnering, maar de Baltic HMS 002 Silver voldoet verder wel aan veel van je wensen…

4 likes

Dank voor de suggestie. Inderdaad leuk horloge maar zoek ik iets exclusiever voor deze specifieke situatie. Naast het horloge bieden Hentschel, Van der Gang en Staudt ook een beleving door het horloge in de manufactuur te kunnen uitzoeken met een rondgang en uitleg, en bij Hentschel en Van der Gang wordt het horloge pas voor jou geproduceerd nadat je de opdracht hebt gegeven. Dat maakt het ook een wat persoonlijker horloge.

2 likes

Ik heb hier nog eens over nagedacht.

Sportief en dressy tegelijkertijd. Dat schreeuwt eigenlijk om een vintage gouden C-shape constellation met linen dial.

Uit de lijst die je hebt aangegeven zou ik altijd Hentschel pakken, maar ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden.

Van der Gang valt voor mij af omwille van Van der Gang, Staudt blijft een optie omwille van Staudt. :slight_smile: Ik vraag me af hoe je dat gaat ervaren.

Tourby is moeilijk. Een vriendelijke en tegelijkertijd stramme man, ik kreeg er de vinger niet achter. Dat loopt stroever qua communicatie, maar mijn ervaring is wel super correct. De richting die ze op zijn gegaan met hun uurwerk-afwerking bevalt me niet. Ik prefereer de simpeler bruggen die ze vroeger hadden.

4 likes

Ja die is mooi!

En dan zou met een beetje zoeken deze ook kunnen; Mijn sportieve dresser:

2 likes

Budget was rond de 6k en maximum 7.5k meen ik😀

1 like

DE Hentschel is prachtig! En het feit dat je naar het atelier in Hamburg kan voor je horloge maakt het nog leuker

Gewoon voor het origineel gaan en niet tobben met Tourby of zo:

Lekker een 358304 oppakken!

8 likes

Ja dat zei ik ook:

Day-Dates voor 7k, top!

Dank je, gelukkig dat smaken verschillen maar ik houd niet zo van houden horloges.
Ben wel benieuwd waarom Van der Gang je niet aantrekt en Hentschel of Staudt juist wel.
Ik ben een beetje bang dat de Staudt wat groot is, zeker door de witte wijzerplaat. De Hentschel en VDG zijn kleiner en minder dik.
We gaan het zien.

Dat is zeker waar!