Dank je, klopt op zichzelf zeker vanwege de merkbekendheid. Maar mijn gevoel is nog niet overtuigend genoeg om de 2500 extra en 5000 extra uit te geven tov de Staudt en de Hentschel. Ik vind de Portugieser net wat te opzichtig, maar mss gewoon eens passen.
Dank je voor je goede suggestie. Mooi horloge
. Extra leuk is dat mn vader in Delft heeft gestudeerd en daar goede herinneringen aan bewaart. Ik werk vaker in Delft. Loop zeker eens langs binnenkort. De lugs lijken wel wat groter/opvallender.
Ja, ik had inderdaad in mn gedachte om samen naar Hamburg af te reizen maar ben bang dat zn gezondheid het niet meer toelaat. Hij is net herstellende van een dubbele longontstelking, maar wie weet. En, dan moet ik ook zeker weten dat we tot koop overgaan. Ik zag dat Hentschel Mustertservice heeft maar ik weet niet of dit ook voor NL geldt. Ik ga eens een mail sturen. Naar Staudt afreizen samen in eenvoudiger
Benoem vooral ook de gezondheid van je vader en de wens om een Hentschel te passen.
Ik durf zomaar te stellen dat ze hiervoor uitzonderingen of een andere constructie kunnen bedenken ![]()
Helemaal met je eens mbt de term “Chronometrie” op de wijzerplaat. Daar komt hij semantisch gezien mee weg, maar het lijkt een beetje een poging om een bepaalde indruk te wekken…
Eens, je moet ze aan de pols zien om een goede keuze te maken en, ik maak er graag een uitje van ![]()
Dank je voor je uitstekende suggestie. Deze komt zeker in aanmerking. Het wordt er wel moeilijker door
De Longines is inderdaad ook een mooi klokje. Maar de Credor zit boven het budget ![]()
Je bent in goed gezelschap, de Credor is ook hier geen optie. ![]()
Stowa is ook nog niet genoemd zit ook vast wel iets moois en passends bij.
In de serie Bauhaus of Marine.
En wat ik bijna vergeet natuurlijk van harte welkom op HF en succes met alles beoordelen en het uitzoeken van het passende horloge.
Bij Tourby kun je ook een aantal zaken laten personaliseren door bijvoorbeeld een bijzondere datum en tekst op een deel van het horloge aan te brengen.
Heb zelf ook een Omega CK 859. Prachtig horloge en een wit en (echt) zilveren dial. Prima in dat budget aan te schaffen.
Misschien is een Longines ref. L2.793.4.73.2 iets voor je?

Je vraagt om persoonlijke meningen, nou dan kan je alle kanten op. In jou geval als het perse een witte dial moet zijn ga dan voor de Portogieser, of doen een gek ga voor een microbrand. Je weet dat je bij de horloges die je noemt veel betaald voor de marketing (persoonlijke mening he). Kijk eens naar de Ambassador van Brunmontagne, zowel in staal als titanium te krijgen. Maar ga gewoon voor HET horloge waar je een klik mee hebt.
Hier een foto van de Abassador:
Als het goed genoeg is voor Roger Smith…2,5 Hz is juist goed hoor, lagere frequentie heeft ook wel juist zijn charmes.
Ik wil alleen maar zeggen dat met 2,5 Hz de seconde wijzer duidelijk stapjes maakt en met 4 Hz bijna vloeiend loopt. Niks is beter of slechter.
Omega De ville tresor
Jlc Master Ultra Thin Moonphase denk ik aan.
Of als je iets minder geld wilt uitgeven maar toch een iconisch horloge wilt dan kun je kijken naar series van Longines.
Longines master collection hebben blauwe wijzers
De flagship heritage heeft geen blauwe wijzers maar wel een prachtig design (zowel met als zonder moonphase te krijgen).
Ik heb de longines 1832 moonphase, een prachtig hoeloge dat ik gedragen heb op mijn bruiloft, dit horlgoe gaat dus ook nooit meer weg.
Heel veel succes met de keuze, ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat.