Graag jullie meningen

Ohww, legaal, aii… :wink:

Wat ik in mijn hoofd had is al benoemd: WKR

Vooral handig in december, na de overige giften dat jaar nog even de max er uit halen. :wink:
Tot grote ergernis van de financiële administratie uiteraard, want december is nog niet druk genoeg.

Verder heb je nog 25 en 40 jarig jubileum, maar wie red dat nog tegenwoordig.

En er zijn nog wat grijze gebieden, die ik voor me houd. :zipper_mouth_face:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ohwja, ontopic

Het budget is ruim genoeg.

Heb je al een bepaalde voorkeur voor een kleur?
Wel/geen (dag/)datum?

Welkom :+1:

1 like

Toevallig deze maand nog €200,00 netto extra gekregen op basis van de WKR, dus verwacht dat er over de bonus in Juni toch 55,5 % betaald moet worden. Maar je maakt mij toch benieuwd naar die grijze gebieden, mag natuurlijk ook via een pb :wink:

1 like

Dankjewel. “Tweedehands” via CV 24 is zeker ook een mogelijkheid ALS ik het horloge in kwestie zelf kan komen bezichtigen en aanvoelen. :wink: Ik sta open voor ieder voorstel of iedere mogelijkheid.

Welkom

Tudor

1 like

Om hier nog even op terug te komen.
Ik zag onlangs de Longines Spirit Chrono 42mm. Blue dial verschijnen op CV24.
Deze is dan wel 42mm. maar vond ik een zeer mooie horloge.
Ik weet echter niet of dit iets is?

3k? Als het niet nieuw moet zijn, een 18k tweedehands longines, omega of IWC.

Moet het wel nieuw zijn, tja das dan jammer. Een BlackBay 58 met eigen opleg?

Ikzelf heb nog wel enkele horloges die ik mooi vind maar ik ben echt een leek.
Daarom had ik begrepen dat de Tudor geen slechte keuze was qua waardebehoud bijvoorbeeld.

Hieronder de horloges die ikzelf had gevonden puur op esthetiek dan.

• TH Carrera automatic chronograpg calibre 16
  • Seiki Presage GMT Sharp edge (vind ik ook enorm mooi)
  • Grand Seiko bouwjaar 2016 maar lijkt een quartz te zijn?
  • TH Carrera
2 likes

Klopt inderdaad, echter lijkt mij dat hier nog meer expertise gebundeld zit.
Om die reden kom ik graag eerst bij jullie als experts ter zake te rade.

Hier in la Belica gebeurt zoveel onder de tafel dat wil je niet weten. Als men een wet uitschrijft is de slimme vlaming er als eerste bij om ze te ontduiken. Jiha.

2 likes
1 like

Bedankt voor dit advies.
Dit is inderdaad het geval bij ons wat betreft de kosten eigen aan werkgever.
Alles is keurig vastgelegd in een bedrijfseigen CAO.
Zo, ik hoop bij deze dat dit puntje kan worden afgesloten want ik heb het gevoel dat dit topic zijn doel in mijn beleving een beetje voorbijgaat.

3 likes

Dankjewel, daar wordt voor gezorgd.

Ik dacht dat Omega ook goed zijn waarde behoud , qua pols die je aangeeft een midsize?

Ik denk dat je het hele idee van waardebehoud moet laten varen en echt voor een mooi horloge moet gaan waar je een klik mee hebt. Er zijn al wat merken voorbij gekomen, ik zou daar nog een Oris Aquis 400 aan toe kunnen voegen maar dat is wel een duiker. Daarnaast lijkt mij de TH Carrera ook geen gekke keus, maar zoals bij alles is het een kwestie van smaak. Loop ook gewoon eens door het blauw heen en kijk wat er zoal te koop is. Wens je veel succes bij je toekomstige aankoop.

3 likes

Ik vind een rosékleurige band zeer mooi maar gewoon zilverkleurig is ook geen enkel probleem.
Daarnaast vind ik een groene dial in combinatie met een roséband een prachtige combo. Alle dials mogen voor mijn part behalve een witte of te lichte kleur.
Dag datum mag maar is zeker geen vereiste.

Wat mij betreft, hoeft het niet nieuw te zijn maar ik verkies wel een stalen band.
Deze Longines is dus niet precies wat ik zoek.
Ik vind een stalen band qua gevoel een stuk fijner maar dat is persoonlijk natuurlijk. :wink: