Wat denkt u van een prachtige Nomos?
Ik vermoed dat mijn pols een midsize betreft.
Meten jullie de omtrek van de pols of hoe wordt dit gedaan? (Excuses voor de domme vragen, ik kan er maar van leren lijkt me)
Welkom, een Tudor BB 36 is zeker geen verkeerde keuze! Ik ben misschien een beetje biased aangezien de Tudor BB 36 ook op mijn wishlist staat. Mooi dat je het via je werkgever kan regelen. Veel succes met de keuze.
Domme vragen bestaan er voor mij niet, gewoon je omtrek meten met een rolmaat. Er bestaan wel respectloze antwoorden en daar moet je dan gewoon niet op in gaan. Zelf ben ik ook een leek hoor, leer nog iedere dag van anderen. Vooral als het om de technische zaken van een uurwerk gaat en dan de termen die men gebruikt. Als ik het dan niet snap, vraag ik het gewoon en dat moet kunnen hier op het forum.
Meten met een meetlint, een rolmaat werkt wat lastig (vind ik).
En als je nou niet zo’n typisch huishouden hebt waar een dergelijk lint verstopt zit tussen de knopen en spelden; een touwtje om de pols en dan langs een meetlint of lineaal leggen.
Helemaal gelijk, een meetlint is veel beter. Zelf doe ik het met een mini rolmaat en tot nu toe gaat dat goed. Maar wat Logan zegt is beter.
Ik vind het knap dat het je lukt
Ik was het meetlint kwijt want die lag onder het speldenkussen waar deze blijkbaar hoort, volgens de baas en mijn vertrouwde rolmaat in bedwang houden wilde niet echt met 1 hand, haha
Ik zat er dus vervolgens ruim een centimeter naast.
Ik doe het ook niet zelf, de grote baas thuis weet het goed te meten. Maar een cm ernaast zitten is wel erg veel. Ik heb mijn polsmaat goed laten meten, is gewoon 17,5 cm en geen problemen met de maat. Maar niet elke band is hetzelfde, vandaar dat ik altijd ietsje speling hou, zit ie iets te strak dan even de sluiting wat groter zetten. Maar ben het met je eens, een meetlint is beter als je voor het eerst gaat meten en dan toch ietsje speling houden is nooit verkeerd.
Welkom hier op het Forum. Succes met de keuze, er is veel moois te vinden bij dat budget.
En sterkte met de Fiscus!
100% ja
Die Black Bay 36 lijkt mij een uitstekende keuze.
Eventueel ook in het zilver heel gaaf!
Tag Heuer Carrera Cal.5 41mm blauw,binnen je budget en een plaatje!!
Zeker.
Maar vind je hem mooi? Want ik zou zeggen dat je een horloge uit moet zoeken wat bij je past.
Zelf zou ik voor 3000 euro inderdaad naar Tudor kunnen kijken, maar zeker ook naar Grand Seiko en Nomos Neomatik horloges.
Maar als je het fijner vind om een sportievere chronograaf te dragen zoals een Archimede pilot chrono moet je je niet tegen laten houden. Ik zie mensen met zo veel verschillende dingen rondlopen, ook bij pakken.
Allereest welkom! Je zult hier meningen genoeg vinden om gek van te worden. Wat een coole baas heb je!
Even dacht in trouwens dat ik op een accountantforum was. 75% van de antwoorden waren semi-zuren “zou je dat wel doen” belasting antwoorden.
Dat even ter zeide. Als je iets unieks wilt zou ik naar Meistersinger kijken. Hebben heel veel moois voor 3K.
Onderstaand is een duiker met jumping hour. Kan je je collega’s en baas laten zien dat je smaakt hebt.
Succes met de zoektocht.
Als het niet nieuw moet zijn dan ga je best voor een Black Bay 58 tweedehands op dit forum. Helaas kan je geen zoekertje plaatsen, maar met de search functie kom je al een heel eind.
Ik ben persoonlijk ook grote fan van de Bucherer editie van de Longines Spirit die hierboven staat. Maar ook die is zonder stalen band.
Kan je niet een paar centen bijleggen?
Als je een mooi horloge van 5 - 7 k koopt, wat korting bedingt, en 3 k gesubsidieerd krijgt, dan kan je voor relatief weinig geld een horloge in een klasse hoger bezitten.
Iemand die ik ken heeft deze:
superocean
In het echt vind ik die heel erg mooi.
Welkom hier bij HF !
Tudor natuurlijk.