Graag jullie meningen

Het gaat ten slotte maar om 400.000 centen (4000 euro)… Het is tenslotte allemaal relatief :upside_down_face:. Hoe dan ook, de “Superocean Heritage” is echt wel een prachtig horloge.

1 like

Welkom bij de club Willem.

1 like

Ik heb ondertussen wat meetwerk gedaan met een touwtje en een meetlat (meetlint lijkt ook hier best goed verstopt). Polsomtrek is strak gemeten 18cm. Ik weet niet onder welke categorie dat valt? :wink:

1 like

Welkom op HF Willem en succes met het horloge welke je misschien krijgt van jouw (sympathieke) werkgever, veel plezier hier gewenst👍🏻

1 like

Via één van de reacties hier ben ik in contact gekomen met iemand die een ‘tweedehands’ BB 58 verkoopt binnen de prijsrange. Deze vind ik nog net iets mooier dan de 36 maar ik dacht dat deze ‘out of my league’ was. Het zal vermoedelijk dus de 58 worden.

2 likes

Dankjewel voor deze. Zeker een prachtig uurwerk. Echter ben ik nu op zoek naar een model met een stalen band en een donkere dial. Desalniettemin vind ik deze ook enorm mooi!

1 like

Deze is inderdaad ook een plaatje! Ik twijfelde lang over een Tag Heuer maar ik heb m’n zinnen nu gezet op een Tudor.

Ik vind hem zeker mooi. Echter toegegeven ben ik meer te vinden voor de 58. Deze heb ik nu via via binnen de prijsrange gevonden. Dit weliswaar ‘tweedehands’ maar wel in mint condition. Grand Seiko is ook de revue gepasseerd. Deze vind ik ook meer dan de moeite. Toch blijft Tudor door m’n hoofd gaan. Ik denk dan ook dat de keuze gemaakt is. De Nomos Neomatik is zeker niet verkeerd (met een blauwe dial) maar is toch minder m’n ding.

Welkom en inderdaad, als het past is de Bb58 een nog betere keuze :+1:

1 like

Bedankt voor de reactie. Via jouw eerdere reactie in contact gekomen met de verkoper van de Black Bay 58 en deze zal het vermoedelijk worden. De Longines is inderdaad zonder stalen band en dan valt deze voor mij voorlopig af. Dit kan, als ik de verschillende topics lees, zeker nog wijzigen in de toekomst maar voorlopig wens ik het op staal te houden.

De Superocean is inderdaad een prachtig horloge maar zoals in de introductie reeds staat, heb ik recent alle centen geïnvesteerd in de bouw van onze woning. ‘Enkele centen’ extra investeren zit er dus voor mij voorlopig helaas niet in. :wink:

2 likes

Polsmaat van 18cm, dan zou ik kijken naar horloges met een diameter van 40/41mm.
Ik heb dezelfde polsmaat en kleiner dan 40mm komt er niet om mijn pols.
41mm t/m 43mm staat me het best!(vind ik) :wink:

Ook een uitmuntende keuze, ik heb ze beiden :grinning:

1 like

Ondertussen heb ik, met dank aan @jehebtWATgekocht een zwarte Black Bay 58 kunnen bemachtigen via dit forum.
Ik ben er enorm blij mee! Deze gaat de komende tijd niet meer van m’n pols.
Wat mij betreft, kan dit draadje dan ook definitief gesloten worden.

Nogmaals dankjewel voor al jullie reacties!

7 likes

Een optie is misschien Ball:

https://www.ballwatch.com/global/en/home.html

Of, eens een keer iets anders, Norqain:

Leuke optie: een persoonlijke inscriptie op een wisselaar plaatje aan de zijkant van de kast.

Edit: ik lees nu de laatste post voor de mijne… je hebt al wat gekocht :wink:

Van harte met de aanwinst! Veel plezier ervan toegewenst!

1 like

Nomos Neomatic uit……Glashuette

2 likes