Door een goede maat van me op jullie forum opmerkzaam gemaakt, ik was op zoek naar een nieuw bandje, maar vind hier veel meer leuke zaken, maar voorstellen dus:
Ik ben Pieter, 47 jaar en heb een voorliefde voor degelijke horloges. Jaren geleden bij mijn horloge dealer (buurman) binnen gewandeld omdat mijn horloge kapot was. Ik wilde graag een stalen horloge, datum, streepjes en geen cijfers, water dicht en schok bestendig…hij kwam meteen met Certina en wel deze die aan de toenmalige eisen voldeed:
Echter na een paar jaar zag ik een cascadeur en was verkocht, die vond ik werkelijk geweldig. Er zijn ook van wat ik hoor 2 opties, of je vind hem geweldig of walgt van die lelijke tralies:grin:
Maar na lang denken werd het deze:
De DS Master en de Cascadeur met de cijfertjes zijn van mijn dochter, alleen kun je de band van de cascadeur niet klein genoeg maken voor haar pols dus toen die Master langs kwam was ik hem ineens kwijt:
@ Erik_de_Gast: Ik ben geen expert, maar volgens mij bestaat Kinetic vanaf 1988 en de ETA is er vanaf volgens mij 1996 met accu ipv condensator, maar deze horloges konden gekallibreerd worden en voldeden daarmee aan het COSC certificaat voor chronochraven
Welkom op Horlogeforum!
Wat een te gekke collectie, man! Is inderdaad een mooi en ondergewaardeerd merk, Certina!
Heb er zelf op dit moment nog drie, waarvan er een (de oudste) bij de horlogemaker ligt. Als ik die weer heb, zal ik ook 'ns wat plaatjes posten.
Veel plezier hier op HF! En wat zijn de plannen verder? Nog op zoek naar iets speciaals?