An extremely fine, rare and possibly unique white gold cushion-shaped single button chronograph wristwatch with vertically positioned register and Breguet numerals, manufactured in 1928.
Dat is een horloge waarvan ik één ding zeker weet, ik zal hem nooit bezitten.
Hij is pasgeleden geveild voor een slordige € 2.5 miljoen. Helpt ook niet
Heel mooi klokje hoor maar 2,5 miljoen is echt
belachelijk.
Uiteraard, maar het is uniek exemplaar i.c.m met iets of iemand met (te) veel geld.
Ik zag het plaatje, vond het prachtig, toen pas zag ik de prijs. Dat was de volgorde.
Maar dat is wat ik bedoel met holy grail, iets waarvan je zeker weet dat je het nooit zal bezitten, maar wel over kunt dromen (wetende dat dromen bedrog zijn).
Mijn smaak is nogal divers en veranderlijk. Een echte grail zal ik dus niet zo snel hebben (of juist wel heel snel, maar dan is 't ook zo maar weer niet een grail).
Een tijd terug wilde ik ontzettend graag een Speedmaster uit '69, mijn geboortejaar. Maar inmiddels bij een aantal mensen een speedmaster om de pols gezien en het unieke is er voor mij een beetje af. Ik vind het nog steeds een iconisch horloge, maar zo fanatiek wil ik 'm niet meer.
Ik zou dolgraag een JLC of Lange und Sohne willen hebben omdat ik die merken zo mooi vind. Maar welke, geen idee, ze hebben zoveel mooie horloges. Een reverso of toch een wat moderner uitziend horloge. Of in het geval van L&S de Lange Zeit of iets nog klassiekers.
Ik ben ook niet van de onbereikbare doelen, er is werkelijk geen een horloge dat ik ontzettend graag wil hebben, maar dat zo ontzettend veel geld kost dat ik het niet kan/wil betalen. Richard Mille maakt mooie uurwerken en ook technische hoogstandjes van Ur vind ik geweldig. Maar de draagbaarheid van zulke kunstwerken vind ik weer niet zo hoog en bij moet een horloge vooral praktisch zijn.
Het dichtst bij een holy grail komt denk ik toch een Lange und Sohne. En die gaat er gewoon een keer komen
Je moet alleen niet vragen wanneer
En er zijn genoeg andere zaken die prioriteit hebben (huis verbouwen, garage bouwen, tuin inrichten etc). Kost allemaal ook veel geld en dat vind ik toch even net belangrijker dan een ‘klokkie’.
Mijn grail is bereikbaar maar ik moet er teveel voor verkopen om het te halen. Een nautilus doet een goede 20K maar de verkoop van mijn huidige verzameling gaat minder snel dan gehoopt. Dan maar even dromen.
belachelijk.
Pfoeh, gelukkig. Nog iemand die dit vindt. Prima dat je droomt van zo’n klokje. Maar dat soort bedragen wordt in praktijk natuurlijk alleen betaald door dealende dictators die denken dat ze familie van God zijn.
Anyway, on topic.
Vind zelf een Tudor Heritage wel aardig of een Breitling Superocean Heritage. Maar vind ze eigenlijk alweer veel te duur. Vind een Tag Heuer Oceanracer eigenlijk al duur genoeg voor een horloge. En daar heb ik zeker net zoveel plezier van. Maar eigenlijk denk ik dat ik gewoon lekker een Certina Action Diver moet kopen. Een superhorloge en qua prijs (in verhouding) echt een werelddeal! What more could I possibly need?
belachelijk.
Mooie Certina! Voor de goede orde, ik vindt die Patek 1928 niet mooi omdat hij zo duur is. Ik zou echt veel liever hebben dat hij € 198 was en dat de lokale juwelier hem verkocht. Zeker weten!
belachelijk.
Pfoeh, gelukkig. Nog iemand die dit vindt. Prima
dat je droomt van zo’n klokje. Maar dat soort
bedragen wordt in praktijk natuurlijk alleen
betaald door dealende dictators die denken dat ze
familie van God zijn.
Anyway, on topic.
Vind zelf een Tudor Heritage wel aardig of een
Breitling Superocean Heritage. Maar vind ze
eigenlijk alweer veel te duur. Vind een Tag Heuer
Oceanracer eigenlijk al duur genoeg voor een
horloge. En daar heb ik zeker net zoveel plezier
van. Maar eigenlijk denk ik dat ik gewoon lekker
een Certina Action Diver moet kopen. Een
superhorloge en qua prijs (in verhouding) echt een
werelddeal! What more could I possibly need?
De Rolex 16803 (clown) blijft knagen merk ik, zeker toen er even sprake van was dat er een model uit 1986 (geboortejaar) te koop leek te komen (van XXoF) stond ik helemaal op springen, maar de financiën lieten dat toen niet toe.
Een ander model die voor mij slechts bereikbaar is als ik andere horloges moet opofferen is de Seiko SBGH001:
Natuurlijk een prima horloge, maar je snapt het
concept van de grail niet helemaal, denk ik.
Het gaat er juist om dat het een onbereikbaar iets
is…
Ik kan me de laatste keer dat ik iets niet snapte niet herinneren.
Maar volgens mij kun jij niet zo goed lezen; het onderwerp is ‘Grail - bereikbaar of niet?’. Nou die van mij is dus wél bereikbaar!