Grail twijfels

Na een tijdje sparen gaat er binnenkort toch eindelijk een echte grail komen.
Met stip bovenaan staan een Rolex 116000 met blauwe wijzerplaat , of een zenith el primero.

Waar wringt dan de schoen? , de twijfels slaan toe , de welbekende gedachte… als ik er 500euro bij leg kan ik ook… :confused: , misschien toch een IWC of een Omega?

Misschien goed om tot de conclusie te komen dat er veel merken en horloges zijn die ik nog niet ken als beginner.
Daarom een oproep tot meedenken en suggesties , ik wil graag wat meer zien en leren voor ik overga tot kopen.
Steekwoorden :

42mm max.
Automaat
Beach 2 boardroom looks
Stalen band (leder komt er optioneel wel bij)
Budget tussen 3500 a 4500

plaatjes van het net als voorbeeld

4 likes

De Rolex OP is 36mm, heb 'm zelf ook gehad. Mooi horloge, maar door die 36 mm meer dresswatch vond ik.

gr. Joep

1 like

Ik zou voor een Seiko gaan.

2 likes

Dit ruikt naar een grande seiko springdrive? , er zijn zoveeel seikos gemaakt , welke heb je in gedachten?

4 likes

Omega aqua terra Co-axiaal

http://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/07/Omega-Seamaster-Aqua-Terra-Co-Axial-watch-3.jpg

Grand Seiko

Misschien niet dressy genoeg

Breitling superocean heritage 42

2 likes

:kissing_heart: Grand seiko special met witte wijzerplaat , Dit zijn exact de horloges waar mijn twijfels door ontstaan
Breitling is niet mijn ding

Jammer van de band…
Mooie rubber duikband erop en klaar :wink:

IWC ingenieur

http://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/IWC-Ingenieur-40mm-watch-16.jpg

5 likes

Herkenbaar. Ooit zelfde keuze willen maken. Toen toch voor een 36mm Explorer gekozen…die ik na een jaar heb ingeruild voor een 39mm

Dus ik zou adviseren: een 39mm Explorer of een 39mm oyster in blauw.

Oh, en er recent een iwc ingenieur bij gekocht, die ik misschien wel mooier vind, maar in het blauw hoger dan je budget.

1 like

Vooral de degelijkheid van een Rolex spreekt mij erg aan.
Hoe presteert een caliber van omega en ook een grand seiko zich ten opzichte van een Rolex?

Gewoon gaan passen. Dan kom je er vanzelf achter.

Passen gaan we zeker doen , een internet aankoop in dit segment is nooit slim.
Ook dit merk kwam pas sinds kort in mijn vizier :

2 likes

Sluit ook een rus niet uit

2 likes

Ik zal rolex doen. Is het toch niet dan hou je nog meer geld over als je toch ga flipperen. Afschrijving op rolex is minder dan de IWC, zenith etc.

1 like

Of een Tag caliber 6 :wink:

Dit is een factor die ook wel meespeelt

1 like

Zelf vind ik het design van de ingenieur ook prachtig. Puristen zullen wellicht de prijs icm het uurwerk niet kunnen rechtvaardigen

Genoeg moois te vinden in die prijsklasse. Kan van alles adviseren, maar je moet het zien en voelen.
Een grail? Vaak vanwege een perfecte foto … bestaat imho niet. Voor je t weet heb je hem geflipperd voor een volgende grail.

2 likes

:sweat_smile: , ik weet het , dat maakt het lastig. Ik ga binnenkort eens alle juweliers af om te zien en voelen

Een Omega Speedmaster is ook echt fraai;
Draagt ook heel fijn / licht.
Moet je passen om te ervaren :wink:

2 likes