Die El Primero lijkt me goed genoeg. Gesteld dat je die ergens binnen je budget kunt krijgen…
Ga eerst eens wat passen…
Mijn advies is om te beginnen met een jong gebruikte Rolex, die fippert het makkelijkst.
Uiteindelijk kom je dan ‘vanzelf’ bij een Grand Seiko terecht…
Ik zou in die prijsklasse ook zeker eerst even wat gaan passen.
Ja idd veel passen en voelen.
De internetfoto’s zeggen niet zo veel.
Ik vond bijv. AP vrij lelijk, tot ik er een
irl mocht bewonderen.
Het kan dus nog heel veel kanten op
Grt.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Band is juist supervet, rubber sucks!
Ik heb ook altijd die twijfel. Uit de ene krijg je onsterfelijkheid en bij alle andere sterf je een gruwelijk pijnlijke dood…
Prachtig die 116000. Gaaf ook dat de cijfers lume hebben.
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/e15/11379046_1094430780573143_1861915015_n.jpg
Als kroon op je verzameling lijkt n Rolex me persoonlijk wel een mooie keus.
Maar dan toch niet met zo’n blauwe wijzerplaat?
Is deze er ook in champagne?
De 116000 in royal blue staat verstokt vast op nr 1 , prachtig
@ChrisWinter : de Zenith die je laat zien… zucht ook prachtig.
Bedankt voor alle suggesties en PB’s met leuke reminders wat er allemaal te vinden is hier.
Keep them coming
Ik snap heel de Zenith <> Rolex ‘grail’-keuzeprobleem van TS niet zo.
Kiezen tussen een Oyster of een Zenith El Primero is als kiezen tussen een VW Golf of een Zonda…
Neem aan dat je zelf toch wel een duidelijke voorkeur kan bedenken als potentiële koper.
Die mogen mensen ruilen tegen mijn DateJust
Omdat de indexen niet mooi zijn
3, 6, 9 wel lume (dus wit)
De rest geborsteld witgoud. (Dus grijs)
Dit viel me in real life dus heel erg tegen.
Ik moet zeggen, dit is wel de mooiste Rolex van het moment in mijn ogen. Heeft veel van het tijdloze klassieke overgehouden, ingetogen (voor een Rolex) en een tikje sportief door de cijfers. Een mooie keuze als je voor 1 horloge gaat.
Maar de Primero blijft voor mij toch een stuk mooier en begeerlijker.
Ik kan er niet ‘heel veel’ over zeggen, maar wil toch even mijn mening delen, hopelijk heb je er wat aan: de 8500 inhouse movement van Omega is in mijn ervaring erg stabiel en robuust. Toen ik er research naar deed kwam ik vrijwel nergens verhalen tegen die negatief over dit uurwerk waren. Natuurlijk heeft het zichzelf nog niet zoveel jaren als Rolex bewezen, maar ik heb er met 2 jaar veel draagplezier nooit problemen mee gehad, veel beachware, tennis, fitness, mountainbike, etc, allemaal geen enkel probleem. Qua betrouwbaarheid zou ik persoonlijk niet Rolex boven Omega’s 8500 verkiezen.
Over twijfels gesproken. Hiertussen twijfel ik.
http://myalbum.com/photo/jrNSLttww0tg/720.jpg
En natuurlijk de witte Daytona. Maar daarvan is de prijs te hoog.
En nog wat oudere modellen zoals de Tudor Big Block.