De Primero is een prachtig horlogre maar geen Beach to Boardroom natuurlijk
Daarnaast zul je niet snel een Primero op staal vinden als je er dan toch mee naar de “beach” wil
Mooie “instappers” in het beach to boardroom zijn inderdaad:
Rolex Perpeptual
Rolex Datejust II (wordt uitdagng met max budget van Euro 4.500)
Omega Aquaterra (de blauwe variant is prachtig en voor je budget heb je mogelijkheid tot rubber band + vouwsluting)
Wellicht ook Omega SMP 300 Professional, wel een duiker maar kan wellicht ook in de board room
Deze behouden ook allemaal redelijk hun waarde
Dat is met de Zenith (op korte termijn) zeker nbiet het geval
Zelf overigens de stap van Rolex naar Zenith gemaakt
Zeker de El Primero (Original), maar IMHO dan met de witte wijzerplaat
De Rolex vind ik absoluut niks … denk even het kroontje op de wijzerplaat weg en zou je 'm dan ook nog kopen ???
Een Omega Speedy, IWC Pilot of TH Monaco voldoen ook aan je specs (behalve dan dat de Monaco geen stalen band heeft). Allemaal tijdloze desings en de alle drie min of meer iconen.
Mijn voorkeur gaat echt uit naar een le coultre reverso. op een gegeven moment liep ik tegen een Rolex aan en die draag ik iedere dag maar het is toch niet het ultime horloge, voordeel is dat als je direct koop wat je wil niets meer te wensen over blijft en op deze manier wordt de verzameling wel steeds meer uitgebreid
Leuke wishlist cliogek! Heb sinds een paar weken de ingenieur naast o.a. een 39mm Explorer I, een Carrera (daytona dials) en witte Omega Aqua Terra liggen…
… De ingenieur wint. Hands down. Ook zonder het horloge zelf denk ik. De band is zo super-duper-cool!, je blijft ‘stokeren’.
helemaal met Erik eens. Sinds 6mnd deze om de pols. Zo comfortabel. Vergeet bijna dat er ook nog andere in de kist liggen. Al blijft deze toch mijn grail.
Seiko heeft bewust gekozen zonder lume. De wijzers zijn zodanig geslepen dat bij zeer geringe lichtinval ze contrasteren met de dial en je zo toch de tijd kunt aflezen.
Na een warme kleffe nacht slapen , ziet mijn top 3 er zo uit.
1 Rolex 116000 , royal blue of champagne (nog meer keuzes )
2 IWC ingenieur
3 Grand Seiko high beat automaat
Dus toch een kleine verschuiving plaats gevonden!
De Zenith el primero staat met een sip gezicht op plek 4 , hij kijkt boos
Ook grappig, ik heb ze alledrie heel toevallig en vrij recent achter elkaar gehad. Waarvan de laatste gebleven is.
Imo is de eerste het nét niet, op een dresser Rolex ‘hoort’ een loepje. De IWC is erg mooi, maar een butsen en krassen magneet. Geen idee welke legering ze gebruiken, maar net als bij AP zit daar vast boter in verwerkt. De laatste is imo het mooist en zeker het meest exclusief.