En de 4e is de topper. Stijlvol, prachtig uurwerk, bij veel gelegenheden draagbaar.
In deze prijsklasse (en zelfs nog een stuk er boven) koopt IWC zijn uurwerken in bij ETA, tegenwoordig zelfs zonder verdere unieke in house aanpassingen. Ze vragen dus heel veel geld voor de (erg mooie) kast, en naar mij mening voelt ie door het (wel erg goede) uurwerk toch minder speciaal. Omega bouwt ze in ieder geval nog om, en Rolex ( maar ook Zenith) heeft gewoon ook in deze prijsklasse in house uurwerken. Voor de een belangrijk (zoals voor mij) voor de ander totaal niet relevant.
Betrouwbaar zijn ze tegenwoordig allemaal.
Vraag jezelf dus goed af wat voor jou belangrijk is, en welk klokje jou het meest speciale gevoel geeft. Ben je niet 100% overtuigd dat je je eerste grote aankoop je niet gaat vervelen, of bang voor spijt, ga dan voor de waardevastheid van Rolex.
En ja, ook IWC, Omega en de rest heeft fantastische eigen uurwerken, maar volgens mij niet in deze prijsklasse.
Je bent Seiko vergeten die in de ‘5’ al een in house uurwerk heeft…
@revanderpoel : dankjewel voor deze duidelijke en goed onderbouwde uitleg , exact de reden van mijn topic om dit soort inzichten te verkrijgen.