Ik weet niet of hier al een topic voor is maar ik wil toch even mijn ervaring delen.
Ben al een tijdje bezig met deze verslavende hobby en over de jaren heen wat leuke horloges verzameld. Allemaal horloges onder de €1500,-
Dit is een soort grens waar ik “nog” niet overheen gestapt ben.
Nu was ik van de week op bezoek bij bijzonder welvarende kennissen, tijdens een hapje en een drankje kwam het horloge ter sprake wat de vrouw des huises gekregen had voor haar 60e verjaardag (Rolex DJ 34 of 36) hier bij liet de zoon ook zijn afstudeer cadeau zien (Rolex Explorer 39). Waarna hij mij vertelde dat hij recentelijk een Pepsi gekocht had bij de AD binnen 2 maanden na ernaar gevraagd te hebben.
Ik kijk hem aan met een gezicht van: Jaaa Jij wel joh😅
Hij loopt even weg en ja hoor dat is ie… de praktisch niet aan te komen Rolex GMT Master 2 Pepsi met Jubilee. Dit was de eerste keer dat ik hem echt in mijn handen had, en kon ook gewoon rustig even kijken en voelen aan hoe zo’n horloge van €9000+ nou echt is.
En het viel mij simpelweg tegen!!!
Dit was voor mij het grail horloge wat ik zou kopen als het schip met geld binnen zou komen.
Ongetwijfeld is het ook het Rolex gevoel en de uitstraling waar je het voor doet maar qua afwerking en algeheel gevoel was ik niet zo onder de indruk als ik zou denken. Het was een prachtig horloge, maar ik vond hem niet prijsrechtvaardigend(is dit een woord) prachtig.
Ik vond hem niet 6x beter afgewerkt of mooier dan mijn Tissot Heritage 1948 of mijn Ebel Wave Gent (plaatjes beneden)
Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?Het horloge waarvan je dacht dat je meteen kippenvel zou en helemaal fantastisch zou zijn, maar achteraf toch wat tegen viel toen je het vast had.
[Disclaimer] Dit is de ervaring vanuit mijn optiek en wil hier ook niet mee zeggen dat hij zijn geld niet waard is [Disclaimer]
Ik geloof het niet. Want wat ik mij kan heugen had ik het horloge in handen wanneer het ging tollen in m’n hoofd dus tegenvallen gaat dan bijna niet. In iedergeval met de duurdere horloges. Een Gschock waar ik ooit mn zinnen op had viel wel tegen bij eerste ontmoeting. Maar dat was meer omdat die aan beide zijden een halve cm uitstak
Ik had hetzelfde op Schiphol gisteren… Nee de Explorer is zeker niet mijn grail, maar wordt natuurlijk best goed gehypt. Zodanig, dat men de prijs die ik gisteren zag bestempelde als een koopje…
Maar…als ik m dan zie, dan kun je voor 5k zoveel mooi(er)s kopen joh… Rolex gevoel maakt dan veel goed denk ik?
Ik was vorige week in een winkel om mijn Hamilton Khaki Field “Murph” op te halen en de verkoper had een Tudor BB 58 om de pols.
Ik mocht hem even aanvoelen
En had dezelfde ervaring als jij…
Ik vraag mij wel af wat je dan zo vindt tegenvallen aan de afwerking. Naar mijn weten mankeert er namelijk helemaal niks aan de afwerking van Rolex ondanks dat er wel eens een uitlijning wat afwijkt. Ben benieuwd.
Ik had juist het tegenovergestelde. Ik was bij de lokale horlogemaker voor een paar dingetjes, geholpen door zijn zoon, aardige kerel. Draagt vaak een g shock (de grotere modellen) maar heeft ook een sea dweller. Ik heb er niks mee, een sub lijkt me nog wel wat ooit maar deze nooit overwogen, mocht em even om met mijn 17cm polsjes, altijd gedacht dat dat alleen maar raar zou zijn, maar zet gewoon top! Lekker! Had em zo mee naar huis willen nemen.
Ik had hetzelfde gevoel bij Rolex, prachtig merk maar eenmaal om de pols viel het behoorlijk tegen. Misschien had ik niet eerst een Grand Seiko moeten kopen…