Grail viel tegen in het echt

Super tof om ze naast elkaar te zien. :ok_hand: Wat dat betreft wel mooi het alternatief wat Tudor biedt.

1 like

Als jij die wil, is het n kwestie van dat stalen ding om je pols omruilen toch?

1 like

Dan is het geen grail meer he.

Ik kom niet toe vrees ik.

Some day…

Deze foto is alweer van een paar maanden geleden, toen een goede vriend van me net zijn Explorer opgehaald had.

Als je ze allebei vast hebt valt vooral op dat de Tudor van voren gezien wat meer afgerond lijkt door het extra randje op de lugs. Van de zijkant lijkt de Tudor juist strakker/hoekiger dan de Rolex, door de typische rechte Black Bay zijkant.

Verder is de aanzet van de band best wel bepalend voor het uiterlijk van beide horloges. De Tudor band lijkt heel erg op die van Rolex, maat de Oyster band heeft een ‘male’ aanzet en de Tudor band een ‘female’ aanzet. De Rolex oogt ook hierdoor van voren wat strakker, het is net even een nettere oplossing.

Volgens mij ‘tapert’ de echte Oyster band iets meer waardoor het sluiting smaller is, ook zijn de schakels van de Oyster iets slanker waardoor hij net iets lekkerder/minder lomp om de pols valt.

Om de pols is het verder verbazend hoe vergelijkbaar ze dragen, ondanks de (vooral op papier) grotere maat van de Rolex.

2 likes

Oh die vind ik ook heel mooi! Wat viel er tegen bij het passen?

2 likes

In eerste instantie was ik in de markt voor een Breitling Superocean Heritage. Uiteindelijk vond ik dat model toch ietwat saai. Wat kwam er toen uit de bus?

5 likes

De Vacheron Constantin Overseas.

Bleek in de praktijk nogal groot en grof.

3 likes

Die vind ik dan toch een heel stuk minder om te zien (althans op foto’s want ik heb die nog nooit in het echt gezien) en volgens mij is die ook een flink stuk dikker

Maar had je die wijzers dan liever massief willen zien of gevuld met lume?

Last night I came in at 2 with a 10
But at 10 I woke up with a 2

4 likes

:rofl::rofl::rofl:

:rofl::rofl::rofl:,

Ik zou voor deze gaan, trouwens ik zie dat hij gigantisch in de aanbieding is, toch maar snel gaan halen denk ik :wink::wink::

1 like

Oeh, die Tissot is echt gaaf!

1 like

Blijkbaar is deze versie met de Mesh ook discontinued bij Tissot ze hebben hem alleen nog maar met leren bandje

1 like

Welke octo?

Hij klinkt er mooi helder. Ik vind het eigenlijk best luid voor zo’n kleine klank kast. Was natuurlijk wel in een stille ruimte.

Ik heb niet gevraagd waarom er rechts geen schroef zit. Viel mij overigens thuis pas op toen ik de foto bekeek.

1 like

Ik begrijp de Roma dan weer niet. Het hele coole design van de octo wordt door het opblazen van de kast teniet gedaan.

I know a guy…
@Bastiaan

2 likes

gaaf hoor! maar beginnen met sparen dan haha