Dat kan, ik denk velen met jou! Ik vond het echt totaal niet bijzonder wat ik zag, doe mij maar een mooie Omega dan, Jeff
Ik denk niet dat ik echt een ‘grail’ heb, maar ik zou wel heel graag de nieuwe 36 mm Explorer 1 hebben. Overigens hoort bij mijn beeld van het horloge ook dat ik 'm zorgeloos als daily kan dragen, daarom wacht ik nog even tot hij wat beter in 'm budget past.
De 39 mm 214270 viel me in ieder geval niet tegen in het echt.
Het ligt denk ik ook een beetje aan je verwachtingen. Het is geen wereld van verschil met mijn Tudor maar het is wel allemaal nét wat mooier/fijner.
Ik denk ook dat wanneer je bang for bugs zoekt in een hoger segment je eerder uitkomt bij bijvoorbeeld een @stefanketelaars
Ik had dat met de Rolex deapsea. Veel van verwacht, totdat ik hem in het echt zag. Hele kleine dial. Datum erin (die is echt inimini)
Maar smaak veranderd, nooit gedacht dat ik een DJ mooi zou gaan vinden. Totdat ik deze van @JohnWick in het echt zag. Als ik ooit een Rolex koop, is het dit model.
Mooi schoenen
Toch komt dit vaker voor dan je zou denken, soms denk je een graal op te pikken in de kroeg en in de ochtend valt het dan ook knap tegen heb ik ook gehoord van een vriend.
en hoe klonk het horloge? vind ze soms (al heb ik er in real live maar 1 gehoord ) erg zachtjes klinken…
weet jij waarom in het midden aan de ene kant een schroef zit en aan de andere kant iets anders? Beetje ocd hier soms
Zou dat geen lagersteen zijn?
Dat het rechter schroefje niet mooi horizontaal staat, zou mij storen
Ik had hetzelfde eigenijk, nu is de pepsi niet mijn graal, maar ik vind hem ook niet bijzonder genoeg om hem te willen hebben per se.
Vond het wel heel gaaf om hem om te mogen doen en te kijken hoe dat voelde. Het bevestigde voor mij alleen wel dat ik niet echt iets met submariner of GMT heb (een Daytona daarentegen )
De eigenaar van deze had hem als aandenken van en voor een slecht liggende moeder gekregen. Dat maakt hem juist wel bijzonder voor de eigenaar, dat vind ik dan weer wat anders.
Pick or it didn’t happen:
Zet me wel aan het denken in hoeverre je een horloge op basis van plaatjes als grail kan bestempelen
Mee eens. Je moet een horloge op je eigen pols gezien en gevoeld hebben. Dan pas kan je dat goed beoordelen. Zie elke dag berichten voorbij komen van mensen die een bepaald horloge zouden willen hebben, maar zelf nog nooit zoiets hebben gedragen.
Vanaf een foto is dat erg lastig. IRL weet ik uit eigen ervaring dat dat soms flink tegen kan vallen.
dat zou inderdaad wel kunnen ja, wil ik en liefst aan beide kanten
Dat zijn bubbels in de olie die erin zit.
Maurice Lacroix toch?
Pardon. ML. Inderdaad. Zowel ML als MB zijn in mijn optiek ondergewaardeerd, daarom verwar ik die twee met elkaar.
Ik heb mijn grails al gekocht. De Rolexen draag ik nooit. Mijn Polerouters waren ook niet de moeite waard en zijn verkocht.
Ik heb veel meer plezier van een vintage horloge met bijvoorbeeld een interessante AS 1220 zoals deze.
Geef geen idote bedragen uit aan over gehypte merkjes en modellen. Koop gewoon een vintage horloge uit de tijd dat top kwaliteit uurwerken nog standaard was.
Eenmaal je je grail hebt gekocht komt er met de tijd toch een nieuwe grail hoor. Deze hou je dan korte of lange tijd bij. Die welke ooit mijn grail was is nu na 8 jaar en lang twijfelen in de verkoop gegaan.
Het is voor mij geen grail echter heb vorig jaar toen ik de Lange gekocht had een Nautilus gepast.
Ik dacht echt van: Is dit t nou? Deed me helemaal niks
Heel mooi horloge!
Toen je mij hebt geholpen met mijn Maurice Lacroix te demagnetiseren had je ook al van die mooie modellen. Geniet er lekker van