Grail watch het eindpunt?

Hebben jullie dat ook? Wanneer je eindelijk jouw persoonlijke grail watch hebt bemachtigd draag je je andere exemplaren eigenlijk niet meer. Het lijkt wel of het einde van de hobby is bereikt. Ik dacht dat een grail watch een utopie was en dat je daarna toch steeds meer zou willen maar dit is niet het geval. Ik overweeg om nog meer weg te doen en naar een 3 piece collectie te gaan.

8 likes

Dit heet ‘tevreden zijn’.

6 likes

Helaas duurt dat nooit erg lang

7 likes

Ik moet zeggen dat ik nog te kort naar horloges kijk om een echte grail te hebben, dus ik weet niet of ik hier veel nuttige inbreng in kan geven, maarrr


Ik zou gewoon doen wat je fijn vindt. Als de horloges die je mogelijk weg wilt doen om naar een 3 piece collectie te gaan, geen emotionele waarde hebben, zou ik het gewoon doen! Horloges zijn er om gedragen te worden en het is zonde om ze in een kluis te laten verstoffen als je er ook anderen blij mee kan maken.

Ik ken je niet, op het feit na dat ik je avatar wel een paar keer voorbij heb zien komen, maar ik gok dat er uiteindelijk vast wel weer iets op je pad komt. Wat je (bemachtigde) graal ook is, er komt vast ooit wel een dag dat je op iets nieuws stuit waarvan je denkt " :heart_eyes: ".

Anyway, veel plezier met je Grail, ik hoop dat jullie een gelukkig leven zullen leiden samen!

Ik herken het gevoel, heb het al een aantal weken
 eens afwachten of het slijt.

Gr. Marc

1 like

Ik herken het deels; Had 2 grails (1 vintage, 1 hedendaags) en die heb ik nu beide binnen. Qua jacht zit ik nu een beetje in een vacuĂŒm, waar moet ik nu naar op zoek? :thinking:

Aan de andere kant houd ik van afwisseling; zelfs met m’n grail om de pols denk ik na een week, het wordt gewoontjes, ik wil weer wat anders. Maar dan ga ik hem niet verkopen, ik leg hem in de box en pak wat anders leuks. Over een poosje is de grail weer aan de beurt en is het gevoel weer helemaal nieuw. :grin::grin:

3 likes

Heb eigenlijk altijd een 3piece collectie, alleen veranderd deze telkens. Vindt persoonlijk 3 genoeg https://media.giphy.com/media/XR9Dp54ZC4dji/giphy.gif :relieved:


Ik had dat de eerste 4 - 5 maand met de ORIS Aquis.
Maar daarna toch ook weer de rest van de collectie in de roulatie.
It only takes time, denk ik.

Nah, nooit last van, ben wel licht jaloers op mensen die zich tot een 3 of 5 piece collectie weten te beperken!

Mijn grail, een Grand Seiko Spring Drive, is binnen. Dit is mijn eindpunt. Daaronder vind ik het leuk om nog het een en ander aan te schaffen. Moonphase, GMT met datum (uiteraard!) en een mooie Einzeiger. En een duiker met helderblauwe dial en bezel.

3 likes

Met een grail in je collectie word je we steeds kieskeuriger voor nieuwe aanwinsten 
 dus het remt wel de WAS
 :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dat heb ik tenminste, maar ik heb ook maar een kleine “verzameling” :innocent:


ach dat gaat vanzelf weer wennen en dan ga je gewoon weer op zoek naar de volgende Grail


:sunglasses:

Ik merk inderdaad wel dat ik “effectief” een four piece collectie heb. De rest draag ik zeer weinig en vaak ook nog uit plichtsgevoel, alhoewel ik er, heb ik ze eenmaal weer om de pols, toch ook weer erg verliefd op kan zijn!

Het realiseren van een grail is het sterven van Ă©Ă©n begeerte, maar eveneens de geboorte van een andere.

– A. Filoosoofy –

6 likes

“Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak” Zelf heb ik een grail die ik voorlopig toch niet kan bekostigen
 Zo blijf je lekker dromen.

1 like

Mwah, ik herken het deels. Het duurde nooit lang voordat ik er weer wat bij wilde of wilde wisselen.

De Sub was mijn grail, gehad->verkocht
 Nu een DJ41 waarvan ik denk dat ik hem wel ga houden, maar zeg nooit nooit


Het is een leuke hobby, maar soms kun je er ook geen pijl op trekken. Zelfs bij mijn absolute droom horloge denk ik dat ik er nog wat leuks naast zou willen.

Overigens ben ik wel voor het principe “less is more”, dus een 3 piece met horloges uit een hoger segment ipv veel horloges uit een lager segment juich ik toe!

1 like

Ik wordt ook altijd een beetje onrustig wanneer ik te veel horloges heb. Het klopt inderdaad dat ik niet zo snel meer op de “nu kopen” knop druk.

We gaan zien hoe het zich ontwikkelt.

1 like

Helemaal eens, en zelfs in het bezit van een graal, kan ik ook nog blij worden van een 100 euro duikertje 
 raar :innocent:

2 likes

Zoiets?

3 likes

Momenteel ervaar ik een heel ander fenomeen: mijn grail is op de lange baan geschoven door iets wat er niet eens op lijkt maar wel aan al mijn verwachtingen en dromen lijkt te voldoen. Voor 1/10e van de prijs en is niet van mijn pols te branden.

1 like